У науковому розумінні слово «культура» – це будь-який вид суспільного життя, що призводить до діяльності людей. З одного боку, це процес матеріальної та духовної діяльності людей, з іншого боку, це результати (продукти) цієї діяльності.
Фізичне виховання – це діяльність людини, спрямовану зміцнення здоров'я та розвитку фізичних навичок. Гармонійно розвиває тіло та підтримує відмінну фізичну форму на довгі роки. Фізичне виховання є частиною загальної культури особистості, а також частиною культури суспільства і є сукупністю цінностей, знань і норм, які використовує суспільство для розвитку фізичних та інтелектуальних здібностей особистості [3, с.84].
Процес регулярних цілеспрямованих занять фізичної культурою чи спортом включає у собі як формування певних навичок і умінь, фізичних якостей, а й психічних якостей, якостей і особистості. Фізична активність за допомогою фізичних вправ цілеспрямовано виконуваного руху, що включає як рухові (хірургічні методи), так і пізнавальні, задачно-орієнтовані та емоційні аспекти оцінки, оскільки переважає знання власних фізичних, психологічних, функціональних, фізичних та інших можливостей. Процес, спрямований на пізнання себе як суб'єкта дій, вважається самопізнанням особистості. Людина пізнає себе, працює з собою, пізнає якомога більше, точніше і повно про себе, опановує систему знань про себе, свої психологічні та морфологічні здібності, їх творче використання для саморозвитку та самовдосконалення.
В наш час як ніколи актуальна мова фізичного виховання для підростаючого покоління; В останні роки розвиток комп'ютерної індустрії, розвиток інформаційного простору та комунікаційних технологій досягли колосального рівня. З кожним днем міжнародні бренди випускають нові гаджети: комп'ютери, телефони, планшети. Сучасні підлітки, постійно занурені у світ комп'ютерних і телефонних ігор, захоплені переглядом великої кількості відео в Інтернеті або просто велику частину часу в соціальних мережах, все менше часу приділяють заняттям фізкультурою.
У сучасних умовах діюча система дитячо-юнацької гімнастики не справляється з поточними проблемами у зв'язку з погіршенням фізичного здоров'я учнів та низькою ефективністю освітнього процесу у сфері фізичного виховання. Необхідно знайти шляхи вирішення цих проблем за рахунок використання в освітньому процесі індивідуальних тренувальних програм з фізичного виховання студентів та цілеспрямованого формування та розвитку у молоді умінь, спрямованих на саморозвиток, фізичне виховання та створення внутрішньої мотивації. до здорового способу життя спрямований спосіб життя, особливо із регулярними фізичними навантаженнями [1, с.19].
Таким чином, спортивні навички у фізичному вихованні включають предмети, покликані формувати і певною мірою вдосконалювати необхідні рухові навички, вміння і пов'язані з ними знання. Фізична культура та заняття спортом розвивають якості волі: наполегливість у досягненні мети, яка проявляється у терпінні та наполегливості, тобто: бажання досягти тимчасової мети, незважаючи на перешкоди та труднощі; самоконтроль. Під мужністю вони розуміють здатність виконати завдання, попри почуття страху, стриманість як здатність придушувати імпульсивні, необдумані, емоційні реакції, самовладання (концентрація) як здатність зосередитися на поставленому завданні, незважаючи на відволікання.
Спорт у фізичному вихованні є одним із основних напрямків системи фізичного виховання, яке покликане формувати практичні знання, фізичні та спеціальні якості, навички та вміння, що сприяють готовності людини до ефективної фізичної діяльності [2, с. 170].
У фізичному вихованні не можна втрачати прогресивну, гуманну, особисту стратегію фізичного виховання. Проблеми фізичного виховання мають посісти гідне місце у національній молодіжній програмі. Мають бути зафіксовані проблеми фізичного виховання та шляхи його реалізації. Цей процес має бути стійким та призвести до ефективних практичних кроків, які сприятимуть підвищенню якості життя та зміцненню здоров'я дітей, школярів та студентів.
Список використаних джерел
1. Грибан Г. Методологічні аспекти духовності в фізичному вихованні та спорті / Г. Грибан // Спортивний вісник Придніпров'я. Науково-теоретичний журнал Дніпропетровського держ. ін-ту фіз. культ. і спорту. – Дніпропетровськ. – 2005. – № 2. – С. 19 – 21.
2. Кириленко О. Соціологічний аналіз спортивної активності населення України / О. Кириленко // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. –К. – 2007. – № 3. – С. 169 – 187.
3. Сінціана К. С. Важливість фізичної активності молодих людей для здорового способу житт / К. С.Сінціана, Е. С. Силістеану // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура. - 2019. - № 33. - С. 84-89.
|