Незважаючи на складну соціально-економічну ситуацію оториноларингологічна служба продовжує підтримувати сучасний рівень і забезпечувати доступність медичної спеціалізованої допомоги пацієнтам. Продовжується розвиток ендоскопічних оперативних втручань при захворюваннях лор-органів. Співробітники кафедри оториноларингології успішно здійснюють пластичні та реконструктивні операції носа, глотки,гортані та вуха. Впроваджуються та удосконалюються нові методи діагностики та лікування пацієнтів з гострими та хронічними захворюваннями ЛОР-органів.
Актуальним являється підготовка студентів та молодих лікарів в сучасних умовах.
Новою парадигмою розвитку науки та освіти в умовах воєнного стану являється перехід до інноваційного спрямування, яке ґрунтується на активному використанні знань і наукових досягнень, стимулюванні інноваційної діяльності, формуванні високотехнологічних видів діяльності.
Сучасна система вишів в нашій країні повинна відповідати вимогам європейської освіти.
В усіх сферах людської діяльності істотно зростає роль системних , міждисциплінарних знань людини, які необхідні для оперування потоками
інформації.
Педагог вищої школи повинен вміти розшукати необхідну інформацію , вміти розв'язати нестандартну міждисциплінарну проблему.
Сучасний фахівець повинен мати цілісні знання про інноваційні механізми і вміти їх застосовувати у своїй практичній діяльності.
Подібні підходи зумовлюють необхідність впровадження в освітню практику сучасних інноваційних технологій передачі знань, основою яких є оволодіння студентами творчого підходу для використання знань, а не просто вивчення матеріалу.
Для вирішення питання євроінтеграції у вищій школі необхідно підвищити якість вищої освіти, для цього потрібно мати науково-педагогічні школи, проводити наукові дослідження, для чого мати відповідну матеріальну базу та умови навчання. Не виконання своєчасно поставлених задач може призвести до зниження якості навчання і призвести до невизначення європейською спільнотою дипломів, що знизить мобільність на європейському просторі українських студентів та випускників ( 1. с.582). Здобувач вищої освіти повинен мати знання про інноваційні механізми й вміти їх застосовувати у своїй практичній діяльності.
Подібні підходи зумовлюють необхідність впровадження в освітнью практику сучасних і інноваційних технологій передачі знань, основою яких є оволодіння студентами творчого підходу для використання знань, а не просто вивчення матеріалу.
В умовах воєнного стану необхідно якомога більше використовувати цифрові технології, розвивати єдине інформаційно-освітнє середовище закладів фахової вищої освіти; розробляти електронні засоби навчання: електронні посібники та інтерактивні підручники нового покоління, розвивати цифрову, інформаційну та медійну компетентність педагогів за допомогою масових відкритих онлайн курсів.
Співробітниками кафедри оториноларингології Одеського національного медичного університету проводиться робота з підвищення рівня знань і навичок (умінь) студентів, лікарів-інтернів, ЛОР-лікарів поліклінічно-амбулаторної ланки та ЛОР-відділень.
У практичній роботі ЛОР-фахівцям рекомендується беззастережно дотримуватися вимог затверджених стандартів медичної допомоги при захворюваннях ЛОР-органів.
Кафедра оториноларингології продовжує роботи щодо розвитку і розробки нових методів діагностики й ефективного лікування запальних, алергічних і онкологічних захворювань верхніх дихальних шляхів та вуха.
Список літератури:
1. Антонюк В.П. Інтеграція вищої освіти України в європейській освітній простір для розвитку людського капіталу. Журнал європейської економіки. 2021.Т.20.№3.С.573-595.
|