:: ECONOMY :: ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ :: ECONOMY :: ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
:: ECONOMY :: ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 
15.02.2023 14:12
Автор: Довгань Ольга Сергіївна, студентка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, Навчально-науковий інститут іноземної філології; Стахова Ольга Олександрівна, кандидат психологічних наук, доцент, Житомирський державний університет імені Івана Франка
[4. Психологічні науки;]

Дистанційне навчання в процесі свого розвитку пройшло тривалий шлях від простих листів, що надсилаються поштою, до надсучасних інтернет-технологій та супутникового зв’язку. У кожній країні цей шлях був особливий. У той час, поки в західних країнах розвивали технологічну складову процесу освіти, в Україні воліли звертати увагу на методику викладання та організації контролю знань, звертаючись переважно до методу поєднання практики й теорії у закладах освіти різних рівнів.

В Україні датою офіційного початку запровадження дистанційного навчання можна вважати 21 січня 2004 року, коли наказом № 40 Міністерства освіти і науки України було затверджено «Положення про дистанційне навчання» [3], яке поклало початок запровадженню нових технологій у галузі освіти. На сьогоднішній день порядок організації та запровадження дистанційного навчання визначено Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115 [1].

Дистанційне навчання – тип навчання, заснований на освітній взаємодії віддалених один від одного педагогів та учнів, що реалізується з допомогою телекомунікаційних технологій та ресурсів мережі Інтернет. Для дистанційного навчання характерні всі притаманні навчальному процесу компоненти системи навчання: зміст, цілі, організаційні форми, засоби навчання, система контролю та оцінки результатів [3].

Дистанційна форма освіти широкого використання набула за часів пандемії COVID-19 й зі зменшенням темпів її розповсюдження по сьогоднішній день активно використовується в Україні через повномасштабне вторгнення росії на її територію. Така форма навчання слугує альтернативним способом набуття знань, що спрямована не тільки на забезпечення та цілісність освітнього процесу, а й на збереження життя здобувачів освіти та педагогів.  

Утім, як показав вітчизняний досвід, на момент широкого впровадження дистанційної освіти в України освітня система, незважаючи на певні переваги цього формату (використання в освітньому процесі новітніх досягнень інформаційних і телекомунікаційних технологій, формування компетентності у використанні ІКТ, підвищення комп’ютерної грамотності у сучасному інформаційному суспільстві; доступ до обширних інформаційних ресурсів, недоступних під час звичайних занять у традиційному форматі навчання; великий ступінь свободи учня порівняно з традиційною формою навчання; індивідуальна організація процесу навчання, що допомагає підлаштуватися до потреб та особливостей дитини; відкриття можливостей для підвищення популярності та ефективності методів навчання, пов’язаних із розвитком креативності учнів, створення умов для творчого самовираження школярів тощо), не була готова до такого несподіваного кроку [2]. 

Підтвердженням цьому є результати теоретичних і прикладних досліджень ряду науковців, зокрема Н. Муліна, Л. Калайдова, Л. Віткіна, М. Миговича, О. Адаменко, М. Мурашко й ін., які вказали на труднощі, пов’язані з утіленням дистанційного навчання в освітньому процесі. Серед його недоліків дослідники виокремили перш за все труднощі технічного й педагогічного характеру, пов’язані з освоєнням нових технологій і нового програмного забезпечення; з обробкою великих обсягів інформації; з організацією робочого дня та відпочинку (навчальний процес виходить за межі звичайного графіка занять і може розтягнутися на весь день – складається враження, що навчання займає весь час). Серед психологічних проблем, які супроводжують дистанційне навчання, було звернуто увагу на труднощі встановлення контакту та отримання зворотного зв’язку від педагогів; брак у школярів емоційної підтримки та зацікавленості з боку вчителів; наявність почуття неповноцінності у тих учнів, які мають недостатньо сучасне технічне обладнання (телефон, планшет, ноутбук, комп’ютер); прояв надмірної сором’язливості школярів, викликаний відеозаписом уроку, присутністю родичів на заняттях (не у всіх є можливість усамітнитися під час уроку через житлові умови). 

Як бачимо, зазначені вище проблеми є різнобічними й несуть для учнів різне психологічне навантаження, яке сьогодні є предметом вивчення та подолання багатьох представників як педагогічної, так і психологічної науки. Натомість, виступаючи дещо незвичною, іноді стресовою формою навчання у нашому суспільстві, дистанційна освіта все ж таки залишається зручним, прийнятним типом освіти в Україні сьогодні, в екстремальний, нелегкий період життя країни, забезпечуючи щодня безперервність здобуття молоддю знань, досвіду, які знадобляться їй в недалекому майбутньому для відбудови нашої держави.

Список використаних джерел:

1. Деякі питання організації дистанційного навчання : Наказ МОН України від 08.09.2020 № 1115. URL : https://zakon.rada.gov.ua/go/z0941-20 (дата звернення: 16.01.2023).

2. Пітулей В. В. Особливості впливу дистанційного навчання на психіку студента та викладача // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія» : науковий журнал. Острог, 2021. № 12. С. 64–68.

3. Про затвердження Положення про дистанційне навчання : Наказ МОН України від 21.01.2004 № 40. URL : https://zakon.rada.gov.ua/go/z0464-04 (дата звернення: 25.01.2023).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КОГНІТИВНИЙ ДИСОНАНС В УМОВАХ ВІЙНИ і ПЕРЕБОЇВ ЕЛЕКТРИКИ Та Його ПОДОЛАННЯ
25.01.2023 18:19
ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
17.02.2023 20:25
ПСИХОЛОГІЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ УЧАСНИКІВ БОЙОВИХ ДІЙ. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ
16.02.2023 21:35
КОНЦЕПЦІЇ ОСОБИСТІСНОГО ЗРОСТАННЯ У ЗАРУБІЖНИХ ТЕОРІЯХ ОСОБИСТОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПРАКТИЦІ
16.02.2023 13:24
ВИДИ ДЕПРЕСИВНИХ СТАНІВ
16.02.2023 13:22
ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕОРІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕКСТРАВЕРСІЇ ТА ІНТРОВЕРСІЇ
16.02.2023 13:16




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.206 сек. / Mysql: 1599 (0.162 сек.)