Актуальність теми дослідження обумовлена вимогою сьогодення, що дозволяє створити суспільство, засноване на знаннях. Перед педагогами стоїть важливе завдання – виховати та підготувати молодь, спроможну активно включатися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства, пов’язаний з інформацією. Значний ефект в інтенсифікації та індивідуалізації навчання мають саме мультимедійні технології та мультимедійні програмні продукти, які розглядаються в навчальному процесі в декількох аспектах: як предмет вивчення учнем; як інструмент учня для досягнення поставленої викладачем мети; як інструмент викладача у його роботі.
Мультимедійні технології в освіті сприяють:
– розкриттю, збереженню індивідуальних здібностей і особистісних якостей студентів;
– формуванню в студентів пізнавальних здібностей, прагнення до самовдосконалення;
– забезпечення комплексності вивчення явищ дійсності, нерозривності зв’язку між природознавством, технікою, гуманітарними науками та мистецтвом;
– постійному динамічному оновленню змісту, форм і методів процесів навчання і виховання.
Мультимедійні технології в процесі викладання іноземної мови у ВНЗ охоплюють електронні підручники та словники, самостійно підготовлений викладачем матеріал, презентацію інформації за допомогою програми Power Point, відео-метод, електронну пошту, рольові ігри, електронні інтерактивні дошки та інше.
Мультимедійна презентація – один з найбільш поширених засобів унаочнення навчального матеріалу. Інформативність електронних презентацій набагато вище традиційних за рахунок мультимедійності – наявності не лише тексту і графіки, але й анімації відео та звуку. Використання мультимедійних презентацій дозволяє викладачу зручно й ефективно візуалізувати статичну й динамічну інформацію, самостійно компанувати матеріал виходячи із особливостей конкретної групи студентів, теми та змісту заняття. Завдяки презентаціям студенти починають активніше висловлювати свої думки.
Застосування мультимедіа у процесі навчання англійської мови у ВНЗ сприяє:
• індивідуалізації навчально-виховного процесу з урахуванням рівня мовної та мовленнєвої підготовленості, здатностей до іншомовного спілкування;
• урізноманітненню процесу навчання та врахуванню інтересів і потреб студентів;
• зміні характеру пізнавальної діяльності студентів у бік її більшої самостійності та пошукового характеру;
• підвищенню мотивації до вивчення англійської мови, розширенню світогляду студентів;
• зміні форм і методів організації поза навчальної життєдіяльності студентів та організації їхнього дозвілля.
Мультимедійні засоби дозволяють викладачу коригувати навчальні плани, виходячи з інтересів та можливостей окремих студентів. Студенти можуть використовувати мультимедійні елементи в своїх домашніх роботах, передаючи їх в електронній формі через Інтернет. Мультимедійні засоби навчання є універсальними, оскільки можуть бути використаними на різних етапах заняття: під час мотивації як постановка проблеми перед вивченням нового матеріалу, у
поясненні нового матеріалу як ілюстрації, при закріпленні та узагальненні знань, для контролю знань.
На заняттях англійської мови за допомогою комп’ютера можливо вирішувати цілу низку дидактичних задач, а саме:
• формувати навички і уміння читання, використовуючи безпосередньо матеріали інтернет-мережі різного рівня складності;
• вдосконалювати уміння аудіювання на основі аутентичних звукових текстів, пісень, кіно-епізодів;
• вдосконалювати уміння писемного мовлення, поповнювати свій словниковий запас лексикою сучасної іноземної мови.
• вдосконалювати знання з граматики за допомогою виконання тестів у режимі on-line;
• формувати стійку мотивацію пізнавальної діяльності студентів;
• формувати навички глобального мислення;
Мультимедійні технології викладання іноземної мови у вищій школі не можуть замінити викладача, але вони можуть вдосконалити й урізноманітнити його діяльність, тим самим підвищуючи продуктивність навчання студентів. Як відомо, людина, в процесі вивчання іноземної мови запам'ятовує двадцять відсотків відео інформації, тридцять відсотків аудіо інформації. Якщо ж поєднати те, що студенти бачать, чують і роблять, то продуктивність запам'ятовування становитиме вісімдесят відсотків. Окрім того, використання мультимедійних технологій у процесі навчання іноземної мови дозволяє повніше розкрити творчий потенціал кожного студента зокрема.
Список використаних джерел
1. Євдокимов В.І., Пономарьова Г.Ф., Луценко В.В., Т.П. та ін. Ефективність навчання студентів. Навчальний посібник. Харків: ХНПУ ім. Г.С.Сковороди, 2004, с. 222
2. Сисоєва С. О. Педагогічна творчість: розв’язання творчих фахових задач засобами інформаційних технологій : навч.–метод. посіб. Вінниця : ЦПННМВ, 2006. 180 с.
3. Тукало М. Д. Мультимедійні системи навчання як новий методологічний засіб інтерактивного навчання на уроках хімії. Інформаційні технології і засоби навчання. Вип. 3 (4). 2007. Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em4/emg.html.
|