:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

 
19.12.2022 12:00
Автор: Мешко Галина Михайлівна, доктор педагогічних наук, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна; Мешко Олександр Іванович, кандидат психологічних наук, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0002-3168-3954  (Halyna Meshko)

ORCID: 0000-0003-4463-7073  (Oleksandr Meshko)

Формування професійної відповідальності майбутніх учителів – тривалий і складний процес, який відбувається паралельно, взаємообумовлено і взаємопов’язано з формуванням почуття професійного обов’язку, засвоєнням системи професійних цінностей. Формування професійної відповідальності передбачає вплив на моральну свідомість, сумління особистості, професійну самосвідомість, розвиток критичного професійного мислення.

Професійна відповідальність не виникає сама по собі, а розвивається, формується і виховується тими умовами, в яких перебувають студенти-майбутні вчителі. Важливу роль у формуванні професійної відповідальності відіграє інтегрований курс «Педагогіка», який вміщує такі змістові модулі: «Вступ до педагогічної професії», «Педагогіка школи», «Основи інклюзивної освіти», «Історія педагогіки», «Пропедевтична практика» [1, с. 105]. 

Формування професійної відповідальності майбутніх учителів передбачає передусім врахування механізмів формування означеного феномена, а саме: усвідомлене наслідування, переконання, навіювання, зараження, емпатія, професійна ідентифікація та власне усвідомлення, рефлексія, а також мотиваційна регуляція. «Головна сутність психологічного механізму, що забезпечує професійно відповідальну поведінку, полягає в саморегуляції мотивації відповідальної поведінки», вважає М. Савчин [2, с. 246]. 

У контексті формування професійної відповідальності важливим є положення про етапність мотивації відповідальної поведінки. Мотивація відповідальної поведінки охоплює такі етапи: ініціювання, вибір вчинку, формування наміру чинити відповідально, його здійснення (реалізація) та післявчинкове осмислення [2, с. 247]. 

Формування професійної відповідальності майбутніх учителів передбачає: засвоєння моральних норм (Кодексу) педагогічної діяльності; засвоєння системи професійних цінностей; інформування  студентів про зміст, структуру та критерії професійної відповідальності та розуміння важливості їх значення; створення моральної установки, формування наміру чинити відповідально; закріплення відповідальної поведінки у процесі самостійного виконання завдань, проєктів, участі у тренінгах, а також під час проходження педагогічних практик; розвиток моральних якостей студента через схвалення, контроль і самоконтроль; самопізнання, самооцінку і саморозвиток особистості студента, формування професійної Я-концепції студента; розвиток його самокритичності, здатності до самоосмислення своїх дій і вчинків; розвиток регуляторної основи професійної діяльності.

Означені аспекти необхідно враховувати під час вибору методів роботи, зокрема: переконання; позитивний приклад; практичне привчання до виконання Кодексу педагогічної діяльності; тренінгова практика, моделюванння й аналіз професійних ситуацій; розв’язування педагогічних задач; мікровикладання; контроль за виконанням вимог і завдань деонтологічного характеру.

Формування професійної відповідальності передбачає постійний моніторинг процесу набуття майбутніми вчителями нових професійно значущих якостей і, за потреби, їх корекцію.

Список використаних джерел

1. Мешко Г.М., Мешко О.І. Формування професійної відповідальності майбутніх учителів. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2021. Випуск 2(49). С. 103-106. 

2. Савчин М.В. Психологія відповідальної поведінки: монографія. Івано-Франківськ: Місто НВ, 2008. 280 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЛЕКЦІЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ: ВІДМІНИТИ ЧИ ЗАЛИШИТИ?
21.12.2022 19:18
MODERN ASPECTS OF INTERNATIONALIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS
21.12.2022 15:53
МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ ЯК АКАДЕМІЧНА ДИСЦИПЛІНА У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ
20.12.2022 16:47
ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ВИВЧЕННЯ ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
19.12.2022 21:45
ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ У ДОШКІЛЬНЯТ
19.12.2022 18:50
ІНТЕРАКТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ «НАВЧАННЯ ЗА СТАНЦІЯМИ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
16.12.2022 18:14
АДЕКВАТНЕ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ, ЯК ЧИННИК АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
16.12.2022 17:23
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В КОНТЕКСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
15.12.2022 15:58
ОСОБЛИВОСТІ ЗМІСТУ БІЛІНГВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ В СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ США
13.12.2022 05:30
ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЛОГОПЕДІЇ. «STORY CUBES»
12.12.2022 20:07




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.220 сек. / Mysql: 1599 (0.173 сек.)