:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО ТЕНДЕНЦІЮ ЗЛИТТІВ ТА ПОГЛИНАННЯ КОМПАНІЙ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО СЕКТОРУ :: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО ТЕНДЕНЦІЮ ЗЛИТТІВ ТА ПОГЛИНАННЯ КОМПАНІЙ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО СЕКТОРУ
:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО ТЕНДЕНЦІЮ ЗЛИТТІВ ТА ПОГЛИНАННЯ КОМПАНІЙ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО СЕКТОРУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДО ПИТАННЯ ПРО ТЕНДЕНЦІЮ ЗЛИТТІВ ТА ПОГЛИНАННЯ КОМПАНІЙ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО СЕКТОРУ

 
12.02.2023 13:48
Автор: Шуба Олена Артурівна, доцент, Харківський університет імені В. Н. Каразіна; Сагура Маргарита, студентка, Харківський університет імені В. Н. Каразіна
[1. Економічні науки;]


Посилення глобалізації вимагає компанії шукати нові шляхи для отримання конкурентних переваг в асортименті, унікальності, певних технологіях, охоплення більшої частини ринку та отримання переваг за рахунок масштабу. Сучасні компанії застосовують не одну стратегії, фокусуючись на одному з компонентів, а набір складових, які для кожної компанії складають унікальну конкурентну стратегію. Основними такими складовими можна назвати інноваційну діяльність, оптимізацію витрат, маркетингову діяльність, соціальну, екологічну відповідальність та процеси злиттів та поглинання. Насправді, злиття та поглинання дають змогу забезпечити компанії досягнення одразу декількох складових, враховуючи те, що інтенсивна конкуренція змушує або позбавлятися конкурентів, або об’єднуватися з ними [1, с. 141].  Сучасна наукове співтовариство зазвичай виділяє три найбільш узагальнені теорії мотивації компанії до угод злиття та поглинання: теорія синергії, теорія гордині та теорія агентських витрат вільних потоків грошових коштів [2, c. 205].

Фармацевтична галузь є однією з основних секторів світової економіки, важливість якої продовжує зростати, особливо в умовах пандемії COVID-19. Світовий фармацевтичний ринок має ряд особливостей, зокрема державне регулювання у зв’язку з високою соціальною відповідальністю, тривалий та дорогий процес створення нового товару. Розробка нових препаратів вимагає від компанії значних витрат на матеріали та обладнання, висококваліфікованих кадрів, а також значних витрат часу, так як процес довготривалий та ризиковий, так як лише невелику частину проєктів вдається реалізувати та отримати необхідну сертифікацію. Процес від початку розробки до виходу препарату на ринок в середньому займає 12-13 років, при тому, що лише 1-2 препарати з 10000 можуть успішно пройти всі етапи розробки [3, c. 6]. Невеликим компаніям набагато складніше працювати на ринку та створювати нові препарати, тому ринок також характеризуються присутністю рядом великих міжнародних компаній, такі як Pfizer, Roche, AstraZeneca, Jonson&Jonson, Bayer, Novartis, Merck. Все це також створює значні бар’єри для виходу нових компаній на ринок. 

На світовий фармацевтичний ринок мають вплив багато факторів, які і створюють нові можливості, і одночасно обмежують діяльність фармацевтичних компаній. Політико-правові фактори в більшій мірі перешкоджають розвитку фармацевтичного сектору через велику кількість вимог та суворий контроль за їх дотриманням. Економічні фактори також переважно перешкоджають через загальний економічний спад світової економіки, але споживання препаратів зростає, так як споживачі все одно потребують фармацевтичні препарати. Соціокультурні фактори у більшій мірі мають позитивний вплив, хоча підвищення уваги суспільства до здоров’я та використання народної медицини можуть зменшити попит на продукцію галузі. Технологічні фактори дозволяють підвищувати якість продукції та гнучкість виробництва за допомогою 3Д-друку, скорочувати витрати та час, як на виробництво, так і на дослідження і розробку, використовуючи штучний інтелект. Екологічні фактори переважно обмежують діяльність через встановлення «зеленого» податку та необхідності впровадження якісніших систем очищення, але орієнтація на захист навколишнього середовища – можливість покращити імідж та позиції компанії.

Серед існуючих способів підвищення ефективності діяльності фармацевтичних компанії найбільш часто використовуються процеси злиття та поглинання. Як і у випадку зі створенням альянсів, злиття та поглинання сприяють отриманню фармацевтичними компаніями додаткових конкурентних переваг. У цьому випадку фармацевтичні компанії можуть відкрити нові ринки, отримати нові технології, збільшити обсяги продажів, збільшити асортимент продукції, підвищити свою ринкову вартості, в деяких випадках позбутися конкурентів (шляхом їх придбання). Згідно з дослідженнями, основними мотивами до укладання угод зі злиття та поглинання  для фармацевтичних компаній виступають прагнення знизити витрати на НДДКР (41% угод), поглинання готових препаратів (31%), географічна експансія (14%) та збільшення ринкової частки (6%) [4].

Таким чином, процеси злиттів та поглинань фармацевтичних компаній, які продовжуються вже декілька десятиріч, мають тенденцію до зростання як їх кількості, так і вартості. 

Список використаних джерел:

1. Продіус О. І., Ніколаєва Є. В. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ СТРАТЕГІЇ ЗЛИТТЯ ТА ПОГЛИНАННЯ. Матеріали ХІ Міжнародної науково–практичної конференції «Актуальні проблеми теорії та практики менеджменту» (Державний університет «Одеська політехніка», м. Одеса, 27 травня 2022). Одеса: Державний університет «Одеська політехніка», 2022 – С. 141-142.

2. Bradley M., Desai A., Kim E. H. The rationale behind interfirm tender offers: Information or synergy? //Journal of financial economics. – 1983. – Т. 11. – №. 1-4. – С. 183-206.

3. https://www.efpia.eu/media/637143/the-pharmaceutical-industry-in-figures-2022.pdf

4. A Decade of Biopharma M&A and Outlook for 2020 [Електронний ресурс] // PharmaInteligence. – 2021 https://pharmaintelligence.informa.com/resources/product-content/a-decade-of-biopharma-mergers-and-acquisitions-and-outlook-for-2020-whitepaper.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
E-MOBILITY MANAGEMENT FOR CLIMATE CONSERVATION
30.01.2023 14:46
МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
20.01.2023 13:26
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ
20.01.2023 13:11
ПОЛІТИКА АВІАПІДПРИЄМСТВА В ОБЛАСТІ ЯКОСТІ
20.01.2023 11:48
DIGITALIZATION OF THE ECONOMY: WAY OF DIGITALIZATION, ADVANTAGES, DISADVANTAGES
17.02.2023 19:59
ВИКОРИСТАННЯ ЕМПІРИЧНИХ МЕТОДІВ ДЛЯ АНАЛІЗУ МОДЕЛЕЙ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ
17.02.2023 18:41
МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ
17.02.2023 16:23
PECULIARITIES AND CHARACTERISTIC FEATURES OF SPECIAL ECONOMIC ZONES FORMATION AND DEVELOPMENT IN UKRAINE
17.02.2023 11:40
ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ЗМІНИ У НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТАХ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
16.02.2023 20:55
РОЗВИТОК ОПОДАТКУВАННЯ СПОЖИВАННЯ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ
16.02.2023 12:39




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.185 сек. / Mysql: 1599 (0.145 сек.)