:: ECONOMY :: КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОГО ТИПУ :: ECONOMY :: КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОГО ТИПУ
:: ECONOMY :: КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОГО ТИПУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОГО ТИПУ

 
20.12.2022 19:38
Автор: Сатир Лариса Михайлівна, доктор економічних наук, професор, Білоцерківський національний аграрний університет; Мелешко Антон Петрович, магістрант, Білоцерківський національний аграрний університет
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0003-0040-6863 (Сатир Лариса Михайлівна)

Аграрна сфера займає особливе місце в економіці кожної країни. Такий сектор є виробничою та життєзабезпечуючою системою. Він забезпечує суспільство сільськогосподарською продукцією, виробництвом якої займаються підприємства такого профілю. Стратегічне управління комплексом маркетингових комунікацій в агропромисловому комплексі має характерні особливості, тісно пов'язані з  специфікою сільськогосподарського виробництва, що включають різноманітність асортименту продукції та учасників ринку, сезонністю виробництва, розбіжність робочого періоду та періоду виробництва, а також різноманіття організаційних форм господарювання.

Аналіз практики застосування та адаптації різних концепцій управління свідчить, що розвиток маркетингу та зв'язків з громадськістю в агропромисловому комплексі, спрямовані на найбільш повне та швидке задоволення попиту населення на сільськогосподарську продукцію через постійну підтримку комунікаційних процесів.[1].

Основну увагу у формуванні позитивного іміджу АПК та розширенні каналів збуту слід акцентувати на розвитку різних інструментів PR, які доступні та застосовні у будь-якій управлінській стратегії, наприклад, участь у виставках та ярмарках, підтримки фірмового стилю, відгуки у пресі, інтерв'ю, прес-релізи та і т.д.

Ще одним ефективним та доступним комунікаційним ресурсом, що сприяє широкому рекламуванню та довгостроковим комунікаціям про сільськогосподарську продукцію, може стати Інтернет. Так, за прогнозами експертів із Zenith Optimedia, частка реклами сільськогосподарської продукції та продовольчих товарів у загальному обсязі збільшилася з 15 % до 23 % у 2020 році.

Комплекс маркетингових комунікацій в агросфері насамперед ґрунтується на взаємодії сільгоспвиробника зі споживачами. Наприклад, система комунікацій покупців із продавцями реалізується в рамках заздалегідь спланованих на довгостроковій основі заходів: на сільськогосподарських ринках, сезонних ярмарках, за безпосереднього постійного продажу продукції покупцю, при продажу сільськогосподарської продукції в місцях масового перебування населення, у точках роздрібної торгівлі різного формату, що проводяться на регулярній основі і т.д. 

Комплекс маркетингових комунікації в агропромисловому комплексі на рівні організацій є розгалуженою системою різних інструментів, що використовуються відповідно до специфіки АПК та актуальності на певний проміжок часу. Отже, комунікації вимагають комплексного підходу, що може забезпечити всебічне охоплення всіх рівнів взаємодії маркетингових комунікацій у цьому секторі. На рис. 1. представлено загальну структуру комунікацій на підприємствах аграрного типу.

Успіх виробничої, адміністративної, комерційної, наукової чи будь-якої іншої організації залежить від її зв'язків з громадськістю, споживачами, вищими чи нижчими інстанціями, зі співробітниками та конкуруючими з нею організаціями, особливо від уміння налагодити з ними ефективні комунікації [2]. Саме тому ефективна організація такого способу просування  підприємств АПК має сприяти вирішенню стратегічних та тактичних завдань будь-якої організації. Разом з тим, факти свідчать про те, що багато досить успішних сільськогосподарських виробників України не можуть реалізувати свої можливості на ринку.





Рис. 1. Структура маркетингових комунікацій на підприємствах аграрного типу



Слабке місце у комунікаційній політиці вітчизняних товаровиробників – відносини з громадськістю. Екологічність та високі смакові якості вітчизняної продукції могли б стати відомими потенційним покупцям, як усередині країни, так і за кордоном [3]. Підприємства АПК не надають належної уваги до проблем     управління ринковими комунікаціями в умовах відкритих ринків продовольства,  що зрештою заважає розвитку аграрного сектора економіки України в цілому. Водночас робота із зв'язків із громадськістю дуже часто носить епізодичний характер, використовуючи не всі комунікаційні канали, які могли б бути більш ефективними для кожної окремо взятої ситуації. 



Таким чином, певні особливості сільськогосподарського виробництва,     значно знижують його привабливість для інвесторів. Значний негативний вплив на рівень конкурентоспроможності галузей АПК, надає сезонний характер даного виробництва, значно високий рівень фондомісткості, постійна залежність від кліматичних умов певного регіону, що призводить до високих ризиків отримання доходів, диспаритет цін, а також великий розрив у часовому періоді між понесеними витратами та отриманими прибутками підприємства. Саме тому, край необхідне втручання та змістовна підтримка держави всіх галузей АПК.



Список використаних джерел:



1. Россоха В. В. Управління господарською діяльністю аграрних підприємств та її збутова політика //Економіка АПК. - 2016. - № 8. - С. 71-79.



2. Квятковська Л.А. Механізм оцінки маркетингової стратегії. Маркетин і менеджмент інновацій. 2011. № 4. Т. 2. С. 98-104.



3. Івашова Н.В. Сучасний підхід до формування системи комунікацій промислового підприємства. Вісник Української академії банківської справи. 2011. № 1. С. 120- 126.






Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕГУЛЮВАННЯ ЗВІТНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ОГЛЯД ЗМІН У ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ
21.12.2022 19:28
ПРОБЛЕМИ УЧАСТІ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНІЙ ТОРГІВЛІ ПОСЛУГАМИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
21.12.2022 16:06
НЕОБХІДНІСТЬ І НАПРЯМКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПТИМАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ АКТИВІВ ПІДПРИЄМСТВ
20.12.2022 20:24
АДАПТИВНИЙ ПІДХІД ДО ПИТАННЯ УПРАВЛІННЯ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
20.12.2022 19:27
ЗНАЧЕННЯ «SOFT SKILLS» І «HARD SKILLS» У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
20.12.2022 19:20
ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ CRM-СИСТЕМИ У ПРАКТИЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ
20.12.2022 17:42
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
19.12.2022 22:19
ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ПЕРЕДУМОВА ЗМІЦНЕННЯ ЙОГО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ
19.12.2022 18:20
ПЛАНУВАННЯ МАТЕРІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА
16.12.2022 19:41
СУТНІСТЬ ФОРЕНЗІКУ ТА ЙОГО ЗВ’ЯЗОК ІЗ ПРАКТИКОЮ ОБЛІКУ, АУДИТУ, ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ
16.12.2022 19:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.174 сек. / Mysql: 1599 (0.134 сек.)