:: ECONOMY :: ЯКІСНО-ЦІНОВЕ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ВИРОБНИКІВ В СТРУКТУРІ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА РИНКУ ГАЗОБЕТОНУ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ЯКІСНО-ЦІНОВЕ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ВИРОБНИКІВ В СТРУКТУРІ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА РИНКУ ГАЗОБЕТОНУ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ЯКІСНО-ЦІНОВЕ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ВИРОБНИКІВ В СТРУКТУРІ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА РИНКУ ГАЗОБЕТОНУ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 37

Термін подання матеріалів

23 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 25



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЯКІСНО-ЦІНОВЕ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ВИРОБНИКІВ В СТРУКТУРІ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА РИНКУ ГАЗОБЕТОНУ УКРАЇНИ

 
20.06.2023 17:50
Автор: Скрипник Ольга Василівна, PhD, Київський національний університет будівництва і архітектури
[1. Економічні науки;]


Вступ

Військова агресія російської федерації в Україні призвела до руйнування мільйонів квадратних метрів житла та інших будівель і споруд. Відновлення житлової та нежитлової у інфраструктури післявоєнний час потребуватиме детального аналізу цін на будівельні матеріали та вироби з точки зору їх економічної та соціальної ефективності, відповідності вимогам найшвидшого відновлення нерухомості та одночасно сталого розвитку промисловості будівельних матеріалів України. Тому питання ціноутворення на вітчизняному ринку газобетону, який належить до провідних стінових матеріалів, що застосовуються в будівельній галузі України [1], наразі є доволі актуальним.

Основна частина

Методи ціноутворення на будь якому ринку значною мірою залежать від типу його ринкової структури [2].

Проведені нами дослідження показують, що ринок газобетону України відноситься до олігополії з ознаками монополістичної конкуренції. Наявність олігополії підтверджується тим, що в Україні у довоєнний період реалізували свою продукцію усього 2 іноземних, 9 діючих вітчизняних виробників газобетону та 4 законсервованих (котрі у 2021 році реалізували залишки виготовленої продукції), а індекс Герфіндаля-Гіршмана за даними наших розрахунків у 2021 році становив 2174,44 одиниць (що свідчило про середній рівень монополізації українського ринку газобетону). Дана олігополія існує в умовах відносної різнорідності товару різних виробників, що дозволяє їх встановлювати на свою продукцію власну ціну і є свідченням існування на даному ринку монополії з ознаками монополістичної конкуренції.

В свою чергу наявність на вітчизняному ринку газобетону олігополії з ознаками монополістичної конкуренції призводить до відсутності єдиної ринкової ціни на даному ринку та застосування виробниками у якості методу ціноутворення якісно-цінового позиціонування. Це пов’язано із тим, що газобетон різних вітчизняних виробників відрізняється як за ціною, так і за своїми споживними властивостями, оскільки, за даними наших досліджень, деякі вітчизняні виробники спромоглися істотно перевищити нормативні вимоги ДСТУ Б В.2.7-45: 2010 "Бетони ніздрюваті" [3] щодо якості газобетонних виробів. При цьому проголошувана провідними вітчизняними виробниками різнорідність газобетону, представленого на національному ринку, пов’язана не тільки з його об’єктивними якісними відмінностями (які є не настільки значними, наскільки значними є відмінності в цінах на газобетон різних виробників), але також і з якісною маркетинговою комунікативною політикою провідних вітчизняних виробників газобетону, які успішно переконують споживачів, що їх продукція є значно якіснішою, ніж у дрібних виробників. Така політика наразі є досить успішною, оскільки дозволяє двом виробникам із найвищою ціною газобетону (ТОВ «Аерок» та ТОВ «Орієнтир-Буделемент») займати понад 50% вітчизняного ринку газобетону [4]. Утім відсутність єдиної ринкової ціни на вітчизняному ринку газобетону ніяк не відміняє синхронність зміни цін на ньому, оскільки, як вже зазначалось, в умовах олігополії будь-яка зміна ціни на газобетон будь-яким виробником негайно змушує інших виробників переглядати ціни на свій газобетон для уникнення зниження своєї частки ринку.

Як відомо, при застосуванні якісно-цінового позиціонування у якості методу ціноутворення товари усіх конкурентів вибудовуються у позиційний ряд [2]. Тому на основі поточних відпускних цін на газобетон вітчизняних виробників, нами був побудований позиційний ряд ринку газобетону України, наведений у табл. 1. (при цьому ціни на газобетон іноземних виробників, представлених на вітчизняному ринку, за даними відкритих джерел нам встановити не вдалося).

Таблиця 1

Позиційний ряд виробників газобетону в Україні  станом на 01.06.2021 р.





Отже, ціна найдорожчого газобетону ТОВ "АЕРОК" перевищує ціну найдешевших блоків ТОВ "Енерджи Продакт" на понад 20% (табл. 1). Втім за рахунок широкого регіонального представлення та якісної комунікативної політики саме виробники найдорожчого газобетону, як вже зазначалось, доміну-ють на вітчизняному ринку.

Що стосується реальних відмінностей у якості найдешевшого та найдорожчого вітчизняного газобетону, то вони також є. Так, порівнявши результати сертифікаційних випробувань продукції ТОВ "АЕРОК" [5] та ТОВ "Енерджи Продакт" [6] ми встановили, що вироби ТОВ "Енерджи Продакт" за більшістю показників відповідають лише мінімальним нормативним вимогам, у той час як вироби ТОВ "АЕРОК" дещо перевищують нормативні вимоги за класом бетону та за міцністю на стиск, а також істотно перевищують нормативні вимоги за морозостійкістю. Таким чином, ціна газобетону вітчизняних виробників загалом відповідає якості їх продукції.

Висновки

За результатами нашого дослідження було встановлено, що на вітчизня-ному ринку автоклавного газобетону спостерігається олігополія з ознаками монополістичної конкуренції. При цьому завдяки вдалому якісно-ціновому позиціонуванню та ефективній розподільчій та комунікативній політиці домінують на ринку виробники найдорожчого газоетону (хоча за якісними характеристиками їх газобетон дійсно перевищує як вимоги стандартів, так і якість газобетону конкурентів).  

Список використаних джерел:

1.Менейлюк О.І., Черепащук Л.А., Олійник Н.В. Аналіз нових конструктив-них рішень енергоефективних огороджувальних стінових конструкцій // Молодий вчений. – 2018. - № 1 (53) .- С. 435-439.

2.Ларіна Я.С., Барилович О.М., Скрипник А.Л. та ін. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. – Харків: Діса-плюс, 2016. – 280 с.

3.ДСТУ Б В.2.7-45:2010 Будівельні матеріали. Бетони ніздрюваті. Загальні технічні умови (зі змінами).

4.Сиротін О.В. Зберегти робочі місця: Що загрожує виробництву газоблоків в Україні? // https://24tv.ua/ru/sohranit_rabochi e_mesta_chto_grozit_proizvodstvu_gazoblokov_v_ukraine_n997770.

5.Протокол сертифікаційних випробувань виробів стінових з ніздрюватого бетону автоклавного тверднення торгової марки «Аерок». https://aeroc.ua/wp-content/uploads/2020/02/protocol_prochnost_berezan_d400_d500_2018.pdf.

6.Протокол сертифікаційних випробувань виробів стінових з ніздрюватого бетону автоклавного тверднення торгової марки «Енерджи Продакт». http://gazobeton-kahovka.com.ua/wp content/uploads/2018/10/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB-20-18.pdf.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПОДАТКОВІ ПЕРЕВІРКИ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ПРОВЕДЕННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
30.05.2023 17:22
ПОПИТ НА РИНКУ ПРАЦІ ФАХІВЦІВ У СФЕРІ МАРКЕТИНГУ
22.06.2023 12:05
СИСТЕМНО-ДИНАМІЧНИЙ ПІДХІД ДО МОДЕЛЮВАННЯ МЕХАНІЗМУ ФІНАНСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
20.06.2023 13:54
ПОТЕНЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ГІДРОЛОГІЧНИХ РЕКРЕАЦІЙНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
20.06.2023 13:08
ОСОБЛИВОСТІ РЕКРЕАЦІЙНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
20.06.2023 13:05
RECONSTRUCTION OF CUSTOMER PREFERENCE IN DIGITAL MARKETING BASED ON KERNEL MACHINE LEARNING
20.06.2023 10:17
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ЕКОЛОГІЧНОГО ТУРИЗМУ В СУЧАСНИХ ЕКОНОМІЧНИХ РЕАЛІЯХ
14.06.2023 15:40
ІНСТИТУЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬО-ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
13.06.2023 23:14
GLOBAL TRADE POLICY WITHIN RADICAL CHANGES IN THE 21ST CENTURY: POSSIBILITIES OF UKRAINE'S EUROPEAN INTEGRATION
13.06.2023 10:06
ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ ТА АНАЛІЗ ВИТРАТ ПЕРІОДУ МЕТАЛУРГІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА
10.06.2023 23:41




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.285 сек. / Mysql: 1599 (0.219 сек.)