:: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ РУХУ КЕРОВАНИХ СИСТЕМ ЗАСОБАМИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ :: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ РУХУ КЕРОВАНИХ СИСТЕМ ЗАСОБАМИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
:: ECONOMY :: ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ РУХУ КЕРОВАНИХ СИСТЕМ ЗАСОБАМИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ РУХУ КЕРОВАНИХ СИСТЕМ ЗАСОБАМИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 
24.01.2023 19:05
Автор: Ушаков Микола Ігорович, викладач програмування та інформаційних дисциплін, спеціаліст, ВСП «Рівненський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України»
[2. Інформаційні системи і технології;]

ORCID: 0000-0002-7751-8532 Nikolay Ushakov

Під час ініціювання різних систем, на які можливо впливати певним чином, виникають задачі знаходження такого впливу на них, який оптимізує значення деякого критерію, пов’язаного з системою. Особливо важливим при цьому є математичне моделювання поведінки руху керованих систем за заданих параметрів керування, що дає змогу розробити механізм програмної реалізації аналітичних розв’язків поставлених задач.

Може виникати задача знаходження такого значення керування, яке цілком керовану лінійну систему переводить із деякого початкового стану до кінцевого стану (за заданих умов) якнайшвидше. З огляду на це, необхідно розробити алгоритм для знаходження оптимальної траєкторії руху, за якої ця задача може бути реалізована, зокрема засобами програмного забезпечення.

Загальні засади теорії керування описано у наукових працях таких українських учених, як В. Бахрушин [2], Л. Гладун [3], Ю. Крак [4], Б. Мокін [5], а також інших вітчизняних і зарубіжних дослідників. Проблеми теорії оптимального керування з використанням прикладних математичних методів, зокрема диференціальних рівнянь, усебічно розглянуто у дослідженнях зарубіжних науковців, зокрема М. Атанса [1], П. Л. Фалба [1] та інших.

Разом з тим, на цей час дослідження оптимального руху керованих систем із затримкою і без затримки, за наявності перешкод та без перешкод різними траєкторіями (наприклад, круговими, параболічними, еліпсоїдними тощо), формування підходів до розрахунку часу руху системи оптимальними траєкторіями залишаються достатньо актуальними проблемами теорії оптимальних процесів. Наприклад, під час руху космічного апарату еліпсоїдною траєкторією, можуть виникати задачі знаходження такого керування, за якого він якнайшвидше переміститься у кінцеву точку із затримкою за наявності перешкод, або ж при цьому необхідно досягти мінімізації витрат палива.

Серед наукових методів досліджень при цьому використовується математичне моделювання за допомогою диференціальних рівнянь, методи теорії керування і теорії оптимальних процесів. Важливо, щоб програмна реалізація аналітичних розв’язків поставлених задач дозволяла візуально змоделювати траєкторію руху керованої системи.

Це зручно проєктувати з використанням інтегрованого середовища розробки програмного забезпечення і редактора коду Visual Studio [6]. Його можна використовувати для редагування, налагодження і складання коду, а також для візуального відображення результатів дослідження.

Список використаних джерел:

1. Атанс М., Фалб Пітер Л. Оптимальне керування. Підручник. Видавництво McGraw-Hill. 1966.

2. Бахрушин В. Є., Огаренко Т. Ю. Теорія керування. Навч. посіб. Запоріжжя. КПУ. 2014. 224 с.

3. Гладун Л. В. Про рух цілком керованої лінійної системи при наявності перешкоди. Abstracts of Conference Reports. XVI International Conference «Dynamical System Modelling and Stability. Investigation Modelling&Stability». Kiev. Ukraine. May 29-31. 2013. С. 352–353.

4. Крак Ю. В., Левошич О. Л. Теорія керування. Навчальний посібник. Київ. 2011.

5. Мокін Б. І., Мокін О. Б. Теорія автоматичного керування. Методологія та практика оптимізації. Навчальний посібник. Вінниця. ВНТУ. 2013. 210 с.

6. Visual Studio 2022. Офіційний вебсайт Microsoft. URL: https://visualstudio.microsoft.com.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АЛГОРИТМІЧНІ МОВИ У ПРОЄКТУВАННІ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ПЛАНУВАННЯ РЕСУРСІВ ПІДПРИЄМСТВА
27.01.2023 13:04
ТРАНСФОРМАЦІЯ СУЧАСНОГО ЦИФРОВОГО ДИЗАЙНУ
24.01.2023 18:16
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПРОСТІР ТА ЕЛЕМЕНТИ КІБЕРБЕЗПЕКИ
16.02.2023 15:27
ОГЛЯД МЕТОДІВ СЕГМЕНТАЦІЇ ЗОБРАЖЕНЬ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ РОЗПІЗНАВАННЯ ОБ’ЄКТІВ
15.02.2023 19:00




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.468 сек. / Mysql: 1570 (0.397 сек.)