:: ECONOMY :: METHODS OF INCREASING MATHEMATICAL EDUCATION AND INFORMATION CULTURE QUALITY OF THE STUDENTS STUDYING INTERNATIONAL ECONOMIC RELATIONS :: ECONOMY :: METHODS OF INCREASING MATHEMATICAL EDUCATION AND INFORMATION CULTURE QUALITY OF THE STUDENTS STUDYING INTERNATIONAL ECONOMIC RELATIONS
:: ECONOMY :: METHODS OF INCREASING MATHEMATICAL EDUCATION AND INFORMATION CULTURE QUALITY OF THE STUDENTS STUDYING INTERNATIONAL ECONOMIC RELATIONS
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

METHODS OF INCREASING MATHEMATICAL EDUCATION AND INFORMATION CULTURE QUALITY OF THE STUDENTS STUDYING INTERNATIONAL ECONOMIC RELATIONS

 
23.11.2022 21:59
Автор: Неустроєва Гелена Олегівна, старший викладач кафедри міжкультурної комунікації та іноземної мови Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»; Тимченко Галина Миколаївна, кандидат технічних наук, доцент кафедри «Прикладна математика» Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»; Громов Вадим Олександрович, студент 2 курсу факультету Міжнародних економічних відносин та туристичного бізнесу, Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна
[3. Педагогічні науки;]


ORCID: 0000-0001-9183-7225 Gelena Neustroieva

ORCID: 0000-0002-7279-7173 Galina Timchenko


The main goal of teaching mathematics to students of International Economic Relations specialties within the framework of the qualification requirements is to develop in them the knowledge, skills and competences necessary for their future professional activities. In this regard, they should have such a level of mathematical training that is necessary for the implementation of professional activities, for continuing education. A scientific approach using mathematical methods is used both in academic research and in the practice. To improve the quality of mathematical training, it is necessary to: 

• formulate the goals of mathematical education, taking into account modern requirements for the character and level of skills, which are necessary for students of International Economic Relations; 

• apply new approaches to the selecting and structuring of the educational material;

• develop diagnostic methods of assessing the state of the "teacher-student" system for the implementation of compensatory and corrective teaching goals; 

• create schemes for the development of training programs, tests, presentations, project works, etc.; 

• develop a system for demonstrating the effectiveness of mathematical methods to enhance the motivation of students, especially at the early stages of learning mathematics, using computer technology.

It is advisable to apply a technological approach to the construction of the educational process, which involves both the practical implementation of developing, student-centered learning and levels of differentiation and individualization. With the technological approach, the student is placed in a situation of choice, has the opportunity to develop creative abilities and to satisfy the vital needs of a future specialist. The methodological system of teaching mathematics to students of the Faculty of International Economic Relations, aimed at improving the quality of mathematical training, integrates many progressive ideas and relies on the technology of module learning, the technology of problem-based learning, the technology of phased formation mental actions, technology of programmed learning. The technological approach to the construction of the educational process makes it possible to form the information technologies culture of the students as the part of the basic culture of the individual. As a result a set of acquired competencies helps to work with information sources; be flexible to a creative approach in the field of information activity, which allows you to work effectively when searching, transmitting, receiving information; have the ability to generate qualitatively new information on this basis. 

At present, a high level of skill in the chosen field of activity is no longer enough; the need to update knowledge, improve skills, and develop new types of activity is increasing. Properly organized independent learning activity encourages the students to master the complex skills and abilities necessary for its implementation and makes it possible to integrate the acquired competencies in their professional activity. Rationally organized classroom and extracurricular forms and types of independent work, their integration into a single interconnected system can contribute to the formation of full-fledged knowledge, creative thinking, a positive attitude to learning, optimal methods and techniques of mental work, as well as the formation of an information culture competencies.

 The tools for the formation of information culture are libraries with a modern search engine; personal computer with programs and devices for receiving, transmitting, processing and storing information and local and global information networks. The student masters rational methods of searching, analyzing and synthesizing information, the method of "information self-service", and the ability to analyze the capabilities of software products in order to identify the appropriateness of their use in educational and future professional activities. Thus, the formation of an information culture should be a specially organized, purposeful process, involving the acquisition of special knowledge and skills by students.

References

1. Deesri, A. Games in the ESL and EFL Class / A. Deesri // The Internet TESL Journal. – 2002. - Vol. VIII, #9.

2. Kolmos, Almos, Fleming Fink, and Lone Krogh. The Aalborg PBL model – Progress, Diversity and Challenges / Kolmos, Almos, Fleming Fink, and Lone Krogh // Aalborg University Press – 2004.  

3. Palomba, Catherine A., and Trudy W. Banta. Assessment Essentials: Planning, Implementing, and Improving Assessment in Higher Education / Palomba, Catherine A., and Trudy W. Banta // San Francosco, Jossey-Bass – 2013.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ВІДМІННОСТІ HARD-SKILLS ТА SOFT-SKILLS КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ
24.11.2022 23:27
INNOVATIVE TEACHING TECHNOLOGIES IN FUTURE AIR TRAFFIC CONTROLLERS’ FOREIGN LANGUAGE TRAINING: COMMUNICATIVE ASPECT
24.11.2022 23:06
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ СТОМАТОЛОГІЇ ДИТЯЧОГО ВІКУ ЛНМУ ІМЕНІ ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
24.11.2022 20:29
РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ У ВИВЧЕННІ АНГЛОМОВНОГО ХУДОЖНЬОГО ДИСКУРСУ
23.11.2022 23:34
АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА УКРАЇНСЬКОГО СТУДЕНСТВА: ОСНОВНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ
17.11.2022 12:20
SPECIFICITY OF EDUCATIONAL ACTIVITIES UNDER THE CONDITIONS OF MARITAL STATUS
16.11.2022 03:56




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.590 сек. / Mysql: 1570 (0.509 сек.)