:: ECONOMY :: ВІДМІННОСТІ HARD-SKILLS ТА SOFT-SKILLS КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ :: ECONOMY :: ВІДМІННОСТІ HARD-SKILLS ТА SOFT-SKILLS КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ
:: ECONOMY :: ВІДМІННОСТІ HARD-SKILLS ТА SOFT-SKILLS КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВІДМІННОСТІ HARD-SKILLS ТА SOFT-SKILLS КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ

 
24.11.2022 23:27
Автор: Попадич Богдан Тарасович, аспірант кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет»
[3. Педагогічні науки;]

Для сучасного суспільства дедалі очевиднішим є протиріччя, що полягає у стрімкому розвитку науки, техніки, технологій, з одного боку, і певної консервативності традиційної професійної освіти, що ускладнює підготовку таких фахівців, компетенції яких відповідали б вимогам сучасного ринку праці, з іншого. Вища освіта у кращому разі сприяє формуванню у студентів компетенцій, що дозволяють вести професійну діяльність у певній сфері. 

Аналізуючи стан досліджуваної проблеми, ми послуговувалися працями вітчизняних та зарубіжних учених: дослідженням softskills як необхідної складової підготовки IT-фахівців (Н. Длугунович [2]), концептуальних підходів до визначення «softskills» у сучасних освітніх та професійних моделях (Ю. Дроздова, О. Дубініна [3]), розвиток «softskills» у студентів як один із важливих чинників працевлаштування (К. Коваль [4]), набуття м’яких навичок для успішного працевлаштування (Дж. Бартель [8]) та ін. Водночас, проблема відмінності hard-skills та soft-skills компетенцій майбутніх юристів не була предметом спеціального дослідження, що і зумовило вибір тематики пропонованої статті.

Дослідження показують, що для молодого фахівця важливими є не лише професійні компетенції, але й додаткові знання та навички. Термінологія hard-skills і soft-skills виникла за аналогією з англійськими термінами «hardware» – комп’ютерне залізо та «software» – програмне забезпечення. Комп’ютер, здавалося б – це якийсь матеріальний об’єкт, який можна відчути. Але головне в комп’ютері – програмне забезпечення, без якого неможлива робота пристрою. Те саме можна сказати і про навички. Начебто для успішної роботи потрібно мати деякий набір вузькопрофесійних навичок, які фахівці називають «твердими» навичками. Але високої оплати та успішного кар’єрного зростання добиваються не завжди найкращі у своїй галузі фахівці, а люди, які мають «м’які» навички. 

Попри загальну популярність терміна soft skills у лінгвістичній науці його часто замінюють терміном «міжособистісні навички» [7, с. 80]. Soft skills – комбінація міжособистісних, соціальних навичок, навичок спілкування, критичного мислення, рис характеру, атрибутів кар’єри та емоційного інтелекту. До цих навичок відносять: чесність, спілкування, ввічливість, відповідальність, соціальні навички, позитивне ставлення, професіоналізм, гнучкість, роботу в команді та робочу етику тощо [8, с. 456]. За Н. Длугунович, hard skills – це професійні, технічні, точні навички, що пов’язані з діяльністю в галузі формалізованих тех- нологій та позначають розуміння й знання конкретних професійних завдань [2, с. 239].

Випускники закладу вищої освіти – майбутні юристи – стануть успішними лише тоді, коли, окрім здобутих фундаментальних знань, здобудуть міждисциплінарні знання та навички, що дають змогу комплексно підходити до вирішення проблем, ефективно адаптуватися до зовнішнього середовища, прогнозувати майбутнє, тим самим випереджаючи його [5, с. 96]

Професія юриста – це особливий рід занять людей, які мають спеціальну підготовку. Юристами є люди, які виконують різні види робіт: судді, прокурори, адвокати, слідчі, нотаріуси, корпоративні юристи. Часто правила та прийоми виконання однієї з цих робіт поширюються на всі напрямки та види професії юриста, зберігаючи свою специфіку для окремої групи. Робота в галузі права – це робота не лише з інформацією, але й, перш за все, з людьми, у яких склалися певні життєві негаразди, що потребують в процесі їх вирішення співчуття, розуміння дійсних обставин проблеми та емоційної підтримки на всіх етапах її розв’язання [6].

Дослідження вітчизняної та зарубіжної літератури дозволило нам виділити відмінності, що розмежовують hard-skills від soft-skills у майбутніх юристів (табл. 1):

Таблиця 1

Відмінності, що розмежовують hard від soft-skills у майбутніх юристів





Опитування роботодавців 2020 року демонструє, що оптимальним співвідношенням soft skills і hard skills є 61% та 39%. Найбільш очікуваними від працівника є вміння брати на себе відповідальність (62,1%), бажання розвиватися (56,9%), наполегливість (48,3%) і комунікабельність (51,7%) (Державний центр зайнятості, 2020) [1]. Отже, доходимо висновку, що професійну успішність визначають саме soft skills.


Таким чином, варто визнати, що soft-skills – це компетенції майбутнього. Дипломи, сертифікати та досвід, звичайно є важливими у професійній діяльності юриста, але рівень розвитку soft-skills компетенцій, які є більш соціальними та ефективними у роботі правника, ніж вузькі hard-skills. Сьогодні знання і навіть навички (як окремі елементи) старіють досить швидко, тому підхід на основі компетенцій є найперспективнішим, а рівень розвитку soft-skills компетенцій має переважне значення.


Список використаних джерел:


1. Державний центр зайнятості. Розширення можливостей молодих фахівців. URL: https://www.dcz.gov.ua


2. Длугунович Н. А. Softskills як необхідна складова підготовки IT-фахівців. Вісник Хмельницького національногоуніверситету. Технічні науки. 2014. № 6. С. 239–242. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Vchnu_tekh_2014_6_47 (дата звернення: 20.09.2022). 


3. Дроздова Ю. В., Дубініна О. В. Концептуальні підходи до визначення «softskills» у сучасних освітніх та професійних моделях. Softskills – невід’ємні аспекти формування конкурентоспроможності студентів у XXI столітті: тези доповідей (Київ, 21 лютого 2020 р.). Київ: Київ. нац. торг. - екон. ун-т, 2020. С. 31–34. 


4. Коваль К. Розвиток «softskills» у студентів – один із важливих чинників працевлаштування. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2015. № 2. С. 162–167. 


5. Попадич О. О., Попадич Б. Т. Транспрофесіоналізм як педагогічна проблема. Інноваційна педагогіка : науковий журнал. Випуск 49. Том 2. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. Видавничий дім «Гельветика». 2022. С. 94-98.


6. Сторчай Дарина. Юрист майбутнього: PRO soft skill – як інструмент розвитку професійності правника. 15 квітня 2021 року. URL: https://pravokator.club/news/yuryst-majbutnogo-pro-soft-skill-yak-instrument-rozvytku-profesijnosti-pravnyka/ (дата звернення: 12.11.2022).


7. Bartel J. Teaching soft skills for employability. TESL Canada Journal. 2018. № 35 (1). P. 78–92. 


8. Robles M. Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today's Workplace. Business Communication Quarterly. 2016. 75 (4). Р. 453–465.


_______________________


Науковий керівник: Опачко Магдалина Василівна, доктор педагогiчних наук, доцент, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ДВНЗ «Ужгородський національний університет»





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
INNOVATIVE TEACHING TECHNOLOGIES IN FUTURE AIR TRAFFIC CONTROLLERS’ FOREIGN LANGUAGE TRAINING: COMMUNICATIVE ASPECT
24.11.2022 23:06
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ СТОМАТОЛОГІЇ ДИТЯЧОГО ВІКУ ЛНМУ ІМЕНІ ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
24.11.2022 20:29
РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ У ВИВЧЕННІ АНГЛОМОВНОГО ХУДОЖНЬОГО ДИСКУРСУ
23.11.2022 23:34
METHODS OF INCREASING MATHEMATICAL EDUCATION AND INFORMATION CULTURE QUALITY OF THE STUDENTS STUDYING INTERNATIONAL ECONOMIC RELATIONS
23.11.2022 21:59
АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА УКРАЇНСЬКОГО СТУДЕНСТВА: ОСНОВНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ
17.11.2022 12:20
SPECIFICITY OF EDUCATIONAL ACTIVITIES UNDER THE CONDITIONS OF MARITAL STATUS
16.11.2022 03:56




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.402 сек. / Mysql: 1599 (0.328 сек.)