:: ECONOMY :: СПЕЦИФІКА СПОРТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРИВОДІВ У СУЧАСНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕДІА УКРАЇНИ :: ECONOMY :: СПЕЦИФІКА СПОРТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРИВОДІВ У СУЧАСНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕДІА УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: СПЕЦИФІКА СПОРТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРИВОДІВ У СУЧАСНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕДІА УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СПЕЦИФІКА СПОРТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРИВОДІВ У СУЧАСНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕДІА УКРАЇНИ

 
19.04.2023 23:55
Автор: Регушевська Ірина Анатоліївна, кандидат філологічних наук, старший викладач, Національний університет фізичного виховання і спорту України, м. Київ; Ачилова Олена Леонідівна, кандидат філологічних наук, м. Київ
[9. Філологічні науки;]

Спортивний медіадискурс – один з важливіших субдискурсів, тематичною основою якого є спортивна інформація та суб’єкти. Спортивною інформацією вважають «будь-які спортивні повідомлення в мас-медіа, створені з використанням усіх творчих і технічних можливостей (текст, графіка, фото, відео), першорядним завданням яких є відображення спортивної сфери, і все, що з нею пов’язане, а також привернення уваги до спортивної проблематики якомога більшої кількості аудиторії» [1, c.6]. Існує думка, що дискурс можна вважати спортивним, якщо серед трьох елементів комунікації (суб’єкт, об’єкт і зміст спілкування) є спортивний зміст [2, с. 111]. 

Спортивний дискурс як ланка загального інформаційного фронту підживлюється новими інформаційними приводами, що дають змогу по-новому осмислити та оцінити пріоритети серед головних функцій, які виконує спортивна медіакомунікація в суспільстві і медіапросторі. Саме спортивне співтовариство стало осередком значущих інформаційних приводів у медійному середовищі і ще одним із фронтів боротьби в сучасних умовах військового стану, у якому кожна сфера суспільного життя постає окремим напрямком загальнонаціонального протистояння [3, с. 364].

Інформаційні приводи спортивних видань зазвичай мають специфіку чіткого викладення інформації, підпорядкованого вимогам цільової аудиторії. Функції, виконувані спортивною журналістикою, не є унікальними і притаманними тільки їй одній, вони досить універсальні і можуть траплятися в інших галузях журналістики [4, 74 с]. Водночас спортивна журналістика характеризується різноманітністю жанрів, які умовно поділяють на три групи: інформаційні, аналітичні та художньо-публіцистичні [5, 121 с; 6]. 

Розглядаючи інформаційний привід як елемент структури обміну спортивною інформацією, за допомогою якого проявляються й усвідомлюються інформаційні запити аудиторії [7, с. 88], можна констатувати, що після 24 лютого 2022 року інформаційне поле спортивних видань стало чітким віддзеркаленням настроїв українського суспільства і «вибухнуло» активною позицією підтримки своєї держави, армії і народу. Підтвердженням цьому є різноманіття заголовків інформації зі світу спорту, які все більше нагадують зведення про боротьбу з російською агресію. Зокрема, трапляється багато інформаційних приводів, які за своєю суттю більше інформують про особисте ставлення автора до країни-агресора та відображають позицію спортсменів щодо змагань: Зінченко заплакав на прес-конференції, коли говорив про війну (відео) [8]; Заява Підручного: «Я та моя команда залишаємося захищати Україну» [9]; Стріляю я вміло! Українська біатлоністка налякала ворога [10]; Володимир Кличко – росіянам: Імперськими амбіціями вторгнення в Україну та варварством вашої так званої армії ви посіяли ненависть на віки [11] та інші.

Спортивні події викликають в аудиторії не тільки звичні емоції, а й патріотичні почуття. Гордість за переможців-співвітчизників спонукає активізацію патріотичних почуттів аудиторії ЗМІ [12, c. 519-538]. Прояв патріотизму – цілком передбачувана реакція на військову, економічну, інформаційну агресію з боку Російської Федерації. Спортивні інформаційні приводи стали об’єктом уваги не тільки аудиторії вболівальників – вони набули нової якості у формуванні суспільної думки [3, с. 367]. 

Суспільство ревно реагує на зради і радіє перемогам і участі українських спортсменів у змаганнях, із сумом сприймає утрати спортсменів, які в перші ж дні повномасштабного вторгнення пішли захищати Україну у збройних силах та частинах територіальної оборони. З гордістю і хвилюванням українське суспільство відгукується на підняття державного прапора, виконання гімну і будь-яку українську символіку на спортивних змаганнях, а також виявляє підвищений інтерес до відомих постатей зі світу спорту: Чужа серед своїх. Бех проміняла Україну на першість Мухосранського краю [13]; На війні з окупантами загинув ще один український футболіст [14]; Український талісман: чотириразовому чемпіону Формули-1 Феттелю подарували вишиванку [15]; Маленька киянка Амелія виконала гімн України перед матчем проти Вірменії: чуттєве відео [16]; Мурашки по шкірі. Гравці збірної України зі сльозами виконали гімн (відео) [17] та інші. Спортивні інформаційні приводи проникли в усі сфери життя країни. Так, загальний волонтерський рух українського суспільства, найбільший рівень активізації якого відбувся після 24 лютого 2022 року, пожвавився й у спортивному середовищі: Медаль – Україні, машини – армії! Наші спортсмени тріумфально повернулися із чемпіонату світу [18]; Шахтар передав солідну кількість касок на потреби МВС України [19]; Зозуля за підтримки Безуса та агента Панкова передав три автомобілі для ЗСУ [20]; Футболісти збірної України U-21 закупили рації для ЗСУ [21]; Французькі «доги» зібрали гуманітарну допомогу для Харкова – названо обсяги [22] та інші.

Отже, аналіз інформаційних приводів зі світу спорту дає можливість говорити про їхню цілковиту відповідність викликам часу та загальному емоційному і психологічному стану суспільства. Аналізовані інформаційні приводи свідчать про прояв патріотизму як у тематиці публікацій, так і у характері й формах подачі матеріалу. Спорт постає ще однією додатковою можливістю донесення важливої інформації про все, що відбувається в Україні, на міжнародній арені. Доступність, а також авторитетність інформації, зважаючи на участь у її формуванні спортсменів, відомих у всьому світі, зокрема й легендарних, набувають особливого значення, сприяючи вихованню в аудиторії відчуття гідності і патріотизму, а також утверджуючи внутрішні настанови спортсменів щодо необхідності досягнення нових перемог. 

Література:

1. Войтик Е. А. Региональные СМИ в системе массовых спортивных коммуникаций: предметно-тематические и структурные особенности: Автореф. дисс. ... канд. филол. наук: 10.00.10. Москва, 2008. 17 с.

2. Зильберт А. Б. Спортивный дискурс: точки пересечения с другими дискурсами (проблемы интертекстуальности). Язык, сознание, коммуникация: сб. статей / отв. ред. В. В. Красных, А. И. Изотов. Москва, 2001. Вып. 19. С. 103-112.

3. Регушевська І.А. Вплив спортивних інформаційних приводів на головні функції спортивного медіадискурсу в умовах військової агресії в Україні. International scientific conference “Current trends and fields of philological studies in the challenging reality”: conference proceedings ( July 29–30, 2022. Riga, the Republic of Latvia). Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2022. 452 pages. С. 364-368. ULR: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-227-2-93 (дата звернення: 17.01.2023)

4. Алексеев, К. А. Спортивная журналистика: учебник для магистров / К. А. Алексеев, С. Н. Ильченко. Москва: Издательство Юрайт, 2019. 428 с.

5. Войтик Е.А. Спортивный медиатекст: закономерности становления и парадигма развития: дис. ... д-ра филол. наук. 10.00.10. Санкт-Петербург, 2016.  423 с.

6. Жанри газетної Журналістики. Студентський портал. Інтернет архів: веб-сайт. URL: https://web.archive.org/web/20160617102805/http://uastudent.com/zhanry-gazetnoi-zhurnalistyky/ (дата звернення: 24.01.2023).

7. Киуру К. В. Типология информационных поводов в спортивной журналистике.  Вестник Челябинского государственного университета. Серия «Филология. Искусствоведение».  2012.  № 5 (259).  Вып. 63. С. 88-91.

8. Зінченко заплакав на пресконференції, коли говорив про війну (відео).   Главком: веб-сайт. ULR: https://glavcom.ua/sport/news/zinchenko-zaplakav-na-preskonferenciji-koli-govoriv-pro-viynu-video-849743.html (дата звернення: 24.01.2023).

9. Заява Підручного: «Я та моя команда залишаємося захищати Україну». Сьогодні.ua.: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/biathlon/zayavlenie-pidruchnogo-ya-i-moya-komanda-ostaemsya-zashchishchat-ukrainu-1605606.html (дата звернення: 24.01.2023).

10. Стріляю я вміло! Українська біатлоністка налякала ворога. Сьогодні.ua: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/biathlon/strelyayu-ya-umelo-ukrainskaya-biatlonistka-napugala-vraga-1620256.html (дата звернення: 24.01.2023).

11. Володимир Кличко – росіянам: Імперськими амбіціями вторгнення в Україну та варварством вашої так званої армії ви посіяли ненависть на віки. Sportarena.com: веб-сайт. ULR: https://sportarena.com/uk/boxing/volodimir-klichko-rosiyanam-imperskimi-ambitsiyami/ (дата звернення: 24.01.2023).

12. Данилова М. Спорт как медиакоммуникационный феномен. Вопросы теории и практики журналистики. 2018. T. 7. № 3. С. 519-538. ULR: https://cyberleninka.ru/article/n/sport-kak-mediakommunikatsionnyy-fenomen/viewer (дата звернення: 17.01.2023)

13. Чужа серед своїх. Бех проміняла Україну на першість Мухосранського краю. Sport.ua: веб-сайт. ULR:  https://sport.ua/uk/news/583086-chuzhaya-sredi-svoih-beh-promenyala-ukrainu-na-pervenstvo-muhosranskogo-kraya (дата звернення: 24.01.2023).

14. На війні з окупантами загинув ще один український футболіст. Главком: веб-сайт. ULR: https://glavcom.ua/sport/news/na-viyni-z-okupantami-zaginuv-shche-odin-ukrajinskiy-futbolist-847278.html (дата звернення: 24.01.2023).

15. Український талісман: чотириразовому чемпіону Формули-1 Феттелю подарували вишиванку. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/ukrayinskiy-talisman-chotirirazovomu-chempionu-formuli-1-fettelyu_n2020598 (дата звернення: 24.01.2023).

16. Маленька киянка Амелія виконала гімн України перед матчем проти Вірменії: чуттєве відео. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/malenka-kiyanka-ameliya-vikonala-gimn-ukrayini-pered-matchem_n2016002 (дата звернення: 24.01.2023).

17. Мурашки по шкірі. Гравці збірної України зі сльозами виконали гімн (відео). Сьогодні.ua.: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/football/murashki-po-kozhe-igroki-sbornoy-ukrainy-so-slezami-ispolnili-gimn-video-1623643.html (дата звернення: 24.01.2023).

18. Медаль – Україні, машини – армії! Наші спортсмени тріумфально повернулися із чемпіонату світу. Сьогодні.ua.: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/others/medal-ukraine-mashiny-armii-nashi-sportsmeny-triumfalno-vernulis-s-chempionata-mira-1629667.html (дата звернення: 24.01.2023).

19. Шахтар передав солідну кількість касок на потреби МВС України. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/shahtar-peredav-solidnu-kilkist-kasok-potrebi-mvs-ukrayini_n2075058 (дата звернення: 24.01.2023).

20. Зозуля за підтримки Безуса та агента Панкова передав три автомобілі для ЗСУ. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/zozulya-za-pidtrimki-bezusa-agenta-pankova-peredav-tri-avtomobili_n2031060 (дата звернення: 24.01.2023).

21. Футболісти збірної України U-21 закупили рації для ЗСУ. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/futbolisti-zbirnoyi-ukrayini-21-zakupili-ratsiyi-dlya-batalyonu_n2052967 (дата звернення: 24.01.2023).

22. Французькі «доги» зібрали гуманітарну допомогу для Харкова – названо обсяги. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/football/francuzskie-dogi-sobrali-gumanitarnuyu-pomoshch-dlya-harkova-nazvany-obemy-1629496.html (дата звернення: 24.01.2023).

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФОНЕТИЧНІ ЗМІНИ У СИСТЕМІ ВОКАЛІЗМУ У СЕРЕДНЬОВЕРХНЬОНІМЕЦЬКИЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
20.04.2023 18:13
IDENTIFYING UNCERTAINTY IN EXPERIMENTAL LITERATURE ERGODIC TEXTS
20.04.2023 16:40
ОСОБЛИВОСТІ ХУДОЖНЬОГО МОДЕЛЮВАННЯ ХАРАКТЕРУ В КІНОПОВІСТІ «ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА» ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА
19.04.2023 23:05
«ВИДИМІСТЬ – СУТНІСТЬ» – СТИЛЬОВА КОНСТАНТА ДРАМИ М. МЕТЕРЛІНКА «МОННА ВАННА»
19.04.2023 00:18
ТЕОРІЯ МОВЛЕННЄВИХ АКТІВ ТА ЇХ ЕТАПИ
18.04.2023 17:12
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПІДВИЩЕННІ ЯКОСТІ ПЕРЕКЛАДУ ТА РОЗВИТКУ ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА
18.04.2023 16:17
ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНІ ГРУПИ ПРОЗОНІМІВ РОМАНУ ВІЛЬЯМА ҐЕДДІСА «АГАПЕ АГОВ»
15.04.2023 21:31
РЕЦЕПЦІЯ В АСПЕКТІ ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОЇ АДАПТАЦІЇ
14.04.2023 21:37
ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕКЛАДУ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ З КОМПОНЕНТОМ-АНТРОПОНІМОМ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЇХ СЕМАНТИЧНОГО ТА ЛІНГВОКУЛЬТУРНОГО ЗНАЧЕННЯ
09.04.2023 17:48




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.451 сек. / Mysql: 1570 (0.345 сек.)