:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЕТАПІ КОНЦЕПТУАЛЬНОГО ПРОЕКТУВАННЯ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ :: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЕТАПІ КОНЦЕПТУАЛЬНОГО ПРОЕКТУВАННЯ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ
:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЕТАПІ КОНЦЕПТУАЛЬНОГО ПРОЕКТУВАННЯ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЕТАПІ КОНЦЕПТУАЛЬНОГО ПРОЕКТУВАННЯ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ

 
24.11.2022 17:01
Автор: Мураховська Олена Анатоліївна, старший викладач, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
[2. Інформаційні системи і технології;]

ORCID: 0000-0002-6170-5173  Olena Murahovska

Інтенсивний розвиток безпілотних літальних апаратів (БпЛА) пояснюється цілою низкою їх переваг: багатоцільовим призначенням; дешевизною проектування, виготовлення та експлуатації; можливістю прихованого застосування, здатністю виконувати завдання в умовах, небезпечних для життя людини та збереження літального апарату (ЛА). 

Як і проектування звичайного ЛА, розробка БпЛА складається з кількох етапів, першим із яких є зовнішнє (концептуальне) проектування, у ході якого формується основна концепція БпЛА [1]. Реалізація обраних на цьому етапі рішень дозволяє на наступних етапах проектування забезпечити здатність виконувати як основні, так і допоміжні цільові призначення, а також ефективність БпЛА, що розробляється [2]. Правильний вибір напрямів творчого пошуку на етапі зовнішнього проектування є вирішальною умовою для здійснення всієї програми розробки БПЛА. Методи вирішення проблем концептуального проектування належать до класу евристичних, тому вони важко піддаються формалізації та автоматизації [3]. Укрупнений алгоритм розв'язання задачі запропонованим методом наведено на рисунку 1.





Рисунок 1. Укрупнений алгоритм методу зовнішнього проектування БпЛА

На першому етапі необхідно сформувати науково-обґрунтований комплекс вимог до створюваного БпЛА. Далі формуються набори альтернативних варіантів рішення для кожної з виділених підсистем БпЛА, набори всіх можливих конструктивних рішень та вводяться вагові коефіцієнти, що характеризують перспективність, бажаність застосування саме такого рішення в конструкції БпЛА. Критерієм оцінки сформованого варіанта є комплект коефіцієнтів, що формується за заданим алгоритмом для кожної підсистеми. Метод має ряд принципових переваг:

• найбільш оригінальні та перспективні варіанти рішень не втрачаються за психологічним бар'єром розробника нової конструкції;

• розробнику надається можливість здійснювати аналіз різноманітних варіантів конструкції виробу, що проектується;

• метод органічно включає кращі прийоми брейнстормінгу, наочний і легко автоматизується.

Таким чином, запропонований метод та його програмна реалізація САКОПР є потужним автоматизованим інструментом для генерації, подальшого аналізу та селекції множини альтернативних варіантів БпЛА, що проектується.

Список використаних джерел:

1. Концепции развития современной авиационной техники основных назначений : инновац. учеб. для неавиационных специальностей аэрокосм. ун-та / В. А. Богуслаев, А. И. Рыженко, Е. А. Мураховская, Р. Ю. Цуканов. — Запорожье : Просвіта, 2020. – 707 с.

2. Мураховська О. А. Аналіз невизначеностей при концептуальному проектуванні безпілотної авіаційної техніки у єдиному інформаційному просторі [Текст]/ О. А. Мураховська, О. І. Риженко// Всеукраїнська науково-технічна конференція «Інтегровані комп’ютерні технології в машинобудуванні ІКТМ-2017»: Тези доповідей. – Харків: Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», 2017. – Том 1. – с. 256.

3. Мураховська О. А. Технологія пошуку оптимальних концептуальних рішень багатоступінчастих авіаційних систем з різним принципом дії ступенів / О. А. Мураховська // Вісник Харківського університету. Серія: Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих вчених м. Харкова. – 2001. – № 506. – Ч. 2. – С. 138–140.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
DIGITAL-ART ЯК НАПРЯМОК РОЗВИТКУ КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
25.11.2022 12:29
ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ І ТЕХОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОПТИМАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
24.11.2022 18:06
ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ГІПОТЕЗ ПРО РІВНІСТЬ МАТЕМАТИЧНИХ ОЧІКУВАНЬ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ВИМІРЮВАНЬ КРИТЕРІЯМИ СТЬЮДЕНТА ТА ВАН ДЕР ВАРДЕНА
23.11.2022 23:21
ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІНФОРМАТИВНОСТІ ГІПОТЕЗ ПРО РІВНІСТЬ МАТЕМАТИЧНИХ ОЧІКУВАНЬ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ВИМІРЮВАНЬ КРИТЕРІЯМИ СТЬЮДЕНТА І ВІЛКОКСОНА
23.11.2022 23:00
ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ПЕРЕВІРКИ ІНФОРМАТИВНОСТІ КРИТЕРІЮ СТЬЮДЕНТА У ЗАДАЧАХ ЗМІНИ МАТЕМАТИЧНИХ ОЧІКУВАНЬ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ВИМІРЮВАНЬ
23.11.2022 22:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.427 сек. / Mysql: 1570 (0.363 сек.)