:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ТРАНЗИТИВНОСТІ ЕКОНОМІКИ     :: ECONOMY :: АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ТРАНЗИТИВНОСТІ ЕКОНОМІКИ
:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ТРАНЗИТИВНОСТІ ЕКОНОМІКИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ТРАНЗИТИВНОСТІ ЕКОНОМІКИ

 
12.04.2023 00:08
Автор: Криховець-Хом’як Лілія Ярославівна, аспірант, Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль
[1. Економічні науки;]


У сучасних умовах реформування системи освіти держава сприяє розвитку конкурентного середовища між суб’єктами ринку освітніх послуг зі сторони виробників та зі сторони споживачів освітніх послуг. У вітчизняній економіці спостерігається помітна активізація підтримки Державою інновацій, з використанням організаційно-юридичних умов та інструментів фінансово-економічної політики, що заохочує динаміку усіх суб’єктів господарської діяльності до інновацій, що також зараз активно спостерігається на ринку освітніх послуг. Це відкриває для України можливість переходу на світові стандарти раціонального та розумного споживання й ефективного компетентнісного навчання протягом життя.

Мета дослідження полягає в тому, щоб проаналізувати й з’ясувати деякі аспекти інноваційності освітніх послуг та можливості гармонізації з міжнародними стандартами в контексті сучасних умов транзитивності українського суспільства.

Основними методами дослідження є: соціологічне дослідження у формі анкетування, аналіз окремих складових, спостереження за змінами, що відбуваються в освітньому просторі та системне узагальнення. Для огляду обраного питання, проаналізовано низку документів та наукових джерел, до яких належать роботи українських та іноземних авторів, програми розвитку освіти, дані з офіційних інтернет-джерел урядових та неурядових організацій, які стосуються освітніх послуг, що дає змогу розглянути проблематику дослідження з різних позицій. 

Результати дослідження. Інноваційна освітня діяльність передбачає нововведення в організації та технології процесу навчання (дистанційне навчання на інтернет-платформах, спільне навчання з розробниками інноваційних технологій та з використанням штучного інтелекту нейросітки тощо), методичному забезпеченні навчального процесу (інтерактивні та електронні посібники та нововведення, щодо надання інноваційних освітніх послуг).

Важливо розуміти, що інноваційна освіта передбачає орієнтацію не лише на передачу знань, а й на оволодіння базовими компетенціями, які уможливлюють самостійне здобуття знань упродовж професійної діяльності. Щодо інновацій сучасності належить неформальна освіта та інформальна освіта (самоосвіта). Зазначимо, що неформальна освіта – освіта, яка здобувається, за відповідними освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за рівнями освіти, але може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій [2]. Формами неформальної освіти є: семінари, тренінги, майстер-класи, майстерні, дистанційні курси, вебінари, а також використання «кейс-технологій», модульного навчання тощо. Інформальна освіта (самоосвіта) – освіта, в якій передбачається самоорганізоване здобуття особистістю певних компетентностей, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю, під час повсякденної діяльності тощо. До форм здобуття інформальної освіти належать відеозаняття, медіа-консультації, користування матеріалами мережевих бібліотек, читання спеціалізованих журналів, професійне спілкування з колегами, незаплановані випадкові бесіди тощо [2]. 

Вважаємо, що до переліку інноваційних послуг також належать: наукові розробки, проекти, дослідження; проведення науково-дослідних занять; впровадження використання у навчальних курсах інформаційних технологій; моделювання освітнього середовища із врахуванням індивідуальних відмінностей між учасниками освітнього процесу тощо.

Організацією неформальної та інформальної освіти успішно займаються неурядові установи, приватні особи тощо. У недалекому майбутньому частково дану функцію виконуватиме штучний інтелект, використовуючи платформи дистанційного навчання.

Важливо звернути увагу, що на мікрорівні у сформованості інновативного змісту діяльності інноваційного освітнього закладу значну роль відіграє колектив установи. На нашу думку, на макрорівні важливою складовою буде об’єднання інноваційних освітніх закладів на базі громади, яка здатна об’єктивно оцінити ефективність нововведень та визначити подальший поступ інноваційного освітнього розвитку. Зокрема, нами було проведено соціологічне дослідження на прикладі анкетування педагогів місцевих громад Тернопільської області (Україна). У результаті проведеного анкетування, з’ясовано, що у виборі освітніх послуг: 50,2% респондентів послуговуються якістю та прикладним характером освітніх програм; 59,7% – визначили якісний склад персоналу; 31,5 – звертають увагу на рівень акредитації освітньої установи; 28% – вказують на відомість та престижність установи (організації, фіз. особи), яка надає освітні послуги; 43,6% респондентів надає перевагу, формам організації навчального процесу; 26,5% респондентів обирає відповідність організації, що надає освітні послуги міжнародним стандартам, а ціна складає пріоритет лише у 20% респондентів. Вважаємо, за результатами дослідження, що основними критеріями у виборі освітніх послуг є якісний склад персоналу, якісний, прикладний характер освітніх програм та форми організації навчального процесу.

Щодо форм (конкретно) організації навчання, розподіл пріоритетів респондентів наступний: лекція – 23,7%; семінар – 20,4%; практикум – 45,5%; вебінар – 19%; тренінг – 50,2%; гра – 51,7%; дослідницький проєкт – 40,3%; групова консультація – 24,2%; індивідуальна консультація – відповідно 29,9%.

Результати анкетування засвідчують, що педагоги надають перевагу інноваційним формам організації освітнього процесу: тренінг, гра, практикум та дослідницький проект, а дистанційна форма організації роботи не є в пріоритеті сучасного вибору даної категорії споживача. 

Враховуючи, що нині внутрішній ринок освітніх послуг в Україні характеризується перевищенням пропозиції над попитом, та у зв’язку із вимушеною зовнішньою еміграцією населення за кордон в умовах воєнного стану, спостерігається посилення конкуренції на ринку освітніх послуг, що істотно знизило конкурентоспроможність недержавних освітніх установ. Доходимо висновку, що недержавним освітнім установам слід звернути увагу не лише на цінові методи конкуренції, а більшу увагу приділити якісним інноваційним характеристикам програм прикладного характеру, інтерактивним формам організації освітнього процесу, а в перспективі звернути увагу на індивідуалізацію навчання, що дасть можливості гармонізації вітчизняної освіти з міжнародними стандартами в контексті сучасних умов транзитивності українського суспільства. 

Література

1. Індикатори науки та інновацій : міжнародні стандарти та практика їх використання в Україні : кол. моногр. ; за ред. І. Ю. Єгорова. НАН України. К., 2016. 156 с.

2. Закон України «Про освіту» 05.09.2017 р. № 2145-VIII2017. Відомості Верховної Ради (ВВР), Київ, № 38–39, ст. 380. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 05.04.2023).

3. Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 р. № 286-р. Київ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text.

_______________________________________________________________________________________

Науковий керівник: Собко Ольга Миколаївна, доктор економічних наук, професор

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМАНДНОЇ МОДЕЛІ РОБОТИ ОРГАНІЗАЦІЇ
20.04.2023 23:20
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ
20.04.2023 17:54
ВЗАЄМОДІЯ ДЕРЖАВИ ТА БІЗНЕСУ В РАМКАХ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
19.04.2023 22:14
ПРОЦЕС УПРАВЛІННЯ ПРЯМИМИ ПРОДАЖАМИ ЯК СКЛАДОВА МАРКЕТИНГОВОЇ КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ
18.04.2023 22:28
ІТ-МАРКЕТИНГ, ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ ТОРГІВЛІ У СФЕРІ МАРКЕТИНГУ
18.04.2023 19:10
EFFICIENCY OF USING DRONES IN LOGISTICS: RESEARCH OF ECONOMIC ASPECTS
18.04.2023 17:41
ТУРИСТИЧНИЙ СЕКТОР ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ: СТАН, ЗАГРОЗИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
14.04.2023 21:02
РОЛЬ МІЖБЮДЖЕТНИХ ТРАНСФЕРТІВ У ФОРМУВАННІ РЕСУРСІВ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
14.04.2023 12:42
ЕВОЛЮЦІЯ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
11.04.2023 23:50
БЮДЖЕТНИЙ ДЕФІЦИТ УКРАЇНИ ТА ШЛЯХИ ЙОГО ПОДОЛАННЯ
06.04.2023 15:52




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.209 сек. / Mysql: 1599 (0.163 сек.)