У сучасному світі без знання іноземних мов неможливий жоден вид діяльності, адже, щоб бути конкурентоздатним на ринку праці, фахівець має постійно вчитися та опановувати нові світові досягнення в галузі своєї діяльності. З огляду на це, виникає проблема методів та технологій навчання іноземних мов у процесі професійної освіти. Серед сучасних технологій навчання іноземних мов науковці виділяють кейс-технологію та веб-квест.
Спираючись на дослідження квестових технологій Бернса Доджа та Тома Марча, Є. М. Шульгіна, Є. І. Багузіна, С. В. Напалкова, сформулюємо загальні принципи та рекомендації щодо розробки веб-квесту.
Для того, щоб розробити цікавий, продуктивний веб-квест, викладач повинен заздалегідь спробувати передбачити проблеми, які можуть перешкодити успішно його впровадити у навчальний план. Наприклад: чи достатня у Вас кількість комп'ютерів? Чи потрібний Вам для роботи комп'ютерний клас чи проектор?
Слід відмітити, що веб-квест як освітня технологія спирається на такий підхід до навчання, в процесі якого відбувається створення нового. У ході роботи над веб-квестом викладач створює умови для самостійної розумової та творчої діяльності здобувачів освіти та підтримує їх ініціативу. Він є консультантом, організатором і координатором проблемно-орієнтованої, дослідницької, навчально-пізнавальної діяльності студентів. У свою чергу, здобувачі освіти стають рівноправними «співучасниками процесу навчання», поділяючи зі своїм викладачем відповідальність за його процес і результати.
На заняттях з іноземної мови ми доцільно використовуємо такі форми роботи, як:
– створення короткотривалих веб-квестів на лінгвокраїнознавчі і проблемні теми у вигляді презентацій, виступів на семінарах, круглих столів тощо. Мета короткотривалих веб-квестів полягає у здобутті та інтеграції нових знань, які студент має осмислити;
– створення середньотривалих та довготривалих веб-квестів, які можуть бути виконані частково аудиторно, а частково в умовах позааудиторної роботи. Метою довготривалих веб-квестів є розширення та удосконалення знань. Працюючи над довготривалим веб-квестом здобувач освіти отримує можливість ґрунтовно проаналізувати пропоновану інформацію, трансформувати її та продемонструвати розуміння, створивши та презентувавши певний продукт;
– створення самостійних веб-квестів студентами старших курсів
Зазначимо, що Веб-квест володіє й потужним дидактичним потенціалом. Зокрема, у процесі навчання технологія веб-квесту може забезпечити віртуальне соціокультурне середовище країни, мова якої вивчається.
Висновки. Отже, впровадження веб-квестів у освітній процес закладу вищої освіти відповідає сучасним вимогам до організації освітнього середовища, оскільки забезпечує орієнтованість на самостійність студентів, сприяє розвитку мислення та переходу від пасивного отримання знань до активної діяльності, формуванню загальних та професійних навичок майбутніх фахівців, а також розвитку їхнього критичного мислення тощо. Застосування веб-квест технології на заняттях з іноземної мови сприяє вдосконаленню іншомовної комунікативної та інформаційної компетентності майбутнього фахівця, що створить умови для набуття ним конкурентоздатності на ринку праці у мінливих умовах інформаційного суспільства. Перспективним для подальших досліджень видається розгляд проблеми застосування вебквестів у освітньому процесі закладу загальної середньої освіти.
Список використаних джерел:
1. Ільченко О. В. Використання квестів у навчально-виховному процесі. [Електронний ресурс]. - Режим доступу:
http://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/32834/
2. Кадемія М. Ю., Шестопалюк О. В. Квест у підготовці майбутніх учителів: навчально-методичний посібник / М. Ю. Кадемія, О. В. Шестопалюк. – Вінниця : ТОВ Фірма «Планер», 2013.
http :// ito. vspu. net / el _ ppz / el _ ppz / files / Kademiya / web _ kvest _ u _ navch _ robymo _nov.pdf
3. Співаковська-Ванденберг Є.О. Використання комп'ютерних технологій у розвитку молодших школярів / Є. О. СпіваковськаВанденберг // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2007. – №7.
|