Одним з ключових етапів євроінтеграції України є реформування правоохоронної сфери. Першим кроком у цьому напрямі стало створення сучасної патрульної поліції, яка має стати «обличчям» Національної поліції України. Розробка нової концепції діяльності, розширення завдань та функцій патрульної поліції висувають підвищені вимоги до професійної підготовки її особового складу. Це актуалізує необхідність вдосконалення системи професійного навчання майбутніх правоохоронців [2].
Забезпечення якості кадрового відбору до патрульної поліції постає надзвичайно важливим завданням для забезпечення успішної євроінтеграції України. Волинська область, як і будь-яка інша регіональна одиниця, стикається з унікальними викликами та особливостями. Саме тому підвищення якості кадрового відбору до патрульної поліції Волинської області постає важливим елементом реформування правоохоронної сфери в контексті євроінтеграції.
Така важливість пояснюється тим, що діяльність працівників патрульної поліції відбувається в екстремальних умовах, у яких вони постійно знаходяться в конфліктних ситуаціях та стикаються з ризиком збройних нападів. Вони повинні негайно приймати адекватні рішення щодо вжиття поліцейських заходів, швидко переходити від запобіжних заходів до застосування примусу та навпаки. Працівники також стикаються з підвищеною втомлюваністю та стресом, постійно несуть важке спорядження, таке як бронежилети, зброя та спеціальні засоби. Крім того, низька рухова активність під час патрулювання автомобілем негативно впливає на фізичний стан та загальне здоров’я працівників [1].
Саме тому доцільно, на нашу думку, виокремити низку критеріїв підвищення якості кадрового відбору до патрульної поліції Волинської області, зокрема:
1.Розширення критеріїв відбору. Для підвищення якості кадрового відбору до патрульної поліції Волинської області необхідно розширити критерії відбору, щоб вони включали не тільки фізичну підготовку, а й міжособистісні навички, професійні компетенції та морально-етичні стандарти.
2.Покращення процедури відбору. Важливо удосконалити процедуру відбору, включаючи відбір на конкурсних засадах, проведення тестів, інтерв’ю та психологічне оцінювання. Це допоможе відібрати кандидатів з найкращими здібностями та відповідними характеристиками для роботи в патрульній поліції [3].
3.Залучення фахівців. Для підвищення якості кадрового відбору необхідно залучити фахівців з психології та кримінальної сфери, які мають досвід у відборі та оцінюванні поліцейських. Вони зможуть об’єктивно оцінювати кандидатів та забезпечити відбір найбільш підходящих претендентів [4, c. 28].
4.Навчання та підготовка. Надзвичайно важливим постає забезпечення якісної підготовки кандидатів для професійної діяльності в патрульній поліції. Необхідно впроваджувати інтенсивні тренування з фізичної підготовки, правових аспектів роботи поліцейського, комунікативних навичок та вирішення конфліктних ситуацій.
5.Постійний моніторинг та оцінювання. Для забезпечення високої якості кадрового відбору важливо запровадити систему постійного моніторингу та оцінювання роботи патрульної поліції. Це дозволить не лише виявляти проблемні аспекти в роботі поліцейських, а й здійснювати необхідне коригування в процесі навчання та підготовки.
6.Залучення громадськості. Важливо залучати громадські організації та активних громадян до процесу кадрового відбору, наприклад, через участь у конкурсних комісіях. Це сприятиме більшій об’єктивності та довірі до процесу відбору [3, c. 88].
7.Прозорість та відкритість. Важливо забезпечити прозорість та відкритість у процесі кадрового відбору, публікувати інформацію про його критерії, застосовувані процедури та його результати. Це дозволить забезпечити довіру громадськості та контроль за якістю відбору.
Таким чином, ми вважаємо, що застосування цих критеріїв, по-перше, сприятиме підвищенню якості кадрового відбору до патрульної поліції Волинської області, по-друге, забезпечить високий рівень професіоналізму та ефективності поліцейських.
Крім цього, підвищення якості кадрового відбору до патрульної поліції вимагає систематичних заходів, співпраці та вдосконалення для забезпечення сучасної професійної поліцейської служби, здатної та спроможної адекватно та своєчасно відповідати потребам та очікуванням громади, яка своєю професійною діяльністю сприяє забезпеченню безпеки українців.
Список використаних джерел:
1.Про Національну поліцію: Закон України (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 40-41). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#Text (дата звернення: 17.05.2023).
2.Патрульна поліція Волинської області. Офіційний канал патрульної поліції Волинської області в телеграм. URL: https://t.me/volynpatrol (дата звернення: 17.05.2023).
3.Бондаренко В. В., Решко С. М., Кримець О. І. Світовий досвід професійної підготовки працівників підрозділів патрульної поліції. Сучасні тенденції та перспективи розвитку фізичної підготовки та спорту Збройних сил України, правоохороннихорганів, рятувальних та інших спеціальних служб на шляху євроатлантичної інтеграції України : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, 29–30 листоп. 2017 р.). Київ, 2017. С. 88–90.
4.Бондаренко Я. Г. Психолого-педагогічні особливості формування готовності майбутніх працівників патрульної поліції МВС України до професійної діяльності. Шляхи покращення системи професійної підготовки правоохоронців до дій в екстремальних умовах : зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. конф. (Харків, 18 груд. 2015 р.). Харків, 2015. С. 25–28
_____________________________________________________________________
Науковий керівник: Пашко Людмила Андріївна, доктор наук з державного управління, професор, Волинський національний університет імені Лесі Українки
|