Попит на маркетологів в Україні щороку зростає, більшість компаній усвідомлюють важливість маркетингу у цифровому вимірі для розвитку та конкурентоспроможності свого бізнесу. За останні кілька років зріс попит й у роботодавців малого та середнього бізнесу, які також шукають маркетингові послуги. На міжнародному ринку праці зростає також популярність маркетологів[1].
Український ринок праці для маркетологів є конкурентним, з високим попитом на цих фахівців у різних галузях. Згідно з даними Work.ua, за останні кілька років попит на маркетологів значно зріс, оскільки компанії усвідомлюють важливість маркетингу для розвитку бізнесу та підвищення конкурентоспроможності. Рекрутери та HR менеджери акцентують увагу про потребу фахівців у сфері маркетингу з різними цифровими навичками та спеціалізаціями на міжнародному та національному ринках праці [2]. Більше того, з розвитком нових технологій та соціальних мереж, маркетологи мають нові можливості для просування бренду та продукту. Клієнти все більше усвідомлюють, наскільки конкурентний ринок, і тому збільшують свої зарплатні пакети, щоб вони більше відповідали ринку.
Аналіз попиту та пропозиції на фахівців у сфері маркетингу в різних країнах дає змогу зрозуміти світовий ринок праці: число вакансій для маркетологів і суміжних спеціалістів перевищує понад 480 тисяч, з багатьма пропозиціями роботи в цифрових та медіаагенціях [2,3]. Навички, які вимагають роботодавці, включають розуміння пошукової оптимізації, SMM, продуктовий маркетинг, обробка зображень у різних графічних редакторах, роботу з аналітичними системами та налаштування реклами.
Аналіз пропозицій щодо оплати праці фахівців у сфері маркетингу свідчить про неоднозначність соціальних і компенсаційних пакетів на різних ринках. Середня річна зарплата маркетологів у Європі становить 95 тисяч доларів на рік. У країнах Європи, таких як Німеччина, Франція, Великобританія, Польща та Литва, мінімальна річна зарплата маркетолога коливається від 15 тисяч до $60 тис, а максимальна зарплата може сягати від $100 тис до $160 тис., рис.1. [1,3]
Рис. 1 Середньорічна заробітна плата на вакансії у сфері маркетингу
Джерело: розраховано за даними, work.ua, jobgether.com, https://ua.jooble.org/
Професія маркетолога має великий потенціал для розвитку як на українському, так і на міжнародному ринку праці. Зростання конкуренції та розвиток нових технологій вимагають від маркетологів постійного удосконалення та володіння новими навичками.
Список використаних джерел
1.Work.ua: URL:https://www.work.ua.
2.Zhukovska V., Piatnytska G., Raksha N., Lukashova L. Salimon O. HR-manager: Prospects for Employment in the Labor Markets. SHS Web of Conf. 111 (2021) 01011 https://doi.org/10.1051/shsconf/202111101011
3.jooble.org. : URL:https://www. jooble.org.
|