:: ECONOMY :: ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ :: ECONOMY :: ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
:: ECONOMY :: ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

 
24.11.2022 00:34
Автор: Попов Валерій Миколайович, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії кафедри фізичного виховання Прилуцького технічного фахового коледжу
[15. Фізичне виховання та спорт;]

Технологія виховної діяльності це сукупність методологічних і організаційно-методичних установок, що визначають підбір, компонування і порядок за діяння виховного інструментарію. Вона визначає стратегію, тактику і техніку організації процесу виховання у сфері фізичної культури і спорту.

Стратегія виховання задає загальний задум, перспективи та план досягнення цілей виховання в процесі вирішення практичних завдань.

Тактика виховання відповідно до його стратегією визначає систему організації виховної діяльності у навчальному закладі, установі, на підприємстві і з кожною конкретною людиною.

Техніка виховання характеризує сукупність прийомів, операцій та інших дій педагога з фізичної культури і спорту з використання виховного інструментарію у професійній діяльності. .[3]

Складовими елементами виховної технології є прийом, ланка, ланцюжок. Виховний прийом викладача (тренера) визначає за діяння сил і засобів для досягнення конкретного виховного впливу. Виховне ланка-це окрема, самостійна частина виховної технології. Ланки об'єднуються спільною метою. Виховна ланцюжок є сукупність взаємопов'язаних, послідовно задіяних прийомів і ланок для формування соціально - ціннісних якостей і звичок.

Основний елемент технології-це методи виховання, які являють собою певні способи однорідного педагогічного впливу на що займаються фізичною культурою і спортом та колективи або взаємодії з ними з метою формування і розвитку у них якостей, необхідних для успішного виконання соціальних ролей і досягнення особистісне значущих цілей.

Кожен з методів виховання спрямований на вирішення специфічних виховних завдань, зумовлених метою виховання, а також особливостями беруть участь суб'єктів виховання. Надаючи виховує вплив на людину, кожен метод виховання виконує цілком певні функції і має властивості переважного розвитку у нього певних якостей. Будь-який метод виховання включає в себе сукупність властивих лише йому засобів і прийомів педагогічного впливу, за допомогою яких вирішуються характерні для даного методу виховні завдання.

Основу методів виховання складають кошти і прийоми, які пов'язані між собою і в практиці виховання застосовуються в єдності.

Засоби виховання - це все те, за допомогою чого викладач (тренер) впливає на вихованців. До засобів виховання відносяться: слово, наочні посібники, кіно і відеофільми, бесіди, зборів, традиції, література, твори образотворчого та музичного мистецтва та ін..

Прийоми виховання - це окремі випадки дій по використанню елементів або окремих засобів виховання відповідно до конкретної педагогічної ситуацією. По відношенню до методу прийоми виховання носять підлеглий характер.

У системі методів виховання не можна розглядати кожен конкретний метод як універсальний, окремо від інших. Тільки застосування сукупності методів виховання в їх технологічного взаємозв'язку дозволяє досягати виховної мети. Жоден метод виховання, узятий ізольовано, не може забезпечити формування у людей високої свідомості, переконаності і високих моральних якостей. Інакше кажучи, жоден з методів не є універсальним і не вирішує всіх завдань виховання.

Найбільш дієвими методами виховання є:

- Традиційно прийняті - переконання, вправа, заохочення, примус і приклад;

- Інноваційно-діяльні (обумовлені впровадженнями нових виховних технологій);

- модельно-цільовий підхід, проектування, алгоритмізація, творча інваріантність та ін;

- Неформально - міжособистісні ( здійснюються через особистісно значущих людей, авторитетних з числа друзів і близьких);

- Тренінгово-ігрові (забезпечують оволодіння індивідуальним і груповим досвідом, а також корекцію поведінки і дій в спеціально заданих умовах).

- соціально - психологічні тренінги, ділові ігри та ін.;

- рефлексивні ( засновані на індивідуальному переживанні , самоаналізі і усвідомленні власної цінності в реальній дійсності). .[1]

У вітчизняній педагогіці головним методом виховання є метод переконання, так як йому належить визначальна роль у формуванні найважливіших якостей людини - наукового світогляду, свідомості і переконаності.

Метод переконання полягає в тому , щоб роз'яснити займаються норми поведінки, встановлені, сформовані традиції, а при здійсненні будь-яких проступків - їх аморальну сторону з метою усвідомлення її провинилися та попередження проступку в подальший час.

У застосуванні методу переконання використовуються два основні, нерозривно пов'язаних кошти: переконання словом і переконання справою.

Найбільш поширеними прийомами і засобами переконання словом є: роз'яснення, доказ , спростування, порівняння, зіставлення, аналогія, посилання на авторитет і ін.. Переконання словом має органічно поєднуватися з переконанням справою, практикою.

При переконанні справою найбільш часто використовуються такі прийоми: показ займається цінності та значущості його дій і вчинків; доручення практичних завдань, що сприяють подоланню сумнівів, помилкових поглядів; аналіз життєвих явищ, що спростовують помилкові погляди; особистий приклад викладача ( тренера) та ін..

Метод вправи (метод практичного привчання). Дозволяє кожному викладачеві (тренерові) і самому займається швидше досягти бажаної мети: злити воєдино слово і діло , сформувати стійкі якості і риси характеру. Його сутність полягає в такій організації повсякденного життя і діяльності, яка зміцнює їх свідомість, загартовує волю, сприяє формуванню звичок правильної поведінки. В основі привчання лежить вправу в певних морально - вольових проявах.

Вправа як спеціальна, багаторазово повторювана людиною діяльність необхідна для вдосконалення навичок поведінки в різних ситуаціях як результат підвищення свідомості. Вправа у вихованні відрізняється від вправи у навчанні. У першому випадку воно тісно пов'язане з одночасним підвищенням свідомості, а в другому - направлено на відпрацювання навичок і вмінь до високого ступеня автоматизму і роль свідомості в діях дещо знижується.

Для вдосконалення моральних та інших професійно важливих якостей велике значення має системний підхід до вправ, який включає в себе послідовність, плановість, регулярність. Це означає, що педагог з фізичного виховання та спорту повинен планувати обсяг і черговість навантажень, що впливають на розвиток позитивних звичок, на вдосконалення вольових якостей.

Треба не тільки роз'яснювати, а й постійно, наполегливо тренувати займаються в дисциплінованому, культурному поведінці, в точному виконанні спортивних правил, традицій, поки ці норми не стануть звичними.

Наочний приклад. Суть цього методу полягає в цілеспрямованому і систематичному впливі викладача ( тренера) на що займаються особистим прикладом, а також всіма іншими видами позитивних прикладів, покликаних служити зразком для наслідування, основою для формування ідеалу поведінки і засобом самовиховання.

Виховна сила прикладу ґрунтується на природному прагненні людей до наслідування, особливо молодих. Приклад легше сприймається і засвоюється тоді , коли він узятий з знайомої всім сфери діяльності. В якості виховних прикладів педагог використовує випадки з життя свого колективу (високі спортивні досягнення його окремих учнів в результаті багаторічного і наполегливої праці на тренуваннях і т.д.), приклади прояву високих моральних якостей видатними спортсменами на відповідальних міжнародних змаганнях та ін.

У виховній роботі слід більше користуватися позитивними прикладами. Якщо викладач (тренер) користується негативним прикладом, то треба вміло показати аморальну сторону прикладу, щоб викликати осуд з боку займаються.

Метод заохочення. Заохочення являє собою специфічну упорядковану сукупність прийомів і засобів морального і матеріального стимулювання. Моральне та матеріальне заохочення активно допомагає людині усвідомити ступінь праці в досягненні загальної задачі, осмислити свою поведінку, закріпити позитивні риси характеру, корисні звички.

У фізичній культурі та спорті до числа заохочень відносяться: схвалення, похвала педагога в ході занять і перед строєм, нагородження грамотою, медаллю за високі спортивно-технічні результати, присвоєння звання та ін.. .[2]

Література

1. Мудрік В., Леонов О., Мудрік І., Ільченко А., Козак Є. (2010). Організаційно-методичні основи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. К. Педагогічна думка. 91-93.

2. Авторський колектив І.Бех, Т.Алєксєєнко, Г.Балл, О.Докукіна [та ін.]  (2010). Програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні. Шкільний світ. – № 33 (545)

3. Бех І. Д. Виховання особистості. Сходження духовності : [наукове видання] К. : Либідь, 2006. – 272 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЦІННІСТЬ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ У ЖИТТЄВОМУ УСПІХУ ЛЮДИНИ ЗА ОЦІНКОЮ ШКОЛЯРІВ
25.11.2022 11:29
IMPORTANCE OF PHYSICAL ACTIVITY DURING THE WAR 2022 IN UKRAINE
24.11.2022 20:49
СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
21.11.2022 13:00




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.689 сек. / Mysql: 1570 (0.598 сек.)