Підчас здійснення виробничої діяльності доводиться вирішувати різноманітні питання, зокрема економічного та екологічного характеру. Функції екологічного менеджменту стають невід’ємною частиною в стратегії бізнесу компанії, адже раціональне споживання енергії, природних ресурсів, сприяють не тільки зменшенню обсягів відходів але й відповідають на вимоги сьогодення щодо до якості продукції на міжнародних ринках та ланцюга поставок.
Метою тез є обґрунтування кращих екологічних практик компаній. Зазвичай, екологічні напрями діяльності є відповідальністю поки що незначної кількості підприємств в Україні. У структурі звітів GRI одним з ключових показників екологічної ефективності є використання пального, транспортних засобів, що входить до логістичної складової підприємств [1]. Використання палива є найвагомішим джерелом викидів парникових газів, тому споживання енергії тісно пов'язане з викидами автотранспорту підприємств.
Проаналізуємо успішний досвід Групи компаній LEONI (офіс у м. Нюрнберг Німеччина), яка є виробником дротів, кабелю, кабельних мереж та здійснює свою діяльність на міжнародних ринках [2]. Компанія близько 20 років зосереджує свою дослідницьку роботу у сфері електромобільності та реалізує рішення для споживачів щодо автономного водіння, цифровізації та підключення; пропонує кабельні джгути, спеціальні компоненти та зарядні кабелі для електромобілів і гібридів, що підключаються до мережі [2].
Група LEONI активно впроваджує елементи екологічного менеджменту: сформована екологічна політика та розроблено стратегічні завдання у період до 2030 року і механізми досягнення цілей щодо переходу на використання тільки відновлювальних джерел - сонячної та вітрової енергії. У рамках стратегії підприємства Групи використовують сертифіковану систему управління довкіллям та енергією, із застосовуванням міжнародних стандартів, що сприятиме мінімізації викидів парникових газів і інших впливів на навколишнє середовище. Нині понад 86% виробничих потужностей підприємства інтегровано у систему екологічного менеджменту відповідно до ISO 14001. Ще один напрям екологічної активності Групи LEONI полягає у використанні рециклінгу товарів: підприємство реалізовує різноманітні розробки для забезпечення використання перероблених матеріалів, у тому числі пластику. Водночас екологічне інвестування для багатьох українських компаній, що втратили майно та обладнання під час війни залишається проблематичним у фінансуванні подібних проектів.
Для зменшення шкідливих викидів від діяльності транспорту, який перевозить сировину та готову продукцію, Група компаній LEONI працює над оптимізацією логістичних потоків. Це відбувається шляхом використання транспортних засобів з максимальним заповненням, використання залізничного транспорту, а також проведення закупівель у регіональних постачальників.
Таким чином, застосовуючи елементи екологічного менеджменту, Група робить реальні кроки у напрямку зменшення енерговитрат, шкідливих викидів та відходів.
Список використаних джерел:
1.Жуковська В.М. Соціальний розвиток організації: потенціал, управління, інновації : [монографія]. К. : Київ. нац. торг. - екон. ун-т, 2018. - 360 с.
2.LEONI Group - official profile. URL: https://www.leoni.com/en/ (дата звернення 12.05.2023).
|