:: ECONOMY :: МУЛЬТИМЕДІЙНИЙ ДИЗАЙН ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНЕ ЯВИЩЕ :: ECONOMY :: МУЛЬТИМЕДІЙНИЙ ДИЗАЙН ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНЕ ЯВИЩЕ
:: ECONOMY :: МУЛЬТИМЕДІЙНИЙ ДИЗАЙН ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНЕ ЯВИЩЕ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МУЛЬТИМЕДІЙНИЙ ДИЗАЙН ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНЕ ЯВИЩЕ

 
19.09.2023 19:54
Автор: Бондаренко Наталія Альбертівна, аспірантка, Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. М. Бойчука
[10. Мистецтвознавство;]



У наш час, завдяки великому розвитку комп’ютерної техніки, цифрові технології стали необхідною складовою нашого життя, проникаючи в усі сфери сучасного розвитку. Успіхи у сфері інформаційно-комунікаційних технологій можуть нам представити інформацію у формі графічних зображень, малюнків, схем,  ескізів, презентацій, візуалізацій, анімацій та інших зображень.

Комп'ютерна анімація виконує важливу роль у мультимедійних проєктах та презентаціях і її історія пов'язана з розвитком спеціальних графічних програм. Першим кроком у розвитку візуальних ефектів, ймовірно, була створена в 1961 році система Sketchpad під керівництвом Івана Сазерленда, що відкрила нову еру в комп'ютерній графіці. За допомогою світлового пера користувачі мали можливість створити малюнки на екрані монітора. У 1967 році Сазерленд та Девід Еванс почали створення навчального курсу з комп'ютерної графіки. Існують різноманітні програми для створення комп'ютерної анімації [1].

Варто зазначити, що проблема мультимедійного дизайну привертає увагу мистецтвознавців всього світу. Однак, в українській мистецтвознавчій науці це питання не достатньо розроблено. Видатним теоретиком, що передбачав появу мультимедіа, є Г. М. Маклуен.  Американський дослідник М. Кастельс вивчає феномен Інтернету та його вплив на різні сфери людської діяльності. І. Вернер у своїй монографії аналізує різні аспекти мультимедіа. Мультимедіа, як інструмент бізнесу, досліджено у науковій праці німецького вченого М. Кірмайєра. О. Шликова розглядає мультимедіа, як феномен культури. Базові положення семіотики, володіння якими структурує об’єкт медіадизайну і сприяє його осягненню, визначені в роботах В. Іванова, М. Лотмана, В. Тернера [2].

Сьогодні медіа-художник втілює в собі сучасне уявлення про роль дизайнера. Він виступає філософом і сценаристом, розробляючи концепцію проєкту, а також виконує завдання оператора та інженера. Він заповнює простір проєкту авторськими та індустріальними об'єктами, наповнює його звуками і різноманітними ефектами, створюючи естетичне оточення, яке сприяє розвитку духовності людини. Кожна нова технологія, яка з'являється у суспільстві, завжди отримує нове розуміння завдяки спробі творчого використання. Це можна бачити у випадку фотоапарата, комп'ютера та відеокамери.

Використання мультимедійних технологій в художньому дизайні встановлює новий рівень поєднання технічних та духовних аспектів, що збагачує гуманістичний характер проєктної культури дизайну. Основними компонентами мультимедійного дизайну є: об'єкт діяльності (реальні об'єкти, чий функціонал моделюється у електронному вигляді, віртуальні комп'ютерні проєкти та інтерактивні гібридні середовища), суб'єкт (дизайнер, який поглиблюється у віртуальну реальність і впливає на неї внутрішньо), реципієнт (активний учасник задуманої "події").

Мультимедійне проєктування ставить перед дизайнером певні конкретні вимоги. Він має мати навички і знання, які дозволяють йому ефективно взаємодіяти з комп'ютером та комп'ютерними технологіями. При цьому він повинен володіти вміннями "режисерувати" події, які відбуваються в віртуальному просторі і вміти включати в режисуру процесу створення найкращого рішення.

Мультимедійний дизайн, як важливе явище в соціокультурному контексті, поставив перед собою завдання розгляду і аналізу відомостей ученими різних галузей, зокрема мистецтвознавцями, філософами, соціологами та ергономістами. Основна проблема полягає в розумінні сфери діяльності мультимедійного дизайну, його механізмів, походження, внутрішніх стимулів і можливостей для інноваційного створення. Рівень усвідомлення цих аспектів впливає на майстерність медіа-дизайнерів. Розвиток морфології дизайн-об'єктів визначається через врахування еволюційного досвіду у межах певної художньо-естетичної традиції та використання останніх досягнень науки і техніки.

Фахівець у галузі мультимедійного дизайну вкладає весь свій талант і знання у створення електронних творів мистецтва. Для цього важливо постійно підвищувати свої навички, щоб ефективно використовувати елементи, такі як звук, відео, графіка, анімація та інші, для створення комплексних творів.

Дизайнери, які спеціалізуються у сфері мультимедіа, необхідні в різних галузях людської діяльності. Вони повинні бути здатними працювати в різноманітних областях, таких як розробка веб-сайтів, кіно, телебачення, реклама, освіта, проєктування та виробництво, корпоративні структури тощо.

На відміну від прикладних дизайнерів, які працюють з реальними об'єктами, дизайнер мультимедіа спочатку створює віртуальну реальність на комп'ютері, а потім переносить її в реальний світ. Мультимедійний дизайн включає в себе не лише створення CD-презентацій, каталогів продукції, фото-галерей та портфоліо з використанням аудіо та відео ефектів. Він також передбачає розробку рекламних та навчальних відеороликів, що вимагає попередньої детальної розробки сценарію, створення навчальних ігор, інтерактивних пояснень для програмних продуктів та будь-яку іншу роботу, пов'язану з зрозумілим та привабливим візуалізацією складної інформації.

Спеціаліст у галузі мультимедійного дизайну може займати позицію як працівник у державних або приватних компаніях, так і розвивати власний бізнес. Сучасна проектна культура активно впроваджує цифрові технології, і слід відзначити, що їх вплив розширюється і на гуманітарні аспекти.

Використання комп'ютерної віртуальності збільшує емоційну та інтроспективну активність особистості, що може впливати на процес створення креативних рішень. Метод інтроспекції, який передбачає глибоке розуміння внутрішнього духовного життя людини, завжди важливий для творчого акту. Він призводить до створення значущих творів, які неможливі без внутрішнього самовивчення та саморозкриття, що відображає ментальність медіа-дизайнера.

Проте наразі, інноваційні можливості привертають увагу дизайнерів до технічних спецефектів, відволікаючи їх від розуміння естетичного потенціалу комп'ютерного дизайну. Невідповідне використання цифрових технологій може призвести до погіршення якості дизайн-проєктів. В такому контексті насамперед важливо максимально розкрити можливості комп'ютеризації у дизайні, враховуючи гуманістичні аспекти як на рівні окремої особистості, так і на рівні суспільства в цілому.

Мультимедійний аспект проєктної культури повинен бути розглянутий та реалізований дизайнерами з урахуванням поставлених завдань. Ця сфера вимагає адекватного визначення терміну "мультимедійний дизайн". Це складне явище, яке має глибокі зв'язки з концептуальним аудіовізуальним мистецтвом. Воно включає в себе інноваційні технічні рішення, що можуть впливати на психіку людини, коли вона взаємодіє з комп'ютерним середовищем.

Мультимедійні дизайн-технології мають потенціал гуманістичного спрямування, однак наразі вони ще недостатньо реалізовані в галузі художнього проєктування.

Отже, мультимедійні інструменти надають можливість дизайнерам занурюватися у віртуальну реальність та візуалізувати свої ідеї. Сприйняття віртуальних об'єктів відбувається за допомогою кількох сенсорних каналів одночасно. З'являється можливість моделювати просторово-часовий та культурний контекст для інноваційного дизайну. Однак серйозною проблемою залишається недостатнє розуміння унікальних можливостей мультимедійних технологій і недостатня готовність розв'язувати соціокультурні завдання у проєктній та художній сферах на більш вищому рівні.

Список використаних джерел:

1.Іноземцева С. В., Малиніна І. О. Інноваційні методики навчання комп’ютерної графіки студентів творчих спеціальностей. // Monograph. Territories' development: social, economic and humanitarian issues. Opole, 2019. С. 466-473.

2.Опалєв М. Л. Дизайн мультимедійних презентацій: стильові напрямки і засоби формування візуально-образної мови: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.07 «Дизайн» / М. Л. Опалєв.  Х., 2010. 23 с.


______________________________________________________________________-

Науковий керівник: Пасько Оксана Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. М. Бойчука

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТЕХНІКИ ТАДЕУША ВЕЖБІЦЬКОГО
27.09.2023 00:35
ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ З ЛЯЛЬКОЮ ЗА МЕТОДОМ НЕВІЛЛА ТРЕНТЕРА
26.09.2023 12:50
«ФАНТАСТИЧНІ ЗВІРІ» МАРІЇ ПРИМАЧЕНКО У ПРОСТОРІ СЦЕНИ
26.09.2023 12:02
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КОМІКСУ ЯК РІЗНОВИДУ ВІЗУАЛЬНОГО МОВЛЕННЯ
25.09.2023 20:14
ВИКОНАВСЬКІ ЯКОСТІ ТАНЦІВНИКА: РОЗВИТОК ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ
25.09.2023 18:24
УКРАЇНСЬКИЙ БЕСТИАРІЙ: МАВКИ, МОЛЬФАРИ, ЧУГАЙСТРИ, РУСАЛКИ, МАГУРИ
24.09.2023 17:24
ДО ПИТАННЯ ПОСТАНОВКИ СОЛЬНОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО ТВОРУ НА ФОЛЬКЛОРНІЙ ОСНОВІ
18.09.2023 09:21
ЗАСОБИ ВТІЛЕННЯ ТЕМИ ВІЙНИ НА СХОДІ УКРАЇНИ БАЛЕТМЕЙСТЕРАМИ В СУЧАСНИХ ХОРЕОГРАФІЧНИХ ТВОРАХ
03.09.2023 14:00




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.483 сек. / Mysql: 1570 (0.413 сек.)