:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМАТИКА НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ :: ECONOMY :: ПРОБЛЕМАТИКА НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ
:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМАТИКА НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОБЛЕМАТИКА НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ

 
18.04.2023 22:47
Автор: Клименко Соф’я Ростиславівна, студент, Харківського національного університету ім. Семена Кузнеця, м. Харків
[16. Державне управління;]

Нові реалії сучасного життя поставили перед публічним адміністрування України багато викликів, котрі все більше стають пріоритетними напрямками діяльності органів державної влади. Одним з таких є наближення адміністративних послуг до громадян. Реформа децентралізації передбачає формування центрів надання адміністративних послуг, що забезпечить доступність послуг до громадян.

Метою даної статті є дослідження сфери надання адміністративних послуг в об’єднаних територіальних громадах та пошук проблем і шляхи їх вирішення. 

Для того щоб досягти поставленої мети слід вирішити наступні завдання: 

-дослідити сферу надання адміністративних послуг та особливості цього процесу; 

-проаналізувати наявні проблеми в сфері надання адміністративних послуг в об’єднаних територіальних громадах; 

-виявити особливості надання адміністративних послуг в умовах воєнного стану. 

Основою побудови демократичної та правової держави є створення умов в яких органи місцевого самоврядування можуть надавати послуги своїм громадянам. Це важливо, оскільки органи місцевого самоврядування є максимально наближені до громадян, вирішуючи їх проблеми соціальної, господарчої, культурної та житлової сфери. Такі науковці, як В. Авер’янова, К. Афанасьєва, В. Тимощука, С. Ківалова, М. Ославського досить давно досліджують інститут адміністративних послуг у своїх наукових роботах.

Реформа надання адміністративних є послуг має на меті створення систему послуг, які є доступними, швидкими та простими для населення. Така система може бути не лише за допомогою створення сприятливого середовища, але усунення існуючих проблем. [1] З метою спрощення процесу надання адміністративних послуг в містах розбудовують мережу центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП). Принципи організації роботи та робота центрів надання адміністративних послуг унормовано в Законі України «Про адміністративні послуги» від 19 грудня 2022 року №5203-VI [2] та нормативно-правових актах Кабінету Міністрів України. 

Наразі в Україні активно розвивається мережа центрів надання адміністративних послуг в об’єднаних територіальних громадах. Проте під час створення таких ЦНАПів перед органами місцевого самоврядування постає багато викликів організації роботи. 

Найголовнішою проблемою надання адміністративних послуг є складність процедур та їх час отримання. Так щоб громадянину отримати одну  послугу треба звернутися до різних установ, які найчастіше находяться в різних районах міста. 

Ще однією проблемою з якою стикається більшість споживачів адміністративних послуг – це низький рівень інформованості населення щодо тримання послуг. Громадяни стикаються з тим, що не можуть знайти необхідну інформацію на сайті центру надання адміністративних послуг. 

До того ж виникає багато проблем з процесом надання адміністративних послуг такі, як: наявність необґрунтованих та непотрібних видів послуг, поділ послуг на безоплатні та платні, дуже часто ціна адміністративних послуг є завищеною. 

Третьою проблемою з якою стикається багато громадян є час отримання адміністративної послуги. Буває, що оформлення довідки чи документу може тривати від однієї доби до декількох місяців, що спричиняє прояви корупції від громадян по відношенню до працівників, щоб «пришвидшити» процес отримання послуги. [3]

Особливо ці проблеми постали гостро перед громадянами у період воєнного часу, коли кожен хоче швидко та якісно скористатися необхідною послугу від центру надання адміністративних послуг та отримати бажаний документ або довідку. 

Варто зазначати, що у період воєнного часу лише на деякий час призупинилася роботи ЦНАПів у особливо небезпечних областях країни. Під час війни додаток «ДіЯ» допоміг втилити більшість креативних та швидких рішень Уряду. Так за допомогою «ДіЯ» громадяни могли автоматично оформити та продовжити отримувати соціальні виплати, було подовжено термін дії внутрішнього та закордонного паспортів України, водійських посвідчень. Кожному користувачу «Дії» було оформлено «єДокумент» на випадок надзвичайної ситуації, який пересвідчував особу та міг бути повноцінним документом для засвідчення особи.  Так в телефоні громадянин міг підтвердити статус безробітного. За допомогою «Дії» громадяни можуть оформити шлюб за добу без додаткових доплат. Було збережено та перенесено в хмару усі дані громадян.

Не зважаючи на те, що громадяни під час воєнного стану стали більше користуватися онлайн-послугами все ж таки залишилися невірішені проблеми, які є нагальними для населення. Так, зокрема, було закрито доступ до Державного реєстру актів цивільного стану та послуги єМалятко.  

Найбільше проблем було пов’язано з взяттям на облік фізичних осіб, як вимушено переселених осіб (ВПО). Уряд зазначив, що особа може звернутися до ЦНАПу для отримання статусу ВПО. 

Проте все ж таки головною проблемою доступності адміністративних послуг для громадян оффлайн чи онлайн є недостатній рівень цифровізації населення. [4] 

Отже,проблеми у сфері надання адміністративних послуг є достатньо, які треба негайно вирішувати для того, щоб створити систему адміністративних послуг, яка буде доступною та зрозумілою для кожного громадянина і він зможе нею скористуватися без  зайвих проблем та бути задоволеним роботою держави. 

Список використаної літератури:

1.Вороніна А. Проблеми надання адміністративних послуг в Україні/ Вороніна А., Копил О.  2015. с. 279 [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://core.ac.uk/reader/197246662 

2.Закон України «Про адміністративні послуги» від 19 грудня 2022 року №5203-VI. Електронний ресурс – Режим доступу:     https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text

3.Гальцов А. Проблеми правового регулювання надання адміністративних послуг в Україні / Гальцов А.   [Електронний ресурс] – Режим доступу:    https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/20641.pdf

4.Тимощук В. Вплив війни на сферу адміністративних послуг та рекомендації на майбутнє/ Тимощук В. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://uplan.org.ua/analytics/vplyv-viiny-na-sferu-administratyvnykh-posluh-ta-rekomendatsii-na-maibutnie/


____________________________________________________________________

Науковий керівник:  Соболев Вадим Григорович, кандидат економічних наук, доцент

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ ЯК ЧИННИКА МІСЦЕВОГО РОЗВИТКУ
20.04.2023 08:27
ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
18.04.2023 22:01
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ
18.04.2023 17:01
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЕТИКИ ДЕРЖАВНОГО СЛУЖБОВЦЯ
18.04.2023 13:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.158 сек. / Mysql: 1570 (1.005 сек.)