Маркетинг є важливою складовою економічної системи України. Але наразі через активні військові дії певна кількість українських підприємств зазнала значних збитків і руйнувань. Ці події призвели до розкриття проблем маркетингової сфери з новою силою. Переміщення клієнтів, відсутність маркетингової стратегії та системної програми лояльності у більшості підприємств, недооцінені можливості інтернаціоналізації операцій, низький рівень вивчення нових потреб і потенційного ринку – це неповний список поточних проблем [1]. Вони вирішуються через приділення уваги маркетинговим кампаніям і виділення на них певну суму грошей та часу.
Але за статистикою більшого успіху досягає ІТ-маркетинг через розвиток електронної комерції [2, с. 397-398]. Певні напрями цього виду маркетингу допомагають швидше розповсюджувати інформацію про продукт і, охоплюючи більшу або чітко вказану групу споживачів, спонукати їх до покупки.
Стрімкий розвиток електронної комерції сприяє виникненню і швидкому освоєнню нових технологій в сфері інтернет-маркетингу. Маркетингові ІТ мають основні напрями, що відповідають за певні обов’язки.
•Creative маркетинг. Одне з завдань такого напряму є створення креативів «під ключ» – від ідеї до кінцевого готового матеріалу. Прикладами таких креативів можуть бути будь-які елементи рекламного оголошення – картинка, текст або й сам банер. Друге завдання цього напряму – це розробка креативної стратегії просування продукту та продумування нових концепцій, адаптування креативів під різні категорії користувачів, спираючись на аналітику рекламних кампаній. Цей напрям допоможе візуально привабити потенційного покупця.
•Performance-маркетинг передбачає собою закупівлю трафіку через різні платформи (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads тощо) і роботу з аналітикою та креативами для реклами – банерами, відео, текстом. Головне завдання спеціалістів цього напряму – це просування в розміщення реклами на платформах з найбільшою кількістю потенційних покупців.
•SEO-оптимізація. Цей напрям відповідальний за виведення сайтів на верхівку органічного пошуку Google або інших пошукових систем. Щоб цього досягти фахівці цього напряму займаються оптимізацією контенту (тобто, роблять текст таким, що відповідає критеріям пошуковиків), створенням семантичних ядер (підбірки ключових слів), аналізом результатів та конкурентів. Такий напрям ІТ-маркетингу допоможе зробити сайти виробників помітнішими на фоні конкурентів.
•E-mail маркетинг. Розробляє стратегії просування продукту за допомогою поштових розсилок, працює з клієнтською базою, аналізує показники та оптимізує їх. Він має зробити так, щоб листи підприємств читали. Такий напрям призначений для привернення уваги лояльних покупців.
•Аналітика. Завдання цього напряму полягає в правильній інтерпретації даних маркетинговим аналітиком й наданні іншим маркетологам інсайди: яка аудиторія найкраще окупається, на яку платформу чи країну варто звернути увагу та інвестувати в неї більше ресурсів тощо. Розвиток такого напряму дозволить мати більшу кількість інформації для гарного функціонування інших основних напрямів [3].
Отже, для подальшого розвитку підприємств і пожвавлення їх маркетингової активності в умовах війни доцільно використовувати головні напрями ІТ-маркетингу. Враховуючи їх різну функціональну роль, кожному з цих напрямів треба приділяти увагу рівноцінно. Активний інтернет-маркетинг допоможе охопити більшу кількість потенційних покупців і збільшити обсяг продажу.
Список використаних джерел:
1. Маркетинг у воєнний та післявоєнний час. URL: – https://iib.com.ua/ru/novosti-mib/item/5884-marketing-u-voenniy-ta-pislyavoenniy-chas.html (дата звернення 18.03.2023).
2. Плоскіна А. А., Лялюк А. М. Тенденції та перспективи розвитку інтернет-маркетингу в Україні // ХІV Міжнародної науково-практичної конференції аспірантів і студентів «Молода наука Волині: пріоритети та перспективи досліджень» (12−13травня 2020 року). 2020. С. 397-398.
3. Генератори ідей та рішень: чим: займаються маркетологи в IT-компаніях. URL: – https://happymonday.ua/chym-zajmayutsya-marketology-v-it#:~:text=Performance-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3,%D0
%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8%2C%20%D0%B2%
D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE%2C%20%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82
%D0%BE%D0%BC (дата звернення 17.03.2023).
_______________________________________________________
Науковий керівник: Іванова Ірина Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент
|