Сьогодення формує безліч поточних завдань в роботі підприємств, виконання яких вимагає злагодженості та об’єднання людських ресурсів та єдності взаємодії. Успіх будь-якої компанії залежить не лише від професіональних та особистісних навичок працівників, а й від їх спільної діяльності в команді. Успішність та розвиненість компанії переважно залежить від команди, в якій працюють однодумці зі схожими ідеологічними цінностями та професійними поглядами.
Команда – це сукупність людей, які мають працювати взаємозалежно задля досягнення спільної мети чи результату [1]. Використання командної моделі роботи веде за собою безліч переваг як для організації, так і для особистісного розвитку та зростання кожного співробітника. Перехід до командного принципу роботи справді виправданий за умови його доречного застосування організаціями. Чудовим прикладом слугують такі високоефективні організації як Cisco, Google, Microsoft, які забезпечують активну ротацію працівників, швидко запускають нові бізнес-процеси та /або призупиняють проєкти, переводячи людей на нові посади [2]. За дослідженням компанії Deloitte, 53% працівників вважають, що перехід до командної організаційної моделі підвищує ефективність роботи організації [2]. Ключовим показником міцної співпраці є відданість працівників будь-якому проєкту чи завданню. Якість роботи, пристрасть за проєктом, втілення абстрактної ідеї – це мотиваційні фактори успіху.
Ефективну командну роботу можна описати так: це про людей, а не проєкти. Підвищити ефективність та успішність командної роботи і комунікації на підприємстві в цілому допоможуть наступні кроки: спільні командні цілі, коли є основний центр, до якого прагне команда, що містить певне завдання; визначення значимої ролі кожного члена команди: керівник, мотиватор, генератор ідей, постачальник ресурсів, критик, аналітик, натхненник, контролер, спеціаліст; результати повинні бути вимірними; необхідно бути впевненим, що кожен член команди володіє потрібною кваліфікацією, оскільки технічні навички щодо вміння вирішувати проблеми, як і навички будувати ефективні взаємовідносини з людьми однаково важливі для успіху команди; безперервність навчання працівників; застосування управлінських дій з поліпшення комунікацій; впровадження системи збору пропозицій, де кожен має право на думку; важливість зворотного зв’язку: так, моделі «ROSA» та «PRO» допоможуть співробітнику при виникненні проблеми та стануть у пригоді при обговоренні проєктів або ж стратегій; регулярне проведення оцінювання персоналу допоможе виявити наявність конфліктів та їх усунути; застосування інноваційних досягнень сучасних інформаційних технологій тощо [2].
Отже, робота в команді є ефективною моделлю у динамічному та непередбачуваному бізнес-середовищі та глобальним трендом. Командна робота є не лише потужним інструментом в організації та реалізації будь-яких цілей компаній, а засобом особистісного та професійного зростання кожного працівника. Завдяки новітнім технологіям компанії можуть побачити, як взаємодіють їхні люди та відчути атмосферу середовища командної роботи.
Список використаних джерел:
1.Миколайчук І.П., Остапенко М.О. Методичний підхід до формування проектної команди на засадах SCRUM-технології. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2019. №1. С.53-57.
2.Deloitte. Ефективність роботи організації. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/ua/Documents/human-capital/Deloitte-Global-Human-Capital-Trends-2019-5.pdf.
3.Freeconference. Важливість роботи в команді та співпраці. URL: https://www.freeconference.com/uk/blog/the-importance-of-teamwork/.
|