:: ECONOMY :: THE ROLE OF READING FICTION IN THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS' LITERARY COMPETENCE :: ECONOMY :: THE ROLE OF READING FICTION IN THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS' LITERARY COMPETENCE
:: ECONOMY :: THE ROLE OF READING FICTION IN THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS' LITERARY COMPETENCE
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

THE ROLE OF READING FICTION IN THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS' LITERARY COMPETENCE

 
02.06.2023 17:33
Автор: Liubov Baidiuk, lecturer, Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University
[3. Педагогічні науки;]


Reading fiction plays a crucial role in the development of primary school students' literary competence. Literary competence refers to an individual's ability to understand, analyze and evaluate literary texts effectively.

Fictional texts provide young readers with opportunities to develop their imagination, creativity and critical thinking skills. These are essential for interpreting complex narratives and understanding different perspectives presented within them.

When children read fictional stories, they learn about character development, plot structure, setting description, language use and symbolism. They also gain knowledge about cultural values embedded within these narratives. This exposure helps them grow into empathetic individuals who can connect with others on a deeper level.

Moreover, reading fiction enhances vocabulary acquisition as it introduces new words that may not be encountered in everyday conversations or non-fiction books. Through repeated encounters with unfamiliar words used in context during storytelling sessions or independent reading time at home/school librarianship programs like Book Buddy Box subscription services can help promote this activity), children increase their word recognition abilities which ultimately leads to better comprehension of text.

Another benefit of reading fiction is improving literacy proficiency through practice: when kids regularly engage with literature from various genres (e.g., fantasy novels versus historical biographies) written by diverse authors (e.g., African American writers over European male ones), they become more proficient readers themselves due to increased fluency rates achieved by regular engagement habits developed over time.

Finally, engaging in discussions around literary works develops social-emotional competencies such as empathy-building skills where pupils explore themes related human emotions such as loss/grief/love/fear etcetera; thus encouraging greater self-awareness among developing youth while building stronger community bonds between peers sharing similar interests regarding specific topics discussed throughout class readings assigned each week/month/year/etcetera).

In conclusion, reading fiction has numerous benefits for primary school students’ linguistic growth – boosting vocabulary acquisition leading towards enhanced comprehension levels; empowering analytical/critical thinking prowess necessary for processing complex narrative structures found therein while cultivating empathy/compassion towards others through shared reading experiences. It is therefore essential for educators, parents and caregivers to encourage their young ones to read fiction books as part of their literary development journey from an early age.

References

1.Timothy, S. (2015). The Importance of Reading Fiction. Illinois Reading Council Journal, vol. 43, no.1, pp. 10-15. 

2. Paul, A. M. (2013). Reading Literature Makes Us Smarter and Nicer. Time Magazine. Retrieved from https://ideas.time.com/2013/06/03/why-we-should-read-literature/

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО КОНТЕНТУ
30.05.2023 16:33
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ ДО ОЛІМПІАД З ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
22.06.2023 07:45
ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ АНДРАГОГІКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЦИКЛІВ ТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ
19.06.2023 19:27
ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ ЗНАНЬ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
16.06.2023 19:19
ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІАЛЬНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕНЬ В ГАЛУЗІ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК
14.06.2023 21:02
НЕОБХІДНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ФОНІАТРІЧНИХ НАВИЧОК У ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ
14.06.2023 15:13
TODAY'S CHALLENGES REGARDING THE IMPLEMENTATION OF EUROPEAN STANDARDS OF POST-GRADUATE EDUCATION IN THE EDUCATION OF DOCTORS-INTERNS IN THE SPECIALTY OF "INTERNAL DISEASES"
13.06.2023 09:55
КОГНІТИВНЕ НАВАНТАЖЕННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ВИВЧЕННЯ ОТОЛАРИНГОЛОГІЇ
02.06.2023 23:22




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.190 сек. / Mysql: 1599 (0.149 сек.)