На сьогодні без інформаційного ресурсу, що має визначне місце поряд з іншими повсякденними природними ресурсами, людство втрачає перспективи інтенсивного прогресивного розвитку. Важливою базою процесу глобалізації виступає уся культура, яка була створена людиною, в тому числі й дизайнерську, що є інструментом створення цифрових технології в сучасному дизайні.
Сучасні споживачі прагнуть максимально спростити свій цифровий досвід, починаючи від онлайн-замовлень до автоматизації великої мережевої структури, саме тому кожна країна або бізнес, які рухаються в напрямку майбутнього, інвестують в свою цифрову трансформацію. Сьогодні цифрові технології, використовуються як для захисту і здійснення прав людини, так і для їх порушення, наприклад шляхом відстеження наших переміщень, покупок, розмов і поведінки.
Цифрові технології дизайну базуються на інтегрованій системі дизайну, який відіграє роль створення естетичних речей, яка стала відповідальною за налагодженням відносин людини зі світом речей. Тому, актуальним питанням є всебічне дослідження дизайнерської діяльності, яка повинна бути взята в єдності проектного, смислового й формального підходу. Адже, це дозволить утвердити в суспільстві думку про дизайн як про систему створення речей, яка дозволяє здійснювати посередницьку функцію між великим промисловим виробництвом та потребами конкретної особи в гармонійному предметному оточенні [86].
Якщо проаналізувати сучасну цифрову трансформацію дизайну, то він перш за все зорієнтований на зміну якості обслуговування клієнтів в середовищі Інтернет, і зорієнтований на електронну обробку та автоматизацію в сфері цифрового бізнесу, в цифровій торгівлі - спрямований на підвищення конкурентоспроможності, «цифрову зрілість» у проектах розробки маркетингу.
Людина як споживач на новому кроці розвитку дизайну стає не тільки як біологічна одиниця з антропометричними параметрами. Реальна перспектива в подальшому – це нано-об’єкти, що будуть працювати у зв’язці з нашими нейронами, щоб створити віртуальну реальність прямо в нашій нервовій системі, за виразом М. Ромула: «це означає що комп’ютери з зовнішніх носіїв типу планшетів, смартфонів та ноутбуків перейдуть в нашу внутрішню нервову систему» [28].
Тенденція просування до симбіозу, «злиття» біологічного тіла людини з машиною вже справджується з успіхом. Так звана чіпізація впроваджується багатьма фірмами США у зв’язку з налагодженням системи безпеки та існує у процесі вживляння невеликих підшкірних імплантів, що дозволяють ідентифікувати співробітника без надання будь-яких документів.
Можливість використання кібернетичних підходів до підтримки прийняття рішень в дизайн-проектуванні знаходиться в стадії активного вивчення. Особливо перспективні кібернетичні підходи в інформаційному і мультимедійному дизайні.
Підводячи підсумки можна цілком стверджувати, що цифровий дизайн часто сприймається як створення чогось красивого, а цифрові технології виступають інструментами, межі яких ще не відомі. В епоху цифрових технологій поняття «дизайн» сильно змінилося. Тепер в це поняття входить не тільки графічний дизайн, але і нові форми дизайну цифрових продуктів. Занурюючись в нові цифрові технології нам стають доступні раніше невідомі куточки навколишнього світу.
Список використаних джерел:
1. Скляренко Н. В. Інтегрована дизайн-система як модель сучасних художньо-проектних процесів / Н. В. Скляренко // Теорія та практика дизайну. - 2016. - Вип. 9. - С. 228-239.
2. Електронний словник з дизайну і ергономіки: довідник-словник / [В. О. Свірко, О. Т. Ашеров, О. В. Бойчук та ін.]. – К. : НТМТ, 2009.– 131 с.
|