:: ECONOMY :: ВЕРБАЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ :: ECONOMY :: ВЕРБАЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
:: ECONOMY :: ВЕРБАЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВЕРБАЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 
01.07.2023 09:34
Автор: Євтушевська Ольга Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародної економіки, Київський університет імені Бориса Грінченка; Годун Юлія Анатоліївна, студентка кафедри міжнародної економіки, Київський університет імені Бориса Грінченка
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0002-4935-5473 Yevtushevska Olha

До вербальних інструментів комерціалізації продукції можна віднести різні види реклами, телевізійну торгівлю, сарафанне радіо, особистий продаж тощо. На відміну від невербальних інструментів, усне переконання передбачає більш тісну взаємодію між продавцем і потенційним покупцем. На думку Болотіної І.М. та Семенець М.В., «суть просування товару полягає у стимулюванні попиту з метою збільшення або збереження доходів підприємства тощо» [1]. Проте серед перерахованих вище інструментів комерціалізації є один, основною метою якого є не стільки примноження прибутку виробника, скільки бажання поділитися корисною інформацією про різні бренди. Цей інструмент – це сарафанне радіо, яке «вмикається» тоді, коли товар чи послуга викликають позитивні емоції та прагнення поділитися враженнями зі знайомими, друзями чи родичами. Сарафанне радіо принципово відрізняється від інших вербальних інструментів комерціалізації відсутністю матеріального заохочення того, хто рекламує продукт. Подекуди, плутають поняття сарафанне радіо та особистий продаж. Ці процеси схожі, але не тотожні. Сарафанне радіо – це певний душевний порив, щире та безоплатне прагнення дати корисну пораду. Особистий продаж – це вербальний інструмент комерціалізації продукції, який реалізується на комерційній основі. Фактично тут взаємодіє продавець і потенційний покупець. Тоді як сарафанне радіо – це діалог між порадником і слухачем. 

На думку багатьох дослідників, сарафанне радіо є одним із найефективніших інструментів просування продукції на ринку. Передусім, його основними ознаками є щирість, високий рівень довіри слухача, відсутність будь-якої матеріальної зацікавленості оповідача. Компанії, які прагнуть використовувати даний інструмент для реалізації своєї продукції, повинні виконувати ряд дій, які не лише привернуть увагу споживачів, але й підштовхнуть їх ділитися позитивною інформацією про товар чи послугу. Люди схильні більше довіряти рідним, друзям і знайомим, ніж професійним продавцям. Справді, талановиті та переконливі продавці також можуть успішно реалізовувати продукцію, але за їхні послуги потрібно платити. Відповідно, частина виробників намагається «увімкнути» по-суті безкоштовне сарафанне радіо, підвищуючи якість продукції та обслуговування. Проте інколи цього може бути не достатньо. Потрібно не просто якісно виконувати свою роботу, але й перевершувати очікування споживача. Наприклад, додавати подарунки до замовлення, ненав’язливо нагадувати про свій бренд, вітати з днем народження, запам’ятовувати смаки та вподобання постійних клієнтів. Деякі компанії просять найбільш відданих споживачів розповідати про їхню продукцію. Інші виробники навмисне приховують певну перевагу продукції, щоб згодом її виявлення стало приємним сюрпризом.  

Інколи сарафанне радіо ще називають рекомендаційним маркетингом. За словами Горбаль Н.І. та Ніценко Д.О., «рекомендаційний маркетинг – це різновид безкоштовної реклами, при якій особа передає інформацію про продукт іншій в усній чи письмовій формі» [2]. На нашу думку, термін «сарафанне радіо» все ж краще відображає неформальний характер взаємодії між людьми. За словами Васильченко Л.С., «відмітною рисою ХХ століття стало доповнення постіндустріальної економіки її інформаційною компонентою, зростання її ролі в економічних відносинах» [3]. Дійсно, на сьогодні сарафанне радіо «працює» не лише в живому спілкуванні, але й в соціальних мережах. Щирі, безкоштовні відгуки та історії, пов’язані з певним товаром чи послугою також можуть відігравати позитивну роль у процесі комерціалізації. Хоча, на нашу думку, сарафанне радіо все ж викликає більше довіри в безпосередньому спілкуванні. 

Список використаних джерел

1. Болотіна І.М., Семенець М.В. Розвиток стратегії просування товарів на зовнішній ринок Ефективна економіка. 2022. №1.URL: https: www.economy.nayka.com.ua 

2. Горбаль Н.І., Ніценко Д.О. Рекомендаційний маркетинг: особливості й перспективи застосування Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2022. № 1 (7). С. 7 – 15. 

3. Васильченко Л.С. Інтегровані маркетингові комунікації підприємства: генезис та етапи становлення Збірник наукових праць ЧДТУ. 2019. № 55. С. 66 – 73.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗНАЧЕННЯ КЛАСТЕРНИХ СТРУКТУР ДЛЯ ПІДТРИМКИ РОЗВИТКУ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ РЕГІОНУ
14.07.2023 14:24
ФІНТЕХ КОМПАНІЇ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ: ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ В УКРАЇНІ
12.07.2023 22:41
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ КАПІТАЛ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЕКОНОМІКИ ЗНАНЬ
12.07.2023 16:25
МЕТОДИКА НАПИСАННЯ НАУКОВОЇ СТАТТІ: АКТУАЛЬНІСТЬ ВИБОТУ ТЕМИ
10.07.2023 16:48
WOJNA ROSJI NA UKRAINIE: WYZWANIA DLA ŚWIATA
10.07.2023 16:28
THE ROLE OF THE STATE IN SUPPORTING FOREIGN BUSINESS DURING THE WAR PERIOD
10.07.2023 16:03
КОШТОРИСНЕ ФІНАНСУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ
10.07.2023 15:19
СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
10.07.2023 13:47




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.220 сек. / Mysql: 1599 (0.172 сек.)