В сучасних умовах швидких змін на ринку загальна увага з боку підприємств до стратегій розвитку стрімко росте. Стратегія розвитку підприємства є ефективною діловою концепцією, яка доповнена набором реальних дій, що здатні привести цю ділову концепцію до досягнення реальних конкурентних переваг, спроможних зберігатися тривалий час. Єдиної стратегії для підприємства не існує. Кожна стратегія підприємства (навіть однієї галузі) є унікальною, тому індивідуальне визначення напрямків стратегії залежить від його потенціалу та розміру підприємства. Аналізуючи стан підприємства, можна виділити кілька видів взаємозалежних та взаємодіючих стратегій (рис. 1):
Рисунок 1 Види стратегій підприємства
Розглядаючи стратегії розвитку підприємства слід зазначити, що виробнича стратегія є найважливішим інструментом розвитку підприємства. Дана стратегія є системою узгодженої координації діяльності підрозділів в умовах динамічно змінюваного, диверсифікованого виробництва.
Фінансова стратегія підприємства охоплює всю його діяльність та призвана забезпечити відповідність фінансово-економічних можливостей підприємства умовам, що склалися на ринку продукції, з урахуванням фінансових можливостей підприємства та характеру внутрішніх та зовнішніх факторів.
Стратегія управління персоналом логічно переростає в стратегію управління людськими ресурсами та є складовою частиною розвитку виробничих ресурсів (наряду з фінансовими, матеріальними, технологічними).
В якості маркетингової стратегії підприємства слід розглядати обґрунтовані на перспективу дії в майбутній економічній кон’юнктурі, моніторинг ринку покупців та постачальників. Маркетингова стратегія підприємства спрямована на розвиток ринкового потенціалу підприємства та його реалізацію.
Під інноваційною стратегією підприємство передбачає здійснення змін шляхом впровадження чогось нового у виробництво.
Кожне підприємство є складною багатофункціональною системою, тому функціональну стратегію діяльності підприємства можна вважати генеральною стратегією, яка відображає конкретні шляхи досягнення специфічних цілей підприємства та його розвиток.
Таким чином, сукупність стратегій, які реалізуються підприємством, демонструють особливий план його розвитку.
Список використаних джерел
1. Бондар Ю.А., Легінькова Н.І. Оптимізація системи стратегічного управління підприємством. Економіко – правові дискусії : матеріали Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. студентів, аспірантів та молодих учених, 30 квіт. 2020 р. Кропивницький. 2020. С. 27-30.
2. Дудар Т.Г., Волошин Р.В., Дудар В.Т. Менеджмент : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2013. 336 с.
3. Налобина Ю.І. Оптимальна система стратегічного управління підприємством. Молодий вчений. 2016. №8. С. 629-632.
_____________________
Науковий керівник: Бондар Юлія Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та економіки Льотної академії Національного авіаційного університету
|