Підприємствам, компаніям і брендам беззаперечно відомо, що маркетинг може неймовірно впливати на купівельну спроможність і поведінку споживачів. Однак часто найефективніші інструменти, які залучають клієнтів до продуктів або послуг ненавмисно ігноруються. Серед багатьох інших ролей маркетинг покликаний переконувати та широко інформувати споживачів про продукти або послуги, які пропонує компанія. Отже, якщо споживачі емоційно чи фізично не пов’язані з брендом, пропозицією продукту чи послуги, найімовірніше, що цілі продажів навряд чи будуть досягнуті. Безліч досліджень показало, що існує ряд ефективних маркетингових інструментів, які компанія може використовувати для впливу на поведінку споживачів і купівельну спроможність[1]. Розглянемо кожен із них:
1. Платна реклама в ЗМІ.
Це передбачає купівлю рекламного місця на медіа-каналі для просування вашого бренду серед більшої аудиторії. Зазвичай це забезпечує гарантовану реакцію, оскільки засоби масової інформації є каналом з унікальною здатністю охоплювати велику кількість людей за дуже короткий проміжок часу. На додаток до традиційної тактики платної медіа-реклами, є новіша онлайн-платна медіа-реклама на веб-сайтах, у пошукових системах, у соціальних мережах, блогах тощо.
2. Цифровий маркетинг.
Ми живемо у світі цифрової економіки, яка дуже швидко розвивається. На додаток до рекламного вмісту на різних цифрових/онлайн-платформах, це також передбачає використання вмісту соціальних медіа, впливових осіб і рекламного маркетингу, тобто використання хеш-тегів (#), веб-сайтів компаній, блогів, пошукової оптимізації, пошукового маркетингу, серед іншого, щоб охопити аудиторії. Це дає можливість посилити взаємодію між брендом і споживачем.
3. Прямий маркетинг.
Це місце, де підприємства продають свою продукцію безпосередньо населенню за допомогою електронних листів, телефонних дзвінків, текстових повідомлень, фізичних продажів тощо. Це усуває посередників, а оскільки безпосередній контакт дає людині відчуття, що її цінують, і крім бренду, це допомагає налагодити тісний зв’язок із клієнтами та потенційними клієнтами[2].
4. Тактика зв'язків з громадськістю.
Зв’язки з громадськістю – це професійна підтримка компанією сприятливого суспільного іміджу, це також допомагає будувати відносини між компанією та її клієнтами. Це можна зробити за допомогою організації подій, постійного спілкування з громадськістю через засоби масової інформації, підтримки третьої сторони або того, що зазвичай називають використанням амбасадорів бренду, спонсорства, чудових партнерських відносин і, що найважливіше, корпоративної соціальної відповідальності. Вони сприяють підтримці сприятливого іміджу бренду, який у свою чергу впливає та підвищує довіру, а отже, в кінцевому результаті викликає позитивну поведінку споживачів[3].
5. Програми лояльності споживачів.
Вони передбачають винагороду клієнтів, які постійно використовують або взаємодіють із вашим продуктом. Це економічно ефективний захід, яким більшість компаній часто нехтують, але втримати споживачів важливіше та зручніше, ніж шукати нових[4].
Зрештою, компанії та підприємства мають широкий спектр ефективних маркетингових інструментів для використання, але, звичайно, зі знанням того, який інструмент найкраще підходить для вас і вашого цільового ринку.
Список використаних джерел:
1. Апопій В.В. Комерційна діяльність: підруч. К.: Знання, 2008.
2. Старостіна А.О., Кравченко В.А. Сприймані ризики: теоретичні підходи // Маркетинг в Україні. – № 3. – 2003.
3. Пачковський Ю.Ф. Психологія підприємництва. – Львів: Афіша, 2001.
4. Джеймс Ф. Енджел, Роджер Д. Блекуелл, Пол У. Мініард. Поведінка споживачів, 2005.
__________________
Науковий керівник: Громова Ольга Євгенівна, доктор економічних наук, доцент, Вінницький торговельно-економічний інститут ДТЕУ
|