Від 24 лютого 2022 року Україна живе у новій реальності, вирішуючи, зокрема, проблеми надання освітніх послуг. Згідно з Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 р. «Про введення воєнного стану в Україні» у закладах вищої освіти запроваджено дистанційне навчання[1].
У світі дистанційне навчання набуло поширення досить давно, проте в Україні воно активно використовується впродовж останнього десятиліття. У Львівському національному медичному університеті (ЛНМУ) імені Данила Галицького перший етап впровадження цього різновиду навчання було розпочато 06.12.2016 рокy.(наказ № 3573-з). Згідно з Наказом №3573-з на стоматологічному факультеті здійснено реєстрацію студентів І-V курсі, у платформі misa [2,3]. Викладачі кафедри стоматології дитячого віку у стислі терміни здійснили інформаційне наповнення відповідної сторінки цієї освітньої платформи. Сюди увійшли тести із субдисциплін, методичні рекомендації, лекційні матеріали, завдання для самостійної роботи. Доступ студентам до даної інформації відкритий завжди. Відповідальний за дистанційне навчання на кафедрі має можливість звітувати про успішність студентів та доповнювати курс новою інформацією.
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та відповідно до наказу ректора від 12.03.2020 №1041-з «Про введення в дію карантину у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького» було запроваджено з 12.03.2020 року дистанційне навчання для студентів усіх спеціальностей та років навчання з використанням платформи misa та zoom. Наявний контент було доповнено новими навчально–методичними матеріалами, посиланнями на інформаційні ресурси в мережі Інтернет (зокрема, на аудіо- та відеоматеріали), завданнями для поточного контролю (не менше, ніж 30 тестових завдань за темою заняття). Викладачі зараховували оцінки студентам лише у день навчального заняття за розкладом, облік результатів поточного контролю проводили у журналі обліку успішності (у т.ч. в електронному). Відробки пропущених занять та незадовільних оцінок проводились у режимі онлайн за окремим графіком, доступним на веб сторінці кафедри. З початком війни формат дистанційного навчання став єдино можливим, оскільки в університеті, на жаль, немає достатньої кількості сховищ на випадок повітряної тривоги для всіх учасників освітнього процесу. Однак, враховуючи побажання окремих студентів, було організовано навчання в режимі офлайн.
2022-2023 навчальний рік ЛНМУ імені Данила Галицького згідно з наказом ректора розпочав у форматі змішаного навчання. Аудиторні заняття на кафедрі стоматології дитячого віку проводяться зі студентами 5 курсу, а також студентами факультету іноземних студентів, які перебувають в Україні. Студенти 2-4 курсів займаються онлайн. Навчальні матеріали на платформі misa доступні студентам впродовж тижня, оскільки можливими є перебої з інтернет зв’язком та електроенергією. Найбільшою проблемою в теперішніх умовах стала практична підготовка майбутніх фахівців. Частково її вдалося вирішити за рахунок виробничої практики на 5 році навчання, яка відбувалася офлайн на базі Стоматологічного медичного центру ЛНМУ імені Данила Галицького та інших клінік різної форми власності.
Висновок. Дистанційне навчання – це нова, специфічна форма здобування освіти, дещо відмінна від звичних форм (очного або заочного), яка забезпечує неперервність навчання в період воєнного стану, яка вимагає від студента само організованості та самомотивованості.
Список використаних джерел:
1. Про введення воєнного стану в Україні: Указ Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022. https://www.president.gov.ua/documents/642022-41397/
2. Положення про організацію освітнього процесу у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького [Ухвалено Вченою Радою ЛНМУ імені Данила Галицького 18.02.2015 р., Протокол № 1-ВР].
3. Адамова І, Головачук Т. Дистанційне навчання: сучасний погляд на переваги та проблеми. Витоки педагогічної майстерності. 2012; 10: 3-5.
|