:: ECONOMY :: ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ :: ECONOMY :: ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
:: ECONOMY :: ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

 
13.04.2023 13:03
Автор: Хома Ольга Михайлівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Мукачівський державний університет
[3. Педагогічні науки;]


Ключовим питанням у розвитку початкової освіти є формування ключових та предметних компетентностей. Ключові компетентності, що визначені Законом України «Про освіту», Концепцією Нової української школи, передбачають з-поміж інших: «вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами»(Розділ 2, стаття 12) [2]. У зв’язку із цим, володіння молодшими школярами читацькою компетентністю є вкрай важливою проблемою. 

Ученими «читацька компетентність» трактується, як:

-сукупність освітніх елементів, яка виявляється у володінні системою літературних знань, умінь і навичок, переживань, емоційно-ціннісних орієнтацій, переконань особистості та здатності їх використовувати з метою пізнання навколишньої дійсності, задоволення власних потреб (пізнавальних, естетичних, самоосвітніх та ін.) [1];

-інтегрований результат навчальних досягнень учнів, пов’язаних із читацькою діяльністю, здатність до осмисленого набуття знань і вмінь, передбачених конкретною програмовою темою та шкільним курсом літератури загалом, система ціннісно-світоглядних та естетичних орієнтацій, сформованих на матеріалі високохудожніх творів, а також здатність до цільового застосування комплексу предметних знань, умінь і способів діяльності в нових навчальних і життєвих ситуаціях [4];

-оволодіння учнями сукупністю знань, умінь, навичок, ціннісних ставлень, які дають змогу дитині відповідно до її вікових можливостей самостійно орієнтуватися в колі дитячого читання, самостійно працювати з різними видами письмових текстів – їх читати, розуміти знаходити в них потрібну інформацію, аналізувати, інтерпретувати, оцінювати, застосовувати її для вирішення навчально-пізнавальних завдань, у життєвому досвіді, у стандартних і нових ситуаціях [3].

Дослідження означеної проблеми дало можливість нам сформулювати поняття «читацька компетентність» як здатність молодшого школяра до оволодіння навичками читання, роботи з дитячою книжкою, що спрямовані на розвиток особистості, її соціалізації, формування загальнолюдських цінностей на основі текстів художніх творів.

Підготовка майбутніх учителів початкової школи до формування в учнів читацької компетентності, на наш погляд, передбачає реалізацію таких педагогічних умов:

1) організаційно-методичних: володіння нормативно-законодавчою базою у галузі освіти, Концепцією Нової української школи, засадами й принципами, змістом мовно-літературної освітньої галузі Державного стандарту початкової освіти;

2) компетентнісно орієнтованих: застосування інноваційних методів, прийомів, засобів у процесі викладання дисципліни «Методика навчання мовно-літературної освітньої галузі (читання)» на засадах компетентнісного підходу; створення квазіпрофесійного середовища з елементами моделювання уроку читання у початковій школі; 

3) ціннісно світоглядних: формування засобом художнього слова демократичних та загальнолюдських цінностей, що сприятимуть розвиткові світоглядної позиції особистості, її самореалізації у майбутній професійній діяльності.

Реалізація педагогічних умов здійснювалась за двома напрямами: теоретичному (під час лекційних занять) та практичному (у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань професійного спрямування, моделювання уроків читання, організації самостійної дослідницької роботи здобувачів вищої освіти, під час проходження педагогічної практики).

Отже, нами окреслено деякі аспекти підготовки майбутніх учителів до формування у молодших школярів читацької компетентності.

Список використаних джерел:

1. Вашуленко О. В. Зміст і структура читацької компетентності молодшого школяра / О. В. Вашуленко // Компетентнісні засади змісту освіти в 11річній школі: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 28-29 березня 2013 року / Ред. кол.: Федоренко О. А., Єрмаков І. Г. (науковий редактор), Ратушна А. М. К.: Оберіг, 2013. ‒ С. 202-206. 

2.Закон України. Про освіту. Електронний ресурс. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.

3. Мартиненко В.О. Структура і зміст читацької компетентності молодших школярів / В.О.Мартиненко // Збірник наукових праць: Педагогічна освіта: теорія і практика. Вип. XV. Кам’янець-Подільський, 2013. ‒ С. 145-151.

4. Яценко Т. О. Читацька компетентність учнів як ключове поняття сучасної шкільної освіти. Електронний ресурс. Режим доступу: https: // lib.iitta.gov.ua/718491/1/Читацька%20компетентність%20як%20ключове%20поняття.pdf.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕДАГОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ
24.04.2023 18:30
ПЕРЕВАГИ ГЕЙМІФІКАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
21.04.2023 00:41
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО СТИЛЮ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ
19.04.2023 19:31
ON THE ISSUE OF FORMING TECHNIQUES OF WORKING WITH A GEOGRAPHICAL TEXT IN STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
18.04.2023 17:56
СОЦІАЛІЗАЦІЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗА ДОПОМОГОЮ АРТПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНІК
04.04.2023 17:54
МІСЦЕ ЕСТЕТИЧНОГО КОМПОНЕНТУ У РОЗВИТКУ ДУХОВНОСТІ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
02.04.2023 23:20
ЕКОЛОГІЧНА СТЕЖКА У ФОРМУВАННІ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
01.04.2023 23:17




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.343 сек. / Mysql: 1599 (0.279 сек.)