:: ECONOMY :: ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ :: ECONOMY :: ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ
:: ECONOMY :: ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ

 
20.04.2023 17:54
Автор: Грицина Марія Сергіївна, студент, Донецький національний університет імені Василя Стуса, м. Вінниця; Буга Наталія Юріївна, кандидат економічних наук, доцент, Донецький національний університет імені Василя Стуса, м. Вінниця
[1. Економічні науки;]

ОRCID: 0000-0002-7378-9036 Natalia Buga

Ключові слова: конкурентоспроможність, конкуренція, споживач, послуги, товар.

В останні роки все більшого наголосу в українському суспільстві набувають проблеми в галузі охорони здоров’я: від пандемії Covid-19, яка змусила медицину удосконалюватися, до війни в Україні, що змушує лікарів щодня рятувати сотні поранених воїнів та мирних громадян. Поточна ситуація внесла свої корективи в життя всіх громадян, й вони почали потребувати не лише медикаментозного лікування, а й словесного, а саме роботи з психологами та психотерапевтами. Згідно із законами існування ринку, при збільшенні попиту, безумовно, збільшується пропозиція, тому щодня кількість медичних закладів почала зростати та послуги. На цьому етапі розвитку ринку медичних послуг панує висока конкуренція, яка, в свою чергу, змушує компанії щодня вдосконалювати свій сервіс, послуги, обладнання та ін. з метою залучення нових клієнтів. На сьогоднішній день в Україні працює більше 30 тис. приватних закладів охорони здоров'я, але більшість з них представлено різноманітними стоматологічними та офтальмологічними клініками.[3] Кількість приватних клінік із широким спектром надання медичних послуг в Україні коливається від 45 до 65. Втім, у великих містах-мільйонниках вже давно між приватними клініками відбувається конкурентна боротьба за ринок медичних послуг.

Конкурентоспроможність – це реальна та потенційна можливість фірм в існуючих для них умовах проектувати, виготовляти та збувати товари, що за ціновими та неціновими характеристиками є більш привабливими для споживачів, ніж товари їх конкурентів. [1] Тобто, конкурентоспроможність – це вміння фірми використати свої ресурси таким чином, щоб мати змогу займати високу частку на ринку в умовах постійної конкуренції. 

Фактори конкурентоспроможності товару на ринку:

•цінова політика та професіоналізм лікарів (при рівній корисності покупець надасть перевагу дешевшому товару, але може придбати і дорожчий товар, якщо він виявиться для нього кориснішим; 

•якість надання медичних послуг та їх інноваційність (новизна та актуальність товару, що роблять його ексклюзивним, технічне оснащення закладу охорони здоров'я);

•Широкий асортимент послуг та їх доступність (цей критерій визначає, наскільки легко можна отримати різноманітні медичні послуги, доступність характеризується розташуванням медичних закладів, час очікування до прийому).

Сфера медичних послуг є одним із найбільш конкурентих ринків в економіці країни. Щодня зростає кількість медичних клінік, що пропонують все кращий сервіс для споживачів; заклади дбають про репутацію, тому постійно удосконалюють медичне обладнання; пропонують нові послуги. Паралельно з цим розвитком зростає конкуренція серед підприємств, що надають медичні послуги. Враховуючи ситуацію на ринку, компаніям необхідно весь час розвиватися, покращуватися аби задовольняти покупців та змушувати їх робити вибір на користь послуг певного закладу.

Шляхи підвищення конкурентоспроможності медичних послуг: 

•Впровадження інновацій та нових послуг (через високу пропозицію у споживачів є великий асортимент вибору клінік. Власникам необхідно постійно слідкувати за новими, маловідомими розробками в сфері медицини та впроваджувати різні види досліджень, які користуються попитом). 

•Регулювання цінової політики, впровадження знижок та акційних пакетів (медичні послуги є достатньо вартісними, тому застосування знижок, а також створення акційних пакетів на комплексні обстеження привернуть увагу покупців). 

•Застосування інтернет-маркетингу (значна кількість споживачів дізнається про товар та послуги завдяки платформам Facebook,  Instagram, Tik-Tok. Ведення соціальних мереж на даному етапі розвитку ринку є дуже вагомим, оскільки викликає довіру покупців: вони мають змогу побачити внутрішні процеси закладу, що можуть зацікавити та сприяти їх позитивному вибору на користь певної клініки).

•Налагодження якісного обслуговування клієнтів (кожному важливо відчувати себе потрібним, бачити турботу та повагу від персоналу, який залишатиме приємні враження, так що клієнт вирішить скористатися послугами клініки знову). 

Аналізуючи діяльність конкретної клініки, можна запропонувати такі кроки для підвищення конкурентоспроможності закладу: 

1.Застосування «швидкого сніданку» для пацієнтів, що приходять зранку для здачі аналізів (невеликий стіл із печивом, солодощами та гарячим солодким чаєм, який можна взяти з собою, зможуть створити для відвідувачів позитивний настрій та залишать приємне враження про клініку, де про них турбуються). 

2.Створення та ведення блогів у соціальних мережах лікарями медичного закладу, а також сторінки клініки (велика кількість споживачів, що буде бачити лікарів, читати блоги, спостерігати за діяльністю закладу, буде значно більше довіряти, тому, що бачили діяльність із середини у блозі, читали публікації й бачили обізнаність лікарів у цій сфері). 

3.Впровадження безкоштовної повторної консультації зі спеціалістом після проходження досліджень у медичному закладі (кожен пацієнт після відвідування спеціаліста в більшості випадків буде відправлений на проходження аналізів, а після змушений знову йти до лікаря для призначення лікування, що є дуже вартісним. Застосування системи «безкоштовна повторна консультація», дозволить пацієнтам, які спочатку звернулися до спеціалістів, а потім пройшли всі призначені аналізи саме в тій клініці, де ці спеціалісти, відвідати консультацію безкоштовно та зекономити кошти, при цьому медичний заклад отримує пацієнтів, які ходять до їх спеціалістів та проходять аналізи в їхній клініці.)

Список використаних джерел:

1.Журба І. О., Коляденко Ю. М. Сутність і значення конкурентоспроможності підприємства. Збірник наукових праць. 2012. № 35. с.103. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/  (дата звернення 15.04.2023)

2.Заріцька Н. М. Оцінка конкурентоспроможності продукції підприємства. Ефективна економіка. 2015. №12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/ (дата звернення 15.04.2023)

3.Літвінов О. С. Управління закладами охорони здоров’я в умовах конкурентного середовища. Ефективна економіка. 2015. №2. 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМАНДНОЇ МОДЕЛІ РОБОТИ ОРГАНІЗАЦІЇ
20.04.2023 23:20
ВЗАЄМОДІЯ ДЕРЖАВИ ТА БІЗНЕСУ В РАМКАХ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
19.04.2023 22:14
ПРОЦЕС УПРАВЛІННЯ ПРЯМИМИ ПРОДАЖАМИ ЯК СКЛАДОВА МАРКЕТИНГОВОЇ КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ
18.04.2023 22:28
ІТ-МАРКЕТИНГ, ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ ТОРГІВЛІ У СФЕРІ МАРКЕТИНГУ
18.04.2023 19:10
EFFICIENCY OF USING DRONES IN LOGISTICS: RESEARCH OF ECONOMIC ASPECTS
18.04.2023 17:41
ТУРИСТИЧНИЙ СЕКТОР ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ: СТАН, ЗАГРОЗИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
14.04.2023 21:02
РОЛЬ МІЖБЮДЖЕТНИХ ТРАНСФЕРТІВ У ФОРМУВАННІ РЕСУРСІВ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
14.04.2023 12:42
АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ТРАНЗИТИВНОСТІ ЕКОНОМІКИ
12.04.2023 00:08
ЕВОЛЮЦІЯ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
11.04.2023 23:50
БЮДЖЕТНИЙ ДЕФІЦИТ УКРАЇНИ ТА ШЛЯХИ ЙОГО ПОДОЛАННЯ
06.04.2023 15:52




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.247 сек. / Mysql: 1570 (0.187 сек.)