:: ECONOMY :: РОЛЬ ФІЗІОЛОГІЇ ЛЮДИНИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ СПОРТИВНОЇ СФЕРИ :: ECONOMY :: РОЛЬ ФІЗІОЛОГІЇ ЛЮДИНИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ СПОРТИВНОЇ СФЕРИ
:: ECONOMY :: РОЛЬ ФІЗІОЛОГІЇ ЛЮДИНИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ СПОРТИВНОЇ СФЕРИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ ФІЗІОЛОГІЇ ЛЮДИНИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ СПОРТИВНОЇ СФЕРИ

 
06.05.2023 22:34
Автор: Дубинська Світлана Миколаївна, викладач, Національний університет фізичного виховання і спорту України; Кучеренко Ольга Валентинівна, кандидат медичних наук, викладач, Національний університет фізичного виховання і спорту України
[23. Біологічні науки;]

ORCID: 0000-0002-3666-2247 Svitlana Dubynska

Фізіологія людини є базовою наукою, що забезпечує фундаментальну підготовку фахівців спортивної сфери. Саме фізіологія вивчає функції і механізми їх регуляції у здоровому організмі і є основою медицини, психології, педагогіки, теорії і методики фізичного виховання. Це дозволяє науково обґрунтувати основи здорового способу життя для попередження захворювань, вірно оцінювати функціональний стан людини і його працездатність в різних умовах діяльності. Збереження здоров’я людини – одне із першочергових завдань не тільки медицини, а й  фахівців спортивної сфери. Враховуючи стрімке зростання інноваційних технологій та модернізації в сфері спорту зростають сучасні вимоги до вищої освіти бакалаврів та магістрів в різних галузях професійної діяльності з фізичної культури та спорту. Знання фізіології стають основою світогляду сучасної освіченої людини. 

Великою перевагою фізіології є те, що вона об’єднує індивідуальні функції різних клітин, тканин та органів всього тіла в єдине ціле – організм людини. Розуміння принципів побудови і функціонування живих систем, закономірностей життєвих явищ, механізмів регуляції різних функцій  допомагають студентам в розумінні власного організму, перебіг відновних процесів під час та після фізичного навантаження. Зокрема дуже важливо формування у студентів системного підходу в розумінні фізіологічних механізмів реакцій організму і його структур на вплив зовнішнього середовища і реалізації адаптаційних процесів. Тож безпека життєдіяльності людини, яка займається фізичною активністю в значній мірі залежить від розуміння інтенсивності дії чинників довкілля та рівень адаптаційних можливостей організму щоб уникнути небезпеки для життя. Вивчення фізіології також покладає основам розуміння емоційно-вольових та мотиваційних характеристик, підвищує рівень самосвідомості та усвідомлення цінності власного здоров’я та здоров’я суспільства в цілому. 

Майбутньому вчителю фізичної культури, тренера, спортсмена для формування наукового світогляду та забезпечення майбутнього професійного зростання необхідні знання про фізіологію руху, динаміку фізіологічних станів організму під час спортивної діяльності, роботу серцево-судинної та дихальної систем при м’язовому навантаженні, вплив чинників навколишнього середовища на м'язову діяльність, вегетативні системи забезпечення м'язової діяльності, оптимізацію спортивної діяльності, обмін речовин, фізичну працездатність і фізіологічні механізми забезпечення максимального споживання кисню. 

Слід зазначити, що фізіологія відкриває наслідки шкідливих звичок у людини, обґрунтовує шляхи профілактики функціональних порушень. Знання фізіології допомагають тренеру або педагогу в процесі спортивного відбору і спортивного спрямування, в прогнозуванні успішності спортсмена в змаганнях, побудові тренувальних програм, забезпеченні фізичних навантажень з індивідуальним підходом і відкривають можливість використання функціональних резервів організму. В часи стрімкого науково-технічного прогресу та модернізації в сфері спорту чекають випускників, здатних проводити не тільки ефективну фізично-оздоровчу роботу серед населення, а й можуть виконувати медико-біологічні, психолого-педагогічні дослідження, володіють методиками комплексного контролю за функціональним станом осіб, що займаються фізичними тренуваннями. Під час вивчення фізіології майбутні фахівці спортивної сфери набувають практичних навичок з оцінки загального стану організму (розуміння механізмів м’язового скорочення та їх енергетичного забезпечення, визначення частоти пульсу під час пальпації магістральних судин, частоти та глибини дихання, вимірювання артеріального тиску та проведення їх інтерпретації, оцінки параметрів систем кровотворення, травлення та виділення тощо). В процесі теоретичних та практичних занять зі студентами висвітлюються питання розуміння механізмів втоми, профілактики захворювань на прикладі моделювання ефектів адаптації організму під час спортивних змагань. Отже, на основі знань про фізіологічні закономірності функціонування організму, можна з’ясувати ефективні шляхи пристосування до фізичних навантажень, що дозволить реалізувати програму підготовки спортсменів для досягнення певних спортивних результатів  та покращити рівень фізичної підготовки осіб, що бажають займатися фізичними тренуваннями.

______________________________________________________

Науковий керівник: Пастухова Вікторія Анатоліївна, доктор медичних наук, професор, Національний університет фізичного виховання і спорту України

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АКТИВНІСТЬ ЕКЗОГЛЮКАНАЗИ У БАЗИДІЄВОГО ГРИБА SCHIZOPHYLLUM COMMUNE
24.05.2023 10:56
ЦЕЛЮЛОЛІТИЧНА АКТИВНІСТЬ БАЗИДІЄВОГО ДЕРЕВОРУЙНУЮЧОГО ГРИБА SCHIZOPHYLLUM COMMUNE
24.05.2023 10:35




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.252 сек. / Mysql: 1599 (0.203 сек.)