Що вкладається в рішення «реальність»? Що є математика? Як математика співвідноситься з об'єктивною реальністю? Наука - особлива форма і потужність методу адекватного пізнання світу. Поруч із наявністю побічних ефектів та інших форм пізнання: звичайне, художнє, релігійне, філософське. Наукове знання найбільш об'єктивне, воно загальнозначуще та інтерсуб'єктивне. Під наукою ми розуміємо, насамперед, науково-класичну. Класична наука сповідує раціоналізм. Некласична наука, що розсуває межі небезпечного знання та доповнюючи класичне наукове знання, сама потребує класичного тлумачення та обґрунтування.
Математика визнається першорядним видом наукового знання. Будь-яка наука передбачає наявність об'єкта і предмета, понятійний апарат, спеціальні методи дослідження, методологію. Наукове обґрунтування ґрунтується на обґрунтуванні верифікованості (перевірюваність) і фальсифікованості (можливість спростування). У математиці перевірка означає доказ, фальсифікованість, побудованість контрприкладів.
Спостереження, експеримент, моделювання, оцінка, припущення. Загальновизнаний науковий інструментарій.
Ми - реалісти. Загальнозначуще, інваріантне бачення – це об'єктивна реальність, що є природною передумовою будь-якого людського знання. Повне адекватне знання речей вимагає всебічного спостереження та аналізу.
Про природу математики. Об'єктом математики є буття основних категорій форм і кількості, даних нам у різних представників і найбільш затребуваних у найпопулярніших і популярних в чистому вигляді. Предмет математики є вся математична реальність, профілактика інтуїтивних прообразів і уявлень фігури і утворюються абстрактними структурами і шаблонами.
Класична математика ґрунтується на теорії множини і двозначної логіки. Конструктивна математика - складова Історії математики. Нестандартні логіки базуються на історичній логіці.
Основи математики соціальних мереж; математичне моделювання реальності, тобто конкретно і реалізоване гіпотетичне втілення дедуктивного змісту пізнання.
Математика створює символічну мову. Вона сама стає товариською наукою. Математики відкриють нове знання, а не винаходять його. Немає французької математики, але є математика у Франції. У процесі пізнання математичної форми (формули) особливої предметної школи; зміст і інтерпретація предметної теорії може суттєво змінюватися, а прояснення її сутності питання суто метафізичне, філософське. Математика є незалежною, самостійною, універсальною та продуктивною сукупністю наукового пізнання Світобудови.
Список використаних джерел:
1.Пермінов В. Я. . Філософія і підстави математики - М.: Прогресс-Традиція. - 320с., 2001.
2.Каменська Т. Поняття «віртуального» і віртуалізація соціальної реальності // Психологія і суспільство. — 2005.
3.Сучасна зарубіжна соціальна філософія: Хрестоматія: Навчальний посібник для вузів /Упоряд. та передмова В.Лях; Гол. ред. С.Головко; Перекл.С.Кошарний та н.; Міжнародний Фонд «Відродження»; Програма «Трансформація гуманітарної освіти в Україні». — К.: Либідь, 1996. — 380, с.
|