:: ECONOMY :: КРАЄЗНАВЧІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ :: ECONOMY :: КРАЄЗНАВЧІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ
:: ECONOMY :: КРАЄЗНАВЧІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 1



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КРАЄЗНАВЧІ ЕКСКУРСІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ

 
25.01.2023 17:50
Автор: Романюк Оксана Миколаївна, кандидат біологічних наук, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці; Романюк Василь Васильович, кандидат біологічних наук, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0003-2956-9412  Romanyuk O.

ORCID: 0000-0002-5969-8998 Romanyuk V.

Формування екологічної свідомості учнів середнього шкільного віку має здійснюватися безпосередньо в навчальному процесі. Екологічне виховання та система екологічної освіти є ефективними засобами формування екологічної свідомості [1].

Найпоширенішою формою екологізації шкільної освіти є насичення екологічними підручниками дисциплін природничо-географічного циклу, особливо біології, географії, хімії [2]. 

Особлива роль відведена широкій системі позакласної та позашкільної роботи. Еколого-натуралістична позашкільна освіта займає важливе місце у формуванні особистої екологічної культури, вихованні у молоді нового світогляду, оволодіння екологічними знаннями, навичками та досвідом вирішення екологічних проблем.

Формувати відповідальне ставлення до природи, крім гурткової роботи, повинні нові технології взаємодії з природою через інші організаційні форми: конференції, семінари, екскурсії різних типів та спрямування, походи, практичні (лабораторні) роботи з природничих дисциплін, учнівські наукові дослідження, живі куточки природи та інші форми [3].

Мета досліджень – обґрунтувати основні методи формування екологічної культури учнів за допомогою комплексних краєзнавчих екскурсій.

Об'єкт досліджень – комплексні краєзнавчі екскурсії у структурі навчально-виховного процесу учнів.

В результаті проведеного аналізу відповідних інтернет джерел та власних експедиційних поїздок по території Івано-Франківської області нами запропоновано для використання в позакласній навчально-виховній роботі та проведення краєзнавчих екскурсій ряд музеїв з краєзнавчими експозиціями, які мають природоохоронний та екологічний зміст і сприятимуть вирішенню тих завдань, які визначені для краєзнавчих екскурсій як обов’язкового елементу навчально-виховного процесу екологічно-природоохоронного спрямування.

Це, зокрема: Косівський музей «Лісова скульптура», Кутський краєзнавчий музей, Історико-краєзнавчий музей с. Космач, Візит-центр Національного природного парку «Верховинський», Краєзнавчий музей «Дідова аптека», Музей грибів.

Для забезпечення навчально-виховного та просвітницького процесу можна рекомендувати до використання як приклад віртуальні екскурсії, створені на базі вітчизняних краєзнавчих музеїв, які пропагують бережне ставлення до природи, історії та культури людського суспільства та сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу, формуванню екологічної культури учнів. Зокрема:

1. Віртуальна екскурсія Кременчуцьким краєзнавчим музеєм.

2. Віртуальна екскурсія «Викопна фауна краю» експозиційною залою Мелітопольського міського краєзнавчого музею.

3. Віртуальна екскурсія «Міжнародний день Матері- Землі» Мелітопольського краєзнавчого музею.

4. Віртуальна екскурсія «Стежинками Старобердянського лісництва» Мелітопольського краєзнавчого музею.

5. Віртуальна екскурсія залою відділу природи «Сторінками «кам’яного літопису» Мелітопольського краєзнавчого музею.

6. Віртуальна весняна екскурсія «Цвітіння рясту»  Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського.

7. Віртуальна екскурсія «Мезинський національний парк».

8. Віртуальна екскурсія «Всевічная, Земле, Квітуй!»  Тернопільського обласного краєзнавчого музею. 

9. Віртуальна екскурсія «Стежками первоцвітів».

10. Віртуальні екскурсії  «Особливості природного та культурного рослинного покриву», «Характеристика тваринного світу Вінницької області», «Геологія та природні ресурси краю» Вінницького обласного краєзнавчого музею.

На сучасному етапі розвитку освіти в інформаційному суспільстві в навчальних закладах усіх рівнів використовуються сучасні комп’ютерні технології та Інтернет-орієнтовані методи та технології навчання, що спричинює істотні зміни в теорії та практиці освіти. Інтернет стає робочим середовищем і необхідним робочим інструментом для вчителів коледжів, середніх, шкільних і гімназійних вчителів. 

Таким чином, використання історико-краєзнавчих музеїв та еколого-освітніх центрів забезпечує урізноманітнення еколого-освітньої діяльності та широке впровадження в навчально-виховний та еколого- освітній процеси. Зумовлює активізацію екопросвітницької та ековиховної діяльності. Залучення краєзнавчих музеїв до навчальної діяльності робить їх важливим об’єктом еколого-освітнього процесу, що передбачає організацію та проведення в музеях різноманітних тематичних просвітницьких заходів та акцій екологічної та природоохоронної тематики.

Список використаних джерел:

1. Кушнір Л., Гомля Л. Особливості проведення краєзнавчої роботи в школі. Витоки педагогічної майстерності. 2012. Випуск 10. С.166-169.

2. Нагорний А.Я. Виховання екологічної культури школярів шляхом експериментальної діяльності школи /А.Я. Нагорний //Бібліотека Всеукраїнської екологічної ліги. Сер. Стан навколишнього середовища.2010. №9. С.29-31.

3. Трегубенко О.М. Особливості підготовки фахівців до організації та проведення краєзнавчої роботи в школах України // Вісник Луганського національного університету ім. Т. Шевченка. 2012. №4 (239). Ч.ІІ. С.53-59.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ У ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
30.01.2023 01:00
THE USE OF FORMATIVE ASSESSMENT TECHNIQUES IN COVID-19 AND WAR TIME TERMS
27.01.2023 13:21
СУЧАСНІ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ У США
24.01.2023 20:43
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
24.01.2023 19:37
ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ЗДОБУВАЧА ВИЩОЇ ОСВІТИ
19.01.2023 15:03
ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ “ТРАВМИ ОРГАНА ЗОРУ” ІНТЕРНАМИ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ “ЗАГАЛЬНА ПРАКТИКА-СІМЕЙНА МЕДИЦИНА”
17.02.2023 18:36
EXPERIENCE OF PREPARING STUDENTS FOR TAKING AN OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION
17.02.2023 16:46
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
17.02.2023 16:01
ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
17.02.2023 12:04
ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
16.02.2023 22:55




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.575 сек. / Mysql: 1570 (0.51 сек.)