Соціокультурний інформаційний простір сьогодні є ключовим у впливі на формування і розвиток міжособистісних стосунків людини. Важливим аспектом соціальної взаємодії є дружба, яка формується та змінюється під впливом довкілля [3].
Невід’ємною частиною людського життя є любов, яка впливає на розвиток і стабільність міжособистісних стосунків в соціокультурному інформаційному просторі [7, с. 119-135].
У міжособистісних стосунках впливають на взаємодію та розуміння між людьми соціальні мережі й інтернет-комунікація [2, с. 1143-1168].
Доброта та співчуття створюють гармонію, зближують людей. Через емпатію будуємо стосунки.
Вплив простору на стосунки може мати як позитивні, так і негативні наслідки, залежно від здатності людини адекватно сприймати та обробляти інформацію [5, с. 1017-1031].
Віртуальна реальність і онлайн-ігри створюють нові можливості у спілкуванні та емоційному контакті [9, с. 271-290].
Спільноти в соціальних мережах підтримуюють добрі взаємини [1, (pp. 1909-1912].
Соціокультурний інформаційний простір є джерелом стереотипів, уявлень та очікувань [8, c. 74-82].
Щоб зберегти якість та автентичність міжособистісних стосунків, важливо розвивати навички критичного мислення та медіаграмотності.
Використання соціальних мереж та інших онлайн-платформ може сприяти збільшенню соціальної підтримки. Віртуальна дійсність та інтерактивні технології можуть створювати нові можливості для спільного досвіду, спілкування та співпраці [6, c. 405-421].
Актуальною є профілактика та захист від кібербулінгу і негативної онлайн-поведінки [4].
Основу соціального здоров’я створює баланс між віртуальним та реальним спілкуванням.
Ми приходимо до висновку, що людина в соціокультурному інформаційному просторі має можливості розвивати дружбу, любов та добро у міжособистісних стосунках, але також стикається з викликами та ризиками, пов’язаними з інформаційною перенасиченістю, формуванням стереотипів, негативною онлайн-поведінкою та втратою приватності. Процес взаємодії в соціокультурному інформаційному просторі вимагає критичного мислення, розвитку медіаграмотності та етичної свідомості. Збереження балансу між віртуальним та реальним спілкуванням, відкритість до культурних різниць, активна участь у соціальних ініціативах та повага до індивідуальних особливостей допомагають забезпечити позитивний розвиток міжособистісних стосунків у цьому просторі.
Список використаних джерел:
1.Burke, M., Marlow, C., & Lento, T. (2010). Social network activity and social well-being. In Proceedings of the SIGCHI conference on human factors in computing systems (pp. 1909-1912).
2.Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). The benefits of Facebook "friends:" Social capital and college students’ use of online social network sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143-1168.
3.Fehr, B., Harasymchuk, C., & Sprecher, S. (2014). Friendship and romance in emerging adulthood: Assessing distinctiveness in close relationships. In The Oxford Handbook of Close Relationships (pp. 225-245). Oxford University Press.
4.Hinduja, S., & Patchin, J. W. (2018). Cyberbullying: Theory, prevention, and intervention. Routledge.
5.Kraut, R., Patterson, M., Lundmark, V., Kiesler, S., Mukophadhyay, T., & Scherlis, W. (1998). Internet paradox: A social technology that reduces social involvement and psychological well-being? American Psychologist, 53(9), 1017-1031.
6.Riva, G., Waterworth, J. A., & Waterworth, E. L. (2014). The layers of presence: A bio-cultural approach to understanding presence in natural and mediated environments. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 17(6), 405-421.
7.Sternberg, R. J. (1986). A triangular theory of love. Psychological Review, 93(2), 119-135.
8.Tajfel, H., & Turner, J. C. (1979). An integrative theory of intergroup conflict. The social psychology of intergroup relations, 33(47), 74-82.
9.Yee, N., & Bailenson, J. N. (2007). The Proteus effect: The effect of transformed self-representation on behavior. Human communication research, 33(3), 271-290.
|