В епоху зростання обсягу інформації, проблем її засвоєння і розуміння, виникає необхідність оновлення системи освіти. На задоволення означеного вектору націлені, зокрема, комп’ютерні технології, які формують новий візуальний спосіб сприйняття інформації [1], [2]. Візуалізація допомагає зрозуміти складні концепти, покращує запам’ятовування та сприяє активному залученню учнів до навчального процесу. Основні переваги візуалізації освітнього контенту:
‒ покращення зрозумілості: візуальні елементи допомагають краще розуміти складні концепції та взаємозв’язки між ними; графіки, схеми та ілюстрації можуть доповнити або уточнити текстовий опис матеріалу, роблячи його більш доступним для сприйняття;
‒ запам’ятовування: створюють асоціації та зв’язки, що полегшують утримання та відтворення матеріалу;
‒ залучення та мотивація: сприяють зацікавленості та мотивації до вивчення нових знань;
‒ стимулювання творчого мислення: візуальні елементи можна використовувати для створення власних концепцій, діаграм та ілюстрацій, що підтримує розвиток творчих навичок;
‒ варіативність та адаптивність: візуальні елементи можуть бути використані в різних форматах та засобах, таких як презентації, відеоуроки, інтерактивні завдання, вебсторінки тощо, що дає можливість адаптувати освітній контент до різних стилів навчання та індивідуальних потреб учнів.
Візуалізація освітнього контенту є важливим елементом сучасного освітнього середовища, що сприяє підвищенню ефективності навчання та залученню учнів до активного інтерактивного процесу здобуття знань.
Візуалізація контенту в професійній освіті допомагає студентам засвоювати та розуміти професійну інформацію більш ефективно. Основні аспекти візуалізації освітнього контенту у професійній освіті включають: графіки та діаграми, використання яких уможливлює візуально представити дані, статистику, тренди та іншу професійну інформацію, що допомагає краще розуміти складні концепції та відношення між різними елементами.; схеми та моделі, використання яких допомагає зрозуміти послідовність процесів, зв’язки між елементами та структуру професійних концепцій, що особливо корисне у випадках, коли потрібно візуально представити складні механізми, процедури або алгоритми; ілюстрації та фотографії, використання яких допомагає конкретизувати поняття та реалізувати професійні ідеї; відео та анімація, використання яких дає можливість бачити процеси у дії, спостерігати реальні сценарії та інтерактивно взаємодіяти з матеріалом; інтерактивність та віртуальна реальність, використання яких може включати вправи з вирішення задач, симуляції реальних ситуацій, віртуальні лабораторії тощо.
Усі ці елементи візуалізації допомагають студентам легше сприймати, запам’ятовувати та застосовувати професійну інформацію. Вони створюють активну та залучальну навчальну атмосферу, сприяють розвитку мовно-комунікативних навичок та покращують загальну якість професійної освіти.
Література:
1. Малихін О., Ліпчевська І. Візуалізація навчальної інформації як складова професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи. URL: https://lib.iitta.gov.ua/734163/1/text.pdf (дата звернення 21.04.2023).
2. Клепар М, Кузнєцова К., Нич О. Використання інфографіки для візуалізації освітнього контенту в закладі вищої освіти. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/1406156.pdf (дата звернення 22.04.2023).
|