:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ  :: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДО ПИТАННЯ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ

 
15.02.2023 18:07
Автор: Жулканич Віктор Олександрович, кандидат економічних наук
[1. Економічні науки;]

В системі раціонального природокористування важливим є оптимальне використання обмежених ресурсів у поєднанні з процесом управління оздоровленням довкілля – забезпечення зменшення антропогенного забруднення навколишнього середовища. 

Постає завдання домогтися заданого рівня чистоти довкілля з найменшими витратами коштів або використати заданий обсяг фінансування на максимально можливе зменшення антропогенного забруднення довкілля, що може бути досягнуто за формування та реалізації найбільш економічно ефективної оптимізованої програми протизабруднюючих заходів [3,с.755]

Нині в постсоціалістичних країнах СНД і Східної Європи відбуваються складні процеси становлення соціально орієнтованої ринкової економіки, які потребують відповідної системи управління, в тому числі і в сферах природокористування і охорони довкілля. Співзвучним узагальненому поняттю управління є термін державне регулювання економіки – сукупність форм і методів цілеспрямованого впливу державних установ і організацій на розвиток суспільного способу виробництва (в т. ч. продуктивних сил, техніко-економічних, організаційно-економічних та соціально-економічних відносин) для його стабілізації та пристосування до умов, що змінюються.

Державне регулювання економічних процесів здійснюється і в сферах соціальної та екологічної політики, зокрема, в системах природокористування та охорони навколишнього середовища. Головні форми державного регулювання: планування (довго-, середньо- і короткотермінове), програмування (насамперед складання цільових комплексних програм) та прогнозування на національному і наднаціональному рівні. Вища форма державного регулювання – національне демократичне економічне планування [2,с.323].

Академік В.Геєць обґрунтовуючи стратегічні складові економічного розвитку України, на основі поєднання і задоволення потреб людини і природи, зазначає: “Майбутнє України залежить від того, наскільки вдало вона знайде аутентичні форми пристосування до явищ взаємозалежності суспільства, людини і природи, що визначатимуть світовий розвиток саме останнім шляхом. Необхідно наполегливо відстоювати власні національні інтереси, спрямовувати зусилля на реалізацію заходів, що забезпечують її конкурентоспроможність і дозволяють на рівноправних умовах брати участь у світогосподарських процесах, коопераційних зв’язках, обміні сучасними технологіями, знаннями, науковими надбаннями, а не бути викинутою на узбіччя світової магістралі розвитку і не мати можливості ефективно взаємодіяти з природою через такі технології, які не дозволятимуть це здійснювати в сучасному світі” [1,с.90].

Академік М.Хвесик розглядаючи проблеми прискорення процесів ефективнішого залучення природних ресурсів у господарський оборот та захисту довкілля наголошує на необхідності вмонтування в управлінську діяльність апробованих за кордоном наступних інструментів екологічного менеджменту: адміністративно-контрольні інструменти (екологічне та природно-ресурсне законодавство, а також екологічні вимоги в загальному (цивільному, кримінальному, адміністративному) законодавстві; екологічний моніторинг; екологічні стандарти і нормативи; ліцензування господарської діяльності; екологічна сертифікація (маркування); оцінка впливу на навколишнє середовище та екологічна експертиза проектів; екологічні та ресурсні цільові програми; екологічний аудит; екологічні інструменти; ринково орієнтовані інструменти (природно-ресурсні платежі і платежі за забруднення навколишнього середовища); ринкові ціни на природні ресурси, що потрапляють до економічного обороту; механізм купівлі продажу прав на забруднення навколишнього природного середовища; заставна система; фінансово-кредитні інструменти (форми та інструменти фінансування природоохоронних заходів); кредитний механізм охорони навколишнього середовища, позики, субсидії; режим прискореної амортизації природоохоронного обладнання; система страхування екологічних ризиків; інструменти морально-етичного впливу і переконання [4,с.459].

Тож, в контексті глобалізації, в системі забезпечення соціально-економічного розвитку територій, зростає роль транскордонних регіонів. Постає завдання удосконалення управління процесами транскордонного природокористування, використанням транскордонних природних ресурсів, в цілому забезпечення функціонування транскордонних екосистем. Вирішення проблем управління такими ресурсами потребує налагодження і розширення співпраці вітчизняних транскордонних регіонів з регіонами суміжних країн, сприяння регіональному соціально-економічному розвитку суміжних прикордонних територій, вирішення проблем використання транскордонних природних ресурсів, з метою раціонального природокористування і збереження різноманіття.

Список використаних джерел:

1. Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку/За ред. Акад. НАН України В.М.Гейця. – К.: Ін-т екон.прогноз.; Фенікс, 2003. – 1008 с.

2. Економічна енциклопедія: У трьох т. Т. 2. /Редкол: С.В.Мочерний (відп.ред.) та ін. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001. – 848 с. 

3. Економічна енциклопедія: У трьох т. Т. 3. /Редкол: С.В.Мочерний (відп.ред.) та ін. – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 952 с.

4. Хвесик М.А. Стратегічні імперативи раціонального природокористування в контексті соціально-економічного піднесення України: Монографія. – Донецьк: ТОВ “Юго-Восток, ЛТД”, 2008. – 496 с.






Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
E-MOBILITY MANAGEMENT FOR CLIMATE CONSERVATION
30.01.2023 14:46
МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
20.01.2023 13:26
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ
20.01.2023 13:11
ПОЛІТИКА АВІАПІДПРИЄМСТВА В ОБЛАСТІ ЯКОСТІ
20.01.2023 11:48
DIGITALIZATION OF THE ECONOMY: WAY OF DIGITALIZATION, ADVANTAGES, DISADVANTAGES
17.02.2023 19:59
ВИКОРИСТАННЯ ЕМПІРИЧНИХ МЕТОДІВ ДЛЯ АНАЛІЗУ МОДЕЛЕЙ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ
17.02.2023 18:41
МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ
17.02.2023 16:23
PECULIARITIES AND CHARACTERISTIC FEATURES OF SPECIAL ECONOMIC ZONES FORMATION AND DEVELOPMENT IN UKRAINE
17.02.2023 11:40
ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ЗМІНИ У НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТАХ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
16.02.2023 20:55
РОЗВИТОК ОПОДАТКУВАННЯ СПОЖИВАННЯ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ
16.02.2023 12:39




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.173 сек. / Mysql: 1599 (0.135 сек.)