:: ECONOMY :: ANALYSIS OF APPROACHES IN ADAPTIVE WING DESIGN :: ECONOMY :: ANALYSIS OF APPROACHES IN ADAPTIVE WING DESIGN
:: ECONOMY :: ANALYSIS OF APPROACHES IN ADAPTIVE WING DESIGN
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ANALYSIS OF APPROACHES IN ADAPTIVE WING DESIGN

 
21.12.2022 15:45
Автор: Liliia Buival, candidate of technical science (PhD), Department of Airplanes and Helicopters Design, Faculty of Aircraft Engineering, National Aerospace University «Kharkiv Aviation Institute», Kharkiv, Ukraine; Yixuan Cao, masters’ student, Department of Airplanes and Helicopters Design, Faculty of Aircraft Engineering, National Aerospace University «Kharkiv Aviation Institute», Kharkiv, Ukraine
[26. Технічні науки;]


ORCID: 0000-0002-3374-7720 Liliia Buival 

ORCID: 0000-0003-0717-1411 Yixuan Cao 


At present, most of the research on adaptive wing is the trailing edge deformation of the wing. Because the trailing edge of the wing bears relatively small load, it is easier to achieve deformation in structure, and can also improve fuel efficiency, produce better aerodynamic performance.

An analysis of known approaches in the design of an adaptive wing was carried out. To do it modern publications with high data features and well-known data bases were used.

In the design process a high fidelity aerostructural model that enables the detailed optimization of wing shape and sizing using hundreds of design variables is used. A number of multipoint aerostructural optimizations can be performed. Multipoint analysis provides a better opportunity to deform trailing edges to improve performance.

The approaches to analyze were geometric parametrization, mesh deformation, CFD solver, structural solver, coupled aerostructural solver, optimization algorithm, problem formulation.

We should use some overview of numerical methods to achieve the best acceptable performances. Geometric shape changes are parametrized using a Free Form Deformation (FFD) approach [1]. An inverse-distance-weighting warping algorithm usually used in design process. The warping scheme interpolates both displacements and rotations of the surface into the volume mesh. It can preserve mesh perpendicularity near surfaces. The aerodynamic solver within the MACH framework is ADflow [1]. The structural solver in the MACH framework is the Toolkit for Analysis of Composite Structures (TACS) [1]. The main role of the aerostructural solver is to couple the aerodynamic and structural solvers, ADflow and TACS. The optimizations are performed using SNOPT (Sparse Nonlinear OPTimizer), an optimization algorithm that uses a sequential quadratic programming (SQP) approach with a quasi-Newton approximation of the Hessian of the Lagrangian [1].

For the optimization method, morphing 3-point optimizations with varying lift coefficient and morphing 7-point optimizations with varying lift coefficient, Mach number, and altitude were considered [1]. Finally, comparison those results using a smaller morphing device and a configuration with a higher aspect ratio.

Needs to optimize the coupling of high-fidelity aerodynamic and structural models in a trade-off between structural weight and aerodynamic robustness is important in adaptive wing investigation. Adding adaptive deforming trailing edge device can reduce the weight of structure obviously morphing technology is more effective for higher aspect ratio wings. 

Future more comprehensive studies should be carried out to optimize the deformation mechanism for more weight and flight conditions.

References:

1. David A.BurdetteJoaquim R.R.A.Martins (2018). Design of a transonic wing with an adaptive morphing trailing edge via aerostructural optimization. Aerospace Science and Technology, (81), 192-203. https://doi.org/10.1016/j.ast.2018.08.004.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
OVERVIEW OF TYPICAL MOBILE PLATFORMS WITH ROLLER WHEELS AND MOTION CONTROL METHODS
21.12.2022 17:11
ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ЗАКЛАДАХ ХАРЧУВАННЯ
19.12.2022 19:38
АВТОКОЛИВАЛЬНИЙ ПРОЦЕС В ЗАРЯДНОМУ ПРИСТРОЇ
16.12.2022 20:01
МОЖЛИВІ ШЛЯХИ УТИЛІЗАЦІЇ ВІДХОДІВ ВУГЛЕВИДОБУВАННЯ
13.12.2022 14:49
ПОРОГОВИЙ СЕНСОР ТЕМПЕРАТУРИ
13.12.2022 11:59




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.211 сек. / Mysql: 1599 (0.163 сек.)