:: ECONOMY :: ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ У МЕДИЧНІЙ СФЕРІ :: ECONOMY :: ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ У МЕДИЧНІЙ СФЕРІ
:: ECONOMY :: ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ У МЕДИЧНІЙ СФЕРІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ У МЕДИЧНІЙ СФЕРІ

 
15.02.2023 13:15
Автор: Глушаченко Ірина Валеріївна, аспірантка кафедри фінансів імені Віктора Федосова, Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана, м. Київ, Україна
[1. Економічні науки;]


Здійснення фінансового контролю у медичній сфері є комплексним питанням, яке досліджується вітчизняними фахівцями з різних позицій. 

Напрями фінансового контролю у сфері медичних послуг в Україні мають визначатися не тільки з урахуванням проблем, виявлених у минулому, але і з урахуванням проблем, які можуть виникнути у процесі імплементації медичної реформи, а також з урахуванням наслідків війни та особливостей повоєнного стану.

Проблема недостатності фінансування під час війни та у повоєнний період буде тільки посилюватися, оскільки існують всі об’єктивні ризики, що економіка України суттєво зменшиться, і, як наслідок, впадуть і податкові надходження до бюджету. Тому безперечно фінансовий контроль має бути посилено за ефективністю використання обмежених фінансових ресурсів.

Крім того, у повоєнний період може проявитися ще одна проблема, не пов’язана з дефіцитом фінансування, а навпаки, пов’язана з притоком фінансування від західних партнерів та донорських організацій. У такій ситуації важливо забезпечити дієвий фінансовий контроль не тільки за цільовим використанням таких коштів, але і за ефективністю їх використання та попередити будь-які спроби корупції, передусім під час проведення закупівель.

Напрями фінансового контролю у сфері закупівель слід окреслити з урахуванням систематизованого досвіду країн Європейського союзу (ЄС) та Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Зважаючи на те, ці країни-члени цих організацій мають значно більший досвід у сфері управління публічними закупівлями, вони напрацювали потужну базу так званих «red flags» («червоних прапорців», що сигналізують про ризики шахрайства), а також заходів щодо попередження та виявлення порушень у сфері публічних закупівель. Наразі Державна аудиторська служба здійснює моніторинг державних закупівель, які оприлюднюються на майданчиках ProZorro, проте такий моніторинг не охоплює всі етапи процедур закупівлі.

Фінансовий контроль у сфері надання медичних послуг має здійснюватися за такими напрямами:

1. Контроль за обґрунтованістю вартості медичних послуг, які Національна служба здоров’я України (НСЗУ) закуповує для населення за кошти бюджету. 

2. Аудит ефективності витрачання коштів, виділених на фінансування НСЗУ.

3. Контроль за ефективністю публічних закупівель.

4. Фінансові аудити суб’єктів, що надають медичні послуги. 

Зважаючи на те, що Україна отримала статус кандидата в члени ЄС, підходи до здійснення фінансового контролю мають бути приведені у відповідність до кращих практик ЄС. Фактично це вимагає запровадження нових концептуальних засад організації фінансового контролю, в якому ключову роль відіграватимуть внутрішній контроль та аудит, фінансовий аудит та аудит ефективності.  

В Україні вже затверджено Стандарти внутрішнього аудиту, які відповідають міжнародним стандартам, тобто базис для розвитку внутрішнього аудиту в Україні наявний. Однак мають бути здійснені додаткові заходи щодо розробки супутніх документів – програм управління ризиками, програм аудитів, робочих документів аудиторів тощо. Крім того, важливим аспектом є створення дієвих підрозділів внутрішнього контролю як у закладах, які надають медичні послуги, так і в установах, які відповідальні за здійснення зовнішнього фінансового контролю, оскільки без налагодженого внутрішнього контролю внутрішній аудит буде неповноцінним. Крім того, саме внутрішній контроль повинен забезпечити поступовий перехід від контролю за витрачанням коштів до контролю за досягненням цілей.

Список використаних джерел:

1. OECD Principles for integrity in public procurement, OECD, 2009

2. Державна політика фінансування галузі охорони здоров‘я в україні [Електронний ресурс] / Д. В.Карамишев, О. Є. Вашєв, А. С. Немченко, Б. О. Волос. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2007-1-1/doc/2/02.pdf

3. Стандарти внутрішнього аудиту, ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства фінансів України 04.10.2011  № 1247 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 14 серпня 2019 року № 344)

_________________

Науковий керівник: Огонь Цезар Григорович, доктор економічних наук, професор, Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана, м. Київ, Україна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
E-MOBILITY MANAGEMENT FOR CLIMATE CONSERVATION
30.01.2023 14:46
МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
20.01.2023 13:26
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ
20.01.2023 13:11
ПОЛІТИКА АВІАПІДПРИЄМСТВА В ОБЛАСТІ ЯКОСТІ
20.01.2023 11:48
DIGITALIZATION OF THE ECONOMY: WAY OF DIGITALIZATION, ADVANTAGES, DISADVANTAGES
17.02.2023 19:59
ВИКОРИСТАННЯ ЕМПІРИЧНИХ МЕТОДІВ ДЛЯ АНАЛІЗУ МОДЕЛЕЙ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ
17.02.2023 18:41
МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ
17.02.2023 16:23
PECULIARITIES AND CHARACTERISTIC FEATURES OF SPECIAL ECONOMIC ZONES FORMATION AND DEVELOPMENT IN UKRAINE
17.02.2023 11:40
ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ЗМІНИ У НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТАХ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
16.02.2023 20:55
РОЗВИТОК ОПОДАТКУВАННЯ СПОЖИВАННЯ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ
16.02.2023 12:39




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.341 сек. / Mysql: 1570 (0.271 сек.)