В сучасних умовах розвитку ринкового середовища та зростаючої мінливості характеру діяльності підприємства виникає необхідність стратегічного підходу до управління зокрема до планування діяльності підприємства.
Фінансова діяльність посягає значне місце в організації та управлінні підприємством . Вона має вплив на своєчасні і об'єктивні фінансові забезпечення виробничо – господарської діяльності , спрямованої на забезпечення підприємств фінансовими ресурсами , досягнення поставлених фінансових цілей .
Також можна зробити висновок щодо того , що фінансова стратегія виступає складовою загальної стратегії підприємства , основна мета якої полягає у забезпеченні стабільно високих темпів прибутковості , а також фінансово – економічних розвитків та зміцнення конкуренції.
За своєю суттю стратегія розвитку підприємства - це довгостроковий плановий документ, це так званий результат стратегічного планування. З цього виходить що стратегічне планування - це процес здійснення цілей на певний період та напрямків діяльності підприємства.
Місія та ціллю стратегічного планування є найбільш визначальне та суттєвим рішенням при стратегічному плануванні є вибір цілей діяльності підприємства. Існує система стратегічних цілей, яка має певні вимоги до себе.
Основна задача, або загальна ціль підприємства можно називати місією підприємства. Її вибір залежить від зовнішнього середовища та чинників існування конкретного підприємства.
В залежності від базових чинників загальної місії підприємства будується його стратегічні цілі. Від їх характеру буде залежати реальність та ефективність вибраної стратегії підприємства. Якщо стратегічні цілі будуть конкретними, вимірюваними, чітко орієнтовані в часі, досяжними, збалансованими, взаємо підтримуючими та ресурсно забезпеченими, то і стратегія підприємства буде визначена правильно та ефективно.
Розглядаючи стратегію розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства, необхідно звернути увагу, що усі фактори, які є складовими формули успішної діяльності підприємства, повинні бути узгодженими та направленими на досягнення єдиних цілей, створення єдиного середовища співпраці. З метою зменшення витрат на збут пропонується створити логістичну інфраструктуру. Розумніше загальну систему управління логістичною інфраструктурою підприємства розглядати як сукупність двох підсистем, які мають певні зв’язки між собою та взаємозалежність.
Отже, вибір правильної стратегії підприємства завжди покращить та доведе до цілей виробничо – господарську діяльність . Цей крок повинен здійснюватися керівництвом на базі аналізу ключових факторів ,що характеризують стан будь-якого підприємства , беручи до уваги результати аналізу замовлень , а також списку реалізованих стратегій.
ДЖЕРЕЛА
1. Корінєв В. Дослідження впливу ціни на прибутковість діяльності підприємства.// Актуальні проблеми економіки. – 2005. - №2. –с. 92-98.
2. Подольська В. О. Фінансовий аналіз: навчальний посібник / В. О. Подольська, О. В. Яріш. – Київ : ЦНЛ, 2007. – 488 с.
|