Професія вчителя сьогодні тісно пов’язана з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій та їх впливом на освітні процеси та професійну діяльність.
Одним із головних інструментів успіху нової української школи є наскрізне застосування інформаційно-цифрових технологій в освітньому процесі. Сучасний вчитель має навчитися створювати та використовувати мультимедійний та інтерактивний контент, щоб зацікавити цифрове покоління учнів. Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти розглядає інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі як «інструмент забезпечення успіху» Нової української школи.
Роль сучасного вчителя, рівень його підготовки – зокрема цифрова компетентність – є надзвичайно важливою для впровадження цінностей Нової української школи. Так у формулі НУШ вказано «Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху нової української школи. ІКТ суттєво розширюють можливості педагога, оптимізують управлінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі для нашого сторіччя технологічні компетентності».
Цифрова компетентність – це не просто можливість зацікавити дітей навчанням, а ще й чудовий шанс значно полегшити собі роботу. І зробити її ще цікавішою. Онлайнові навчальні матеріали допомагають вчителю додатково вмотивовувати учнів, урізноманітнювати уроки та робити їх більш сучасними. Більшістю з них можна користуватися на мобільних пристроях учнів, а ще вони містять бібліотеки готових вправ.
На сьогодні, існує великий вибір Інтернет-сервісів для використання в освітньому процесі. За допомогою різних сервісів можна створювати різні освітні матеріали, організувати проєктну і дослідницьку діяльність учнів, представити результати своєї діяльності, провести вебконкурси, інтерактивні ігри або вікторини, наприклад:
Quizizz — чим корисний цей ресурс? Тут можна знайти як готові набори, так і створити індивідуальну вікторину для учнів, використовуючи кілька доступних режимів. Для практики у класі сміливо обирайте «живу» гру, де учні змагаються та бачать таблицю лідерів. Після чого можна зупинитися на проблемних питаннях.
Jamboard – це безкоштовний інтерактивний сервіс від Google, покликаний допомогти без проблем передати власні ідеї, працювати та допрацьовувати цікаві креативні рішення спільними зусиллями. Базується цей девайс на хмарних технологіях, тож користуватися ним можна з будь-яких гаджетів. І все в режимі реального часу. Багато в чому сервіс схожий на звичайну білу дошку для малювання маркерами.
Новинка на Всеосвіті.
Вебквести – сучасний і зручний інструмент для навчання та контролю рівня знань. З його допомогою учні вчаться мобілізуватися і дуже швидко розв’язувати нестандартні завдання, з якими у звичайному житті навряд чи стикалися. Завдяки редактору на «Всеосвіті» ви можете швидко та якісно створювати вебквести для своїх учнів.
elpom.com.ua - електронний помічник вчителя.
Інтерактивні завдання і вправи, тести, вікторини, онлайн тренажери. Також є наочність та уроки.
Canva — платформа графічного дизайну, яка дозволяє користувачам створювати графіку, презентації, афіші та інший візуальний контент для соціальних мереж. Доступна як веб версія, так і мобільна. Сервіс пропонує великий банк зображень, шрифтів, шаблонів та ілюстрацій. Це чудова можливість для створення нових інтерактивних матеріалів для будь-якого формату навчання.
«Мова – ДНК нації» – це:
- освітній проєкт для тих, хто хоче вдосконалити свої знання з мови;
- спроба трьох небайдужих людей поділитися закоханістю в рідну мову;
- мрія про те, що колись в Україні буде модно знати декілька мов, а говорити українською.
Matific - безкоштовний ресурс для вивчення математики в ігровій формі для учнів 1-6 класів. Учні можуть розв’язувати задачі, проходити тести, досліджувати математичні концепції та прийоми. Matific дозволяє відстежувати успіхи всіх учнів через звіти в реальному часі (для цього потрібно заповнити форму).
Childdevelop - генератор практичних завдань, який дозволяє створювати та роздруковувати завдання для дітей різного віку з математики, читання та письма. Наприклад, прописи, анаграми, завдання на додавання чи віднімання.
Студія коду - це курси з інформатики для дітей 4-18 років. На платформі є відео, плани уроків і завдання. Частина матеріалів – англійською мовою.
Learning.ua - інтерактивні завдання з математики, української, англійської для дітей дошкільного і шкільного віку (до 8-10 класу). Також тут можна потренуватися до ЗНО і пройти пробні тестування попередніх років.
MozaWeb має цифрові книги, інтерактивний зміст, пов’язані з навчальними предметами програми та ігри, більш ніж 1200 3D-сцен та відео. Сервіс платний, але є можливість створити безкоштовний акаунт і користуватися частиною опцій.
Kahoot - англомовний сервіс, де можна створити вікторини з множинним вибором для всього класу. Учні зможуть працювати через браузер або додаток. Побачити, як це – можна в демонстраційному відео.
Storyboard - ресурс для створення коміксів. Цей ресурс було створено спеціально для вчителів. Яскраві мальовані історії дозволяють пояснити матеріал зрозуміло та наочно.
Learningapps – безкоштовний онлайн конструктор створення інтерактивних ігор (наприклад, склади пару, перший мільйон, знайди слово та ін.), кросвордів, вікторин.
Rebus1.com - унікальна розробка україномовного генератора ребусів. Задайте будь-яке слово або фразу, і програма миттєво згенерує по вашому запиту ребус! Зверніть увагу, що використовуючи відповідний перемикач, можна створювати спеціальні ребуси для дітей, в яких використані зображення дитячих героїв з казок та мультфільмів.
renderforest.com - допоможе створити ефектні відео, анімації, презентації, графічний дизайн та професійні сайти.
Застосування «цифрових» технологій в освіті – наразі одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Вони дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість та якість сприйняття, розуміння та засвоєння знань. «Цифрові» технології дозволяють зробити процес навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним. При цьому технології не замінюють викладача, а доповнюють його.
Список використаних джерел:
• https://naurok.com.ua/post/mozhlivosti-servisu-canva-dlya-roboti-z-ditmi-pid-chas-distanciyno-formi-navchannya
• https://naurok.com.ua/post/taemnici-roboti-z-interaktivnoyu-doshkoyu-jamboard
• https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlya-dystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/
• https://drive.google.com/file/d/16jVaUqLOdcN3G60PpJiruAyToWd0hVHi/view
• https://vseosvita.ua/news/stvoriuiemo-vlasni-komiksy-shist-krashchykh-onlain-resursiv-36254.html
• https://sites.google.com/site/internetresursinaurokah/5-osoblivosti-vikoristanna-internet-resursiv-u-navcalnij-dialnosti
|