:: ECONOMY :: МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ :: ECONOMY :: МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
:: ECONOMY :: МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 1



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

 
17.02.2023 16:01
Автор: Стрільчук Ірина Анатоліївна, здобувачка другого(магістерського рівня) вищої освіти ОП Початкова освіта, факультету педагогіки, психології, соціальної роботи та мистецтв Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
[3. Педагогічні науки;]

ХХІ століття - епоха високотехнологічного інформаційного суспільства. Українська громада намагається приєднатися до світового та європейського освітнього простору. Прагнення українського народу до ефективної освіти, яка позбавлена фрагментарності, відірваності від життя; до освіти, яка відповідає життєвим потребам – захисту прав і свобод громадян, їхнього права на добробут та сталий розвиток, - стає головним завданням сучасної Нової української школи (НУШ).

В Україні прийнята державна цільова програма «Сто відсотків», метою якої є впровадження у навчально - виховний процес  загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно – комунікаційних технологій (далі ІКТ). Саме ІКТ дозволяють інтенсифікувати освітній процес, створити умови для формування ключових та предметних компетентностей здобувачів освіти, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння масивів знань. Учитель за допомогою інформаційно – комунікаційних технологій має змогу максимально ефективно розкрити тему уроку, зробити його захопливим, яскравим, емоційно насиченим. 

Організація навчально – виховного процесу в початковій ланці , в першу чергу, повинна допомагати  активізації пізнавальної діяльності учнів, засвоєнню програмового матеріалу та сприяти психічному розвитку дитини. Інформаційно  - комунікаційні технології мають виконувати певну освітню функцію, допомагати дитині розібратися в потоці інформації, зрозуміти її, запам̕ ятати, але ні в якому разі не зашкодити здоров̕ ю. Інформаційні технології повинні виступати як допоміжний елемент навчального процесу, а не основний. Таким чином, робота з використанням ІКТ у початковій школі повинна бути продумана і дозована.

У відборі навчального матеріалу вчитель повинен дотримуватися головних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп̕ ютер   не заміняє педагога, а тільки доповнює його. 

Такому уроку властиві:̕

1. Принцип адаптивності: пристосування комп̕ ютера до індивідуальних 

особливостей дитини.

2. Керованість: у будь – який момент можлива корекція вчителем 

процесу навчання.

3. Інтерактивність  і діалоговий характер навчання – ІКТ мають здатність «відгукуватися» на дії учня і вчителя: «вступати» з ними і діалог, що і становить головну особливість методики комп̕ ютерного навчання.

4. Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи. 

5. Підтримання в учня стану психологічного комфорту в спілкуванні з 

комп̕ ютером. 

6. Комп̕ ютер може використовуватися на всіх етапах : як при підготовці

уроку, так і в процесі навчання: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі[3]

Але, поряд із перевагами, виникають різні проблеми застосування ІКТ:

• недостатня комп̕ ютерна грамотність вчителя;

• у робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернету;

• у шкільному розкладі не передбачено час для використання Інтернету на уроках;

• учні часто відволікаються на уроках   на музику, ігри, соцмережі та ін.

• існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на заняття,    

учитель перейде від розвивального навчання до наочно – ілюстративних методів[1]

Для подолання основних проблем застосування ІКТ у професійній 

діяльності потрібно дотримуватись методичних рекомендацій із підготовки та проведення комп̕ ютерних уроків:

1. Усі завдання бажано оформити графікою.

2. Необхідно передбачити захист від несанкціонованих дій користувача,

розробити дружній інтерфейс. 

3. Повинні бути  передбачені реакція на хибну відповідь і можливість її 

виправити.

4. У кінці роботи на екран необхідно виводити протокол виконання            

програми, що містить число допущених  помилок з кожного завдання та загальний підсумок. Бажано мати можливість дострокового виходу з програми[3]

5. З учнями першого класу краще працювати, коли в комп̕ ютерному          

класі є інтерактивна дошка. 

6. З учнями 2- 4 класів можна працювати на уроці безпосередньо за 

комп̕ютерами,  ділячи клас на підгрупи (1 частина учнів виконує завдання за партою, а інша  - за комп̕ ютером). 

7. Доки учням цікаво працювати за комп̕ ютером, потрібно домагатися,

щоб він був помічником учителя, батьків, дітей у здобутті  знань, а не пристроєм для ігор.

8. Не залишати здобувачів освіти початкових класів без нагляду  під час

роботи в мережі Інтернет.

9. Постійно слідкувати за дотриманням санітарно – гігієнічних вимог[2]

10. Під час створення електронної презентації для здобувачів освіти        

початкової ланки необхідно враховувати такі вимоги: 

• слайд має містити мінімально можливу кількість слів;

• для написів і заголовків слід уживати чіткий крупний шрифт;

• виносити на слайд пропозиції, визначення, слова, терміни, які варто 

записати в зошиті;

• заливка тла, букв, ліній має бути переважно спокійного кольору, щоб не 

викликати роздратування і стомлення очей;

• малюнки, фотографії та інші ілюстративні матеріали мають

максимально рівномірно заповнювати все поле екрана;

• на кожному слайді має бути не більше двох картинок;

• розмір шрифту  на слайдах повинен бути не менше 24-28 пунктів;

• анімація можлива один раз протягом 5 хвилин;

• вся презентація повинна бути витримана в одному стилі(однакове 

оформлення усіх слайдів: тло, назва, розмір, колір, накреслення шрифту, колір і товщина ліній і т. п.);

• звуковий супровід слайдів не повинен бути різким, відволікаючим, 

дратівливим.

На перегляд одного слайду відводиться не менше 2-3 хвилин, щоб учні

могли сконцентрувати увагу на зображенні, простежити послідовність дій, роздивитися всі елементи, зафіксувати кінцевий результат, за потреби зробити записи [4] 

Отже,  знання методики використання ІКТ  у навчально -виховному 

процесі надасть можливість вчителю ефективно організувати безпечне входження дитини у інформаційне суспільство.

Список використаних джерел:

1. Дишлєва С. Інформаційно -комунікаційні технології (ІКТ) та їх роль в освітньому процесі [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://osvita.ua/school/techonol/6804

2. Рибалко О. Молодший школяр і комп̕ ютер/ О. Рибалко//Комп̕ ютер у школі та сім̕  ї. - 2010. - №5 .- С.21-24. 

3. Співаковський О. Інформаційно -комунікаційні технології в початковій школі: Навчально – методичний посібник для студентів напряму підготовки «Початкова освіта». – Х.-2010. – С.

4. Хомич С. Використання мультимедійних засобів у навчально- виховному процесі початкової школи/С. Хомич// Початкова школа.- 2010.- №11.- С. 41-43.

_________________


Науковий керівник: Гордієнко Тетяна Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ У ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
30.01.2023 01:00
THE USE OF FORMATIVE ASSESSMENT TECHNIQUES IN COVID-19 AND WAR TIME TERMS
27.01.2023 13:21
КРАЄЗНАВЧІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ
25.01.2023 17:50
СУЧАСНІ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ У США
24.01.2023 20:43
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
24.01.2023 19:37
ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ЗДОБУВАЧА ВИЩОЇ ОСВІТИ
19.01.2023 15:03
ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ “ТРАВМИ ОРГАНА ЗОРУ” ІНТЕРНАМИ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ “ЗАГАЛЬНА ПРАКТИКА-СІМЕЙНА МЕДИЦИНА”
17.02.2023 18:36
EXPERIENCE OF PREPARING STUDENTS FOR TAKING AN OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION
17.02.2023 16:46
ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
17.02.2023 12:04
ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
16.02.2023 22:55




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.277 сек. / Mysql: 1570 (0.218 сек.)