:: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ І РОЛІ ІНЖЕНЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ :: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ І РОЛІ ІНЖЕНЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ
:: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ І РОЛІ ІНЖЕНЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ І РОЛІ ІНЖЕНЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ

 
19.05.2023 18:18
Автор: Хурсенко Світлана Миколаївна, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Сумський національний аграрний університет
[3. Педагогічні науки;]

Аналіз тенденцій розвитку інженерної освіти в розвинених країнах світу показує безпрецедентне збільшення масштабів підготовки інженерних кадрів. Останніми роками спостерігається «інженерний бум», обумовлений високою потребою сучасного виробництва у фахівцях наукоємних професій. Виділення інженерної педагогіки як самостійної міждисциплінарної науки було викликано об'єктивною необхідністю рішення комплексних проблем інноваційного розвитку у трикутнику «освіта – наука – виробництво», що визначає технологічний і економічний прогрес суспільства. Інженерна педагогіка є складовою частиною професійної педагогіки, вона спрямована на підготовку фахівців, що реалізують інженерну діяльність, і характеризується специфічними цілями, принципами, змістом, формами організації, методами й засобами навчання. Цим обумовлюється її сутність, межі, об’єкт і предмет.

Система підготовки сучасного інженера керується як загально-педагогічними, так і специфічними принципами. В інженерній педагогіці широко функціонують загальнодидактичні принципи: науковості, системності та послідовності, зв’язку навчання з життям, мотивації вчення та праці, активності та самостійності, наочності та абстрактності, індивідуалізації та диференціації навчання. Особливу значимість має принцип науковості, оскільки зміни у науці та техніці безпосередньо впливають на обладнання, технології, організацію і зміст праці, отже, і на зміст професійної освіти та технології навчання. Принцип зв’язку навчання із життям відбиває вимоги виробництва як сфери праці майбутнього фахівця, взаємодія теорії з практикою.

Специфічними принципами інженерної педагогіки є: 

1)динамічність – бачення сучасних та нових тенденцій, перспектив розвитку науки, техніки, виробництва та освіти; 

2)системність, що дозволяє цілісно уявити проектований та конструйований технічний об’єкт, бачити його зв’язки з іншими об’єктами, з навколишнім середовищем та ще на етапі проектування виключити можливі негативні явища та їх наслідки; 

3)цілісність – відображення у змісті та процесі підготовки інженерів специфіки професійної діяльності та адекватного їй цілісного змісту цієї підготовки; 

4)інтеграція та диференціація підготовки фахівців – орієнтація на інтегровані професії широкого профілю з однорідними, змішаними та навіть різнорідними полями професійної діяльності та на вузьку спеціалізацію; 

5)професійна спрямованість – орієнтація змісту освіти, методів та форм навчання на кінцеву мету підготовки фахівця; 

6)наступність – відображення минулого, сьогодення та майбутнього у змісті освіти, методах та формах організації навчання, зв’язок освітнього процесу з майбутньою професійною діяльністю та ін.

Сьогодні інженерна педагогіка постає перед нами як самостійна галузь наукового знання, яка за рахунок взаємодії з технічними науками і технікою педагогічно впливає на розвиток особистості студента, створює умови для формування багатогранної особистості інженера.

Список використаних джерел:

1. Мелецінек А. Інженерна педагогіка. Практика передачі технічних знань; пер. з нім. С.Ф. Артюх. – Харків: Вид. УІПА; Wien, New York: Springer, 2000. – 240 с.

2. Пушкар О.І., Завгородня О.С. Інженерна педагогіка та навчання на робочому місці: навчальний посібник. – Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. – 171 с.

3. Хом’юк І.В., Хом’юк В.В. Деякі проблеми професійно-педагогічної підготовки викладачів технічних ВНЗ // International scientific professional periodical journal «The unity of science». – Vienna, Austria. – 2015. – P. 80-83.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЄВРОПЕЙСЬКЕ МОВНЕ ПОРТФОЛІО ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ РОЗВИТКУ У СТУДЕНТІВ - ФІЛОЛОГІВ НАВИЧОК САМОКОНТРОЛЮ ПІД ЧАС АВТОНОМНОГО НАВЧАННЯ
23.05.2023 21:04
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ ЗОБРАЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
22.05.2023 20:11
УЧАСТЬ В КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІХ ПРОЕКТАХ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ
22.05.2023 00:29
БІОГРАФІЯ В МЕДИЧНІЙ ІСТОРІОГРАФІЇ ЯК СПОСІБ ВИХОВАННЯ ТА НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ
21.05.2023 23:11
ПРОБЛЕМИ ОЗДОРОВЧОГО ФІЗИЧНОГО ТРЕНУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
17.05.2023 23:45
КРЕАТИВНИЙ ПІДХІД ДО СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДРУЧНИКА З ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
16.05.2023 15:09
ДИДАКТИЧНА ГРА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЗВУКОВОЇ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
16.05.2023 14:55




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.527 сек. / Mysql: 1599 (0.456 сек.)