:: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ :: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ
:: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ

 
17.02.2023 16:23
Автор: Щетініна Людмила Валеріївна, кандидат економічних наук, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана; Рудакова Світлана Григорівна, кандидат технічних наук, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана; Данилевич Наталія Станіславівна, кандидат технічних наук, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
[1. Економічні науки;]

Мотивовані працівники є конкурентною перевагою будь-якої компанії. Але досягнення такого психологічного стану потребує, як правило, від неї певних витрат. У роботодавців виникає дилема між здійсненням витрат на мотивацію персоналу чи пошуком працівників із «помірними» запитами. Водночас, розуміння природи мотиваційного процесу дає можливість вирішити цю дилему на користь мотивованого персоналу. 

Традиційний підхід до процесу мотивації людини передбачає зв'язок між такими його складовими, як: потреби, інтереси, мотиви, поведінка та результат (рис. 1).





Рисунок 1 – Традиційний підхід до процесу мотивації



Наприклад, розгортання процесу мотивацій людини, яка має потребу в їжі, буде цілком залежати від цієї людини. Вона має обрати внутрішній «драйвер» (мотив) – усунути фізіологічний дискомфорт та/або отримати задоволення від їжі. Залежно від її вибору будуть здійснені певні дії. У випадку тільки усунення фізіологічного дискомфорту поведінка людини може бути спрямована на «з’їсти щось». У випадку також отримання задоволення від їжі людина може обирати між альтернативами, наприклад, приготувати їжу власноруч або завітати до кафе (ресторану).



Мотивація трудової діяльності в компанії має відмінності порівняно з мотивацією людини в повсякденному житті. В мотиваційному процесі з’являється  «стимул» (рис. 2).







Рисунок 2 – Мотивація праці в компанії



Роботодавець може запропонувати працівникові ті значущі об’єкти, предмети або блага, до яких у нього з’явився інтерес, наприклад, грошова мотивація, кар’єрне зростання, збільшення соціального пакету тощо. Але роботодавець не завжди може в обмін на бажану поведінку працівника надати певні матеріальні або нематеріальні блага. Тоді виникає ситуація, коли працівник може зробити вибір на користь іншого роботодавця. Це, зрозуміло, призведе до втрат роботодавця, який не зміг задовольнити колишнього працівника.  Для того, щоб уникнути втрат, роботодавець має орієнтуватися більшою мірою на мотив, оскільки саме він визначає бажаний психологічний стан  працівника.








Рисунок 3 - Мотивація працівника зі статусною потребою



Розглянемо ситуацію, коли у працівника є статусна потреба (рис.3). Задовольнити її, на думку працівника, можна завдяки його просуванню на вищу посаду або призначенню керівником проєкту. Роботодавець має обмежені можливості кар’єрного просування, але втратити продуктивного працівника теж не хоче. Виявлені роботодавцем провідні мотиви працівника (мотиваційний профіль) включають відчуття успіху та самоствердження, а також задоволення від соціальної взаємодії. Ці бажані психологічні стани також можна сформувати, якщо делегувати працівникові повноваження, направити його на навчання тощо. Роботодавцеві подібне стимулювання  коштуватиме менших грошових ресурсів ніж у випадку кар’єрного просування, а досягнення віддачі від трудової поведінки буде на бажаному рівні.



Отже, роботодавцеві слід не тільки виявляти актуальні потреби працівників, але й досліджувати їх мотиви. В практиці менеджменту персоналу та мотиваційному менеджменті процес виявлення провідних мотивів працівника отримав назву складання мотиваційного профілю. 



Список використаних джерел:



Колот А. М. Цимбалюк С. О. Мотиваційний менеджмент: підручник. К.: КНЕУ. 2014. 479 с.







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
E-MOBILITY MANAGEMENT FOR CLIMATE CONSERVATION
30.01.2023 14:46
МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
20.01.2023 13:26
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ
20.01.2023 13:11
ПОЛІТИКА АВІАПІДПРИЄМСТВА В ОБЛАСТІ ЯКОСТІ
20.01.2023 11:48
DIGITALIZATION OF THE ECONOMY: WAY OF DIGITALIZATION, ADVANTAGES, DISADVANTAGES
17.02.2023 19:59
ВИКОРИСТАННЯ ЕМПІРИЧНИХ МЕТОДІВ ДЛЯ АНАЛІЗУ МОДЕЛЕЙ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ
17.02.2023 18:41
PECULIARITIES AND CHARACTERISTIC FEATURES OF SPECIAL ECONOMIC ZONES FORMATION AND DEVELOPMENT IN UKRAINE
17.02.2023 11:40
ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ЗМІНИ У НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТАХ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
16.02.2023 20:55
РОЗВИТОК ОПОДАТКУВАННЯ СПОЖИВАННЯ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ
16.02.2023 12:39
ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ БЕЗВІДХОДНОГО ВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНІ
16.01.2023 18:03




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.278 сек. / Mysql: 1599 (0.222 сек.)