:: ECONOMY :: ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У СТУДЕНТІВ В УМОВАХ КАРАНТИНУ :: ECONOMY :: ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У СТУДЕНТІВ В УМОВАХ КАРАНТИНУ
:: ECONOMY :: ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У СТУДЕНТІВ В УМОВАХ КАРАНТИНУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У СТУДЕНТІВ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

 
20.06.2023 19:53
Автор: Федірко Лідія Вікторівна, студентка шостого курсу, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
[4. Психологічні науки;]

Повсякденне життя студентської молоді в умовах сучасного суспільства часто пов’язане з виникненням стресових ситуацій. Згідно з дослідженням Центру контролю та профілактики захворювань, 71% студентів постійно відчувають стрес, який супроводжується головними болями, тривогою та перевтомою. Це серйозна проблема для нашого психічного здоров'я, особливо в умовах непередбачуваності, пов'язаної з правилами боротьби з коронавірусом.

Останні дослідження звертають увагу на активні адаптивні механізми, які відрізняються у студентів і можуть мати значення для розвитку нових підходів до підвищення стресостійкості. Розуміння нейробіологічних механізмів стійкості може призвести до розробки ефективних втручань, спрямованих на покращення стійкості до стресу.  Тому проблема психологічних особливостей  стресостійкості  в умовах карантину є актуальною. 

Об’єкт дослідження – стресостійкість.

Предмет дослідження – психологічні особливості стресостійкості  у студентів в умовах карантину.

Мета дослідження полягає у виявленні та описі психологічних особливостей розвитку стресостійкості у студентської молоді в умовах карантину.

Методи дослідження: Стресостійкість та соціальна адаптація особистості (Т. Холмс, Р. Раге); Аналіз стилю життя (Бостонський тест на стресостійкість); Тест самооцінки стресостійкості  (С. Коухен,  Г. Виллиансон); Адаптований варіант «Копінг поведінка в стресових ситуаціях» (Н. Эндлер, Дж. Паркер). Первинна статистика, коефіцієнт Пірсона та t-критерій Стьюдента для незалежних вибірок.                                        

В процесі дослідження ми виокремили теоретичне підґрунтя, яке дає змогу визначити, що зараз, під поняттям «стрес» розуміють кризу способу життя, яка впливає на будь-яку людину незалежно від її стадії розвитку, а «стресостійкість» це фактор, який допомагає подолати таку кризу. Єдиним завданням, яке повинні були виконувати студенти, було навчання, і навчання ніколи не сприймалося як стрес, проте карантинні обмеження виступили таким стрес-фактором. [3]. 

В результаті  емпіричного  дослідження було визначено, що наявний прямий значущий зв'язок до карантину між соціальним відволіканням та уникненням. Проте, під час карантину був наявний прямий значущий зв'язок між використанням емоцій та оцінкою стресостійкості, уникненням та оцінкою стресостійкості, відволікання та оцінка стресостійкості, емоції та уникнення, емоції та відволікання, уникнення та відволікання, відволікання та соціальне відволікання, уникнення та соціальне відволікання та обернений значущий зв'язок для соціального відволікання та стилю життя.

Також, в результаті проведеного кореляційного аналізу t-критерію Стьюдента нами був зроблений висновок про: позитивні значимі відмінності, які відбулися за показником емоцій, що говорить про зниження використання стратегії емоції яка своєю чергою веде до зменшення виразу переживань, перенесення негативних емоцій на матеріальні предмети та емоційного забарвлення ситуації під час вирішення проблеми; негативні значимі відмінності, які відбулися за показником стилю життя, що  мають зворотний характер (чим вище бал, тим нижчий прояв якості) в інтерпретації говорять про зменшення ступеня опірності стресам і як наслідок це призводить до можливості підвищення вірогідності до підвищеної дратівливості та нервових зривів; негативні значимі відмінності, які відбулися за показником уникнення, що говорить про підвищення частоти використання даної стратегії уникнення і як наслідок це може призвести до підвищення прокрастинації у студентів та ухиляння від своїх обов'язків; негативні значимі відмінності, які відбулися за показником відволікання, що говорить про підвищення частоти використання даної стратегії відволікання та як наслідок призводить до збільшення бажання у студентів перемкнутись на інші думки які можуть відволікти їх від вирішення проблеми й надалі збільшити рівень прокрастинації; негативні значимі відмінності, які відбулися за показником соціальне відволікання, що говорить про підвищення частоти використання стратегії «соціальне відволікання» і як наслідок може призвести до потреби у постійному зворотному зв'язку та пошуці підтримки задля вирішення проблеми. 

Отже, отримані результати свідчать про сильний вплив карантинних обмежень на стресостійкість студентів в певних аспектах, що говорить про необхідність підбору та розробки певних рекомендацій та програм для підвищення стресостійкості у студентів. 

Список використаних джерел:

1.Кудінова М. С. Структурно-компонентний аналіз феномена стресостійкості особистості. Вісник Східноукраїнського національного університету імені В. Даля. Теоретичні та прикладні проблеми психології. 2018. No 1 (45). С. 156–173.

2. Роман К. Д. Механізми формування стресостійкості особистості / К. Д. Роман // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. – К., 2004. – Т.6. – вип. 7. – С. 155–162.

3. Fletcher, D., and Sarkar, M. (2013). Psychological resilience: a review and critique of definitions, concepts, and theory. Eur. Psychol. 18, 12–23.

____________________________________________________________________________________________

Науковий керівник: Завірюха Валентина Василівна, кандидат психологічних наук, доцент, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АСПЕКТИ ПЕРЕЖИВАННЯ ДУХОВНОЇ КРИЗИ В ПЕРІОД ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ
19.06.2023 22:58
ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНУ ПРОКРАСТИНАЦІЇ У ЗАРУБІЖНІЙ ПСИХОЛОГІЇ
19.06.2023 22:44
ДОМІНУЮЧІ ПОДРУЖНІ КОНФЛІКТИ У ЖІНОК
19.06.2023 17:42
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ АВТОРСЬКОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАСТУПНОСТІ ДОШКІЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ТА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
14.06.2023 21:30
ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕЖИВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЮ МОЛОДДЮ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ
13.06.2023 23:44
ВИНИКНЕННЯ ТЕРМІНУ «ПОСТТРАВМАТИЧНЕ ЗРОСТАННЯ»
09.06.2023 17:36




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.313 сек. / Mysql: 1570 (0.24 сек.)