Одним із головних найважливіших чинників сталого соціально-економічного розвитку держави, основа інтелектуального, культурного та соціального розвитку кожного суспільства загалом є освіта і наука.
Починаючи з 2020 року Пандемія COVID-19 кардинально змінила ритм та уклад життя у всіх сферах суспільства. Поширення хвороби, необхідність дотримання всіх карантинних заходів задля збереження здоров’я та життя всіх учасників освітнього процесу, спонукало уряд нашої країни перевести освітній процес на дистанційну форму навчання. 24 лютого 2022 року країна-агресор розпочала військові дії по всій території України і продовження освітнього процесу в очному форматі стало неможливим. Задля продовження освітнього процесу в країні, яка більше року знаходиться в стані війни особливо в тих регіонах, які наближені до проведення бойових дій, найбільш безпечною й обґрунтованою є дистанційна форма освітнього процесу, яка поєднує синхронний і асинхронний режими навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. [1]
Широке запровадження дистанційної форми освіти поставило нові задачі перед здобувачами вищої освіти та викладачами, подолання яких є необхідним для всіх зацікавлених сторін із залученням новітніх інтерактивних платформ, та підвищення мотивації у здобутті вищої освіти.
Moodle ‒ одна з найбільш популярних систем управління навчанням у світі. Вона зарекомендувала себе як зручна платформа для розміщення матеріалу потрібного для підготовки до практичного заняття, матеріалу лекційних занять. На платформі Здобувачі мають змогу користуватись матеріалом навчальних посібників, посиланнями на офіційні сторінки провідних міжнародних медичних співтовариств, підготуватися до складання іспиту з певної дисципліни, розташованих на платформі Moodle. Після опанування теоретичного матеріалу, кожен здобувач має пройти тестування для перевірки рівня засвоєння матеріалу.
У Харківському національному медичному університеті для проведення онлайн-занять використовуються платформи Google Meet, Microsoft Teams, тощо. Кожна з них має свої переваги і обмеження, але загалом вони подібні. Особливо корисними, є платформи, що дають змогу створювати умови для групової роботи студентів і мають більш широкий інструментарій для підтримання цієї роботи.
Дистанційні технології навчання вже довели свою ефективність і спроможність повноцінного забезпечення начального процесу. [2] За умови правильної організації, забезпечення постійного й своєчасного контролю з боку викладача та гарної вмотивованості здобувачів вищої освіти дистанційне навчання здатне забезпечити досить високий рівень освоєння навчальних дисциплін. [3].
Список використаних джерел:
1. Постригач Н. О. Переваги використання змішаного навчання в закладах вищої освіти в умовах воєнного стану в Україні. Збірник тез доповідей ІV Міжнародної науково-практичної конференції «Освіта України в умовах воєнного стану: управління, цифровізація, євроінтеграційні аспекти», 25 жовтня 2022 р. Київ, 2022. С. 28–32.
2. Федів В.І., Олар О.І., Бірюкова Т.В. Використання системи Moodle у вищому медичному закладі. Збірник тез доповідей Дев'ятої міжнародної науково-практичної онлайн-конференції «MoodleMoot Ukraine 2021. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle», м. Київ 17 червня 2021
3. Н. М. Куліш, Г. І. Влад, Н. Б. Решетілова, Р. В. Слухенська Специфіка застосування форми вимушеного дистанційного навчання у медичних вищих навчальних закладах // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2022 р., № 81. С. 209–212
|