:: ECONOMY :: КОГНІТИВНЕ НАВАНТАЖЕННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ВИВЧЕННЯ ОТОЛАРИНГОЛОГІЇ :: ECONOMY :: КОГНІТИВНЕ НАВАНТАЖЕННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ВИВЧЕННЯ ОТОЛАРИНГОЛОГІЇ
:: ECONOMY :: КОГНІТИВНЕ НАВАНТАЖЕННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ВИВЧЕННЯ ОТОЛАРИНГОЛОГІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КОГНІТИВНЕ НАВАНТАЖЕННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ВИВЧЕННЯ ОТОЛАРИНГОЛОГІЇ

 
02.06.2023 23:22
Автор: Тітаренко Ольга Валентинівна, кандидат медичних наук, Одеський національний медичний університет; Добронравова Ірина Володимирівна, кандидат медичних наук, Одеський національний медичний університет
[3. Педагогічні науки;]


ORСID: 0000-0002-6024-0757 Ольга Тітаренко 

ORСID: 0000-0002-9551-1983 Ірина Добронравова 


У процесі вивчення спеціальності у студентів медиків формується обмежена робоча пам'ять та необмежена довготривала пам'ять, які становлять когнітивне навантаження. Виділяють три типи когнітивного навантаження: внутрішнє навантаження – пряма функція складності виконуваного завдання та досвіду здобувача вищої освіти; зовнішнє навантаження є результатом надлишкових процесів, які безпосередньо не сприяють навчанню; доречне навантаження викликається процесами навчання, які мають діло з внутрішнім когнітивним навантаженням [1]. 

Серед отоларингологів, що навчаються, можна виділити такі групи: студенти медичного та стоматологічного факультетів, інтерни, аспіранти, курсанти, стажери. Відмінності у рівні досвіду та обсязі наявних знань викликають складності при викладанні у клінічних умовах. Слід враховувати, що новачки мислять не так, як постдипломні стажери. Цей факт має враховуватись у процесі взаємодії викладача та студента для покращення рівня навчання. Згідно з теорією когнітивного навантаження Джона Свеллера [2], робоча пам'ять має обмежені можливості щодо освоєння нової інформації в порівнянні з довготривалою пам'яттю, яка допомагає зберігати в розумі необмежену кількість отриманої інформації , що оброблена та закріплена практичним досвідом. Зовнішнє навантаження – це навантаження на робочу пам'ять, яка не має істотної цінності для навчання [3]. Внутрішнє навантаження залежить від рівня знань учня. Наприклад, інтерном другого року навчання накопичено достатньо знань для проведення диференціального діагнозу захворювань середнього вуха, тоді як студент ще не має такої бази накопичених знань. Стратегії викладання, як правило, спрямовані на мінімізування внутрішнього і зовнішнього навантаження з тим, щоб оптимізувати доречне навантаження, тобто з зусиллями, що «прикладаються». Воно спрямовано на активізацію отриманих студентами знань, виявлення зв'язку між новою інформацією та тією, що вони вже мають. Наприклад, пов'язати етіологію та патогенез розвитку бронхіальної астми та алергічного риніту. Застосовуючи аналогії, студенти можуть пов'язати отримані знання з новими отоларингологічними концепціями. Новачки часто ще не здатні встановити зв'язок між наявними у них знаннями з новопридбаною інформацією. Наприклад, розвиток дифузних гіпертрофічних ларингітів у алкоголіків зі схильністю у них до набрякового синдрому та гіперплазії сполучної тканини. Пояснюючи, викладач пов'язує знання з новими. Наприклад, аналіз клінічних випадків протягом робочого дня (порівняти та відрізнити клініку дифузного зовнішнього та середнього отиту). Викладач повинен змушувати студента мислити, нехай навіть помилково, заохочуючи або спрямовуючи його в спокійній обстановці питаннями, що наводять, у правильному руслі, наприклад, проводячи диференціальну діагностику запальних та онкологічних захворювань навколоносових пазух і порожнини носа.

Отже, одним із способів зниження когнітивного навантаження є допомога викладача навчитися мислити клінічно, виявляючи взаємозв'язок та відмінності в процесах, що відбуваються в організмі, навчитися адаптувати теоретичні знання до практичного застосування в клініці.

Література:

1. Деркач Т. М. Визначення когнітивного навантаження студентів під час навчання із застосуванням електронних ресурсів / Т. М. Деркач // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – № 5. – С. 91-99.

2. Sweller J." Cognitive load theory, learning difficulty, and instructional design //Learning and instruction. — 1994. — Т. 4. — №. 4. — С. 295—312

3. Rana, J. Teaching & Learning Tips 2: Cognitive load theory / J. Rana, S. Burgin // Int J Derm. – 2017. – Vol. 56. – P. 1438–1441.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО КОНТЕНТУ
30.05.2023 16:33
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ ДО ОЛІМПІАД З ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
22.06.2023 07:45
ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ АНДРАГОГІКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЦИКЛІВ ТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ
19.06.2023 19:27
ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ ЗНАНЬ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
16.06.2023 19:19
ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІАЛЬНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕНЬ В ГАЛУЗІ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК
14.06.2023 21:02
НЕОБХІДНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ФОНІАТРІЧНИХ НАВИЧОК У ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ
14.06.2023 15:13
TODAY'S CHALLENGES REGARDING THE IMPLEMENTATION OF EUROPEAN STANDARDS OF POST-GRADUATE EDUCATION IN THE EDUCATION OF DOCTORS-INTERNS IN THE SPECIALTY OF "INTERNAL DISEASES"
13.06.2023 09:55
THE ROLE OF READING FICTION IN THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS' LITERARY COMPETENCE
02.06.2023 17:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.058 сек. / Mysql: 1570 (0.92 сек.)