:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ЩОДО АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ, ПОВ’ЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ЩОДО АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ, ПОВ’ЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ЩОДО АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ, ПОВ’ЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ЩОДО АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ, ПОВ’ЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ

 
27.10.2022 03:03
Автор: Павлюк Анна Юріївна, студентка 2 курсу юридичного факультету, Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, м. Чернівці, Україна
[5. Юридичні науки;]

Особливістю провадження у справах щодо адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, є залучення до цього процесу чітко визначеного кола суб’єктів та здійснення комплексу відповідних процесуальних заходів. Належне їх здійснення дозволяє швидко та ефективно реагувати на факти порушень вимог антикорупційного законодавства, стимулюючи доброчесних публічних службовців до належного виконання своїх обов’язків та дотримання правил етичної поведінки, а, з іншого, – усувати від виконання функцій держави або місцевого самоврядування осіб, які приймають упереджені рішення, використовують надані їм повноваження у власних інтересах.

Відповідно до ст. 1 Закону України “Про запобігання корупції”, правопорушенням, пов'язаним з корупцією визнається діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та цивільно-правову відповідальність [2].

Провадження у справах про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією відносяться до звичайного виду провадження, де обов’язкова наявність складеного протоколу про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, визначається зміст процесуальних заходів, порядок їх застосування, встановлено чіткий порядок розгляду справ. Аналіз положень КАС України дає підстави виокремити такі основні процесуальні засоби, за допомогою яких адміністративний суд забезпечує належне здійснення провадження:

- порядок збирання уповноваженими суб’єктами відповідних доказів;

- порядок призначення експертизи;

- порядок визнання певних предметів речовими доказами;

- виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню та запобігання правопорушенням [1].

Проте, у чинному законодавстві не передбачено відповідальність за невжиття заходів, необхідних для реалізації внесеної судом пропозиції, що істотно знижує ефективність запобіжної діяльності суду при розгляді справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією.

Характерними рисами при провадженні у справах щодо адміністративних порушень в сфері запобігання корупції є: 

1) особлива підстава порушення адміністративної справи – діяння, що не містить ознак корупції, але порушує спеціальні обмеження в сфері запобігання та протидії корупції; 

2) спеціальні подовжені строки накладення адміністративного стягнення за корупційні правопорушення; 

3) триденний строк направлення протоколу з матеріалами справи до суду та виключно судовий розгляд справ; 

4) включення відомостей про особу, притягнуту до адміністративної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Крім того, при розгляді справ про адміністративні корупційні правопорушення присутність особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та прокурора є обов’язковою. Зазначені норми кореспондують із позицією Європейського суду з прав людини, викладеною в рішенні від 06 березня 2017 року у справі «Карелін проти Російської Федерації», в якому відсутність прокурора в судовому засіданні під час розгляду справи про адміністративне правопорушення було визнано порушенням принципу рівності сторін і вимоги змагальності процесу [3].

Таким чином, ефективність провадження у справах про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, є основою демократичного суспільства, економічного розвитку держави та забезпечення прав та свобод людини. Особливості здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, передбачає окремий порядок застосування форм й методів діяльності органів, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, та їх розгляд.

Список використаних джерел:

1. Кодекс адміністративного судочинства України : Кодекс України від 06.07.2005 р. № 2747-IV : станом на 10 вересня 2022 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15#Text (дата звернення: 10.10.2022).

2. Про запобігання корупції : Закон України від 14.10.2014 р. № 1700-VII : станом на 3 серп. 2022 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#Text (дата звернення: 10.10.2022).

3. Справа «Карелін проти Російської Федерації» (Заява № № 926/08) : Рішення Європейського суду з прав людини від 20 вересня 2016 року URL: http://zakon2. rada.gov.ua/laws/show/974_322 (дата звернення 10.10.2022).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КРИМІНАЛІСТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПІДРОБЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ
28.10.2022 11:19
СТАН НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ОРГАНІЗОВАНОЇ ЗЛОЧИННОСТІ У СФЕРІ ЕКОНОМІКИ
28.10.2022 11:16
ПРИНЦИПИ, ЩО СТОСУЮТЬСЯ ЗАХИСТУ ЖУРНАЛІСТІВ В УМОВАХ КОНФЛІКТІВ І ТИСКУ
27.10.2022 02:00




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.209 сек. / Mysql: 1599 (0.163 сек.)