:: ECONOMY :: КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЮЗАБІЛІТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ ВЕБСАЙТІВ :: ECONOMY :: КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЮЗАБІЛІТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ ВЕБСАЙТІВ
:: ECONOMY :: КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЮЗАБІЛІТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ ВЕБСАЙТІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЮЗАБІЛІТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ ВЕБСАЙТІВ

 
26.10.2022 21:04
Автор: Гладій Григорій Михайлович, кандидат економічних наук, доцент кафедри інформаційно-обчислювальних систем і управління, Західноукраїнський національний університет; Юзьвяк Андрій Михайлович, магістрант, Західноукраїнський національний університет
[2. Інформаційні системи і технології;]

Упродовж останніх десятиліть інтернет надзвичайно зріс і створив потужні комунікаційні механізми, які полегшують потік освітньої інформації та цифрове оброблення академічних операцій. Зараз заклади вищої освіти (ЗВО) зазвичай використовують вебсайти, які є швидким і надійним засобом для надання освітньої інформації та можливостей користувачам. Університетські вебсайти можна визначити як платформу, яка надає інституційну інформацію, можливості для студентів, а також навчальні заклади та промислову співпрацю [1]. Ці вебсайти можуть зробити ЗВО ефективними та практичними, лише коли їхній дизайн підтримується стандартами юзабіліті. Користувачі будуть задоволені, якщо вебсайти відповідатимуть необхідному функціоналу з бажаними характеристиками юзабіліті. Отже, оцінювання юзабіліті університетських вебсайтів має вирішальне значення, і численні дослідники доклали зусиль у цьому відношенні.

Сьогодні академічні вебсайти – це не просто платформи для відображення освітніх програм і можливостей певного ЗВО, а розширені низкою різних бізнес-процесів і функцій. Наприклад, онлайн-процес вступу, доступ до системи управління навчанням, зарахування та багато інших адміністративних операцій здійснюються через академічні сайти. У результаті академічні веб-сайти стали вебсистемами великого розміру та складності, якими керують різноманітні користувачі.

Отже, існує велика потреба в оцінюванні університетських вебсайтів для чіткого визначення проблем юзабіліті, котрі перешкоджають продуктивності користувача під час використання цих вебсайтів [2]. Для виявлення проблем юзабіліті та покращення дизайну університетських вебсайтів важливим є їхнє оцінювання з позиції зручності використання. Успішний дизайн університетських вебсайтів може орієнтуватися на низку критеріїв, визначених основними користувачами таких вебсайтів, щоб можна було запропонувати систему оцінювання.

Авторами були розглянута низка літературних джерел [] для визначення численних ключових чинників, які свідчать про успішний дизайн саме для університетських вебсайтів. Ці чинники можна вважати значущими для механізму оцінювання юзабіліті таких вебсайтів. Нижче наведено перелік відібраних критеріїв для вказаного оцінювання. 

Простота навігації: вебсайти мають бути легкими для навігації, щоб студенти могли швидко знаходити відповідну інформацію, яка їх цікавить.

Простота використання: дизайн вебсайту має бути послідовним (однаковим), щоб студенти могли ним легко користуватися.

Інформативність: вебсайт має містити найновішу та детальну інформацію.

Навчальність: дизайн вебсайту має надавати студентам можливість швидко ознайомитися та легко навчитися виконувати різні академічні завдання через вебсайт.

Доступність: вебсайт має бути доступним у будь-який час з будь-якого місця.

Задоволеність користувачів: дизайн інтерфейсу дає змогу користувачам легко виконувати кожну навчальну діяльність.

Дружелюбність: вебсайт має бути зручним для відвідувачів, тобто його інтерфейс не має бути складним для користувача. 

Ефективність: наскільки швидко студент може виконати академічну операцію після того, як навчиться працювати з вебсайтом.

Точність: інформація має бути оновленою та правильною.

Інтерактивність: вебсайт повинен пропонувати діалог зі студентами у формі відповідних повідомлень, відгуків і підказок, щоб допомогти їм під час виконання дій.

Для визначення важливості вказаних чинників юзабіліті вебсайтів вивчалися думки основних користувачів вебсайтів (опитано 48 студентів). Для цього було проведено анкетування за допомогою опитувальника, який складався з набору питань, сформульованих для оцінювання важливості визначених чинників юзабіліті (за 5-бальною шкалою). Крім того, учасників опитування попросили висловити свою думку, використовуючи 10-бальну шкалу, для оцінювання відповідних показників після відвідування університетських вебсайтів м. Тернополя. Відповідь учасників ґрунтувалася на їхньому досвіді, отриманому упродовж тестування вебсайту. Опрацьовані результати наведено в табл.1.

Таблиця 1 – Результати тестування юзабіліті університетських вебсайтів м. Тернополя





Враховуючи, що оцінювання вебсайту є багатовимірною проблемою, яка базується на низці критеріїв, вказані результати нами були використані як вхідна інформація для прийняття рішень на основі використання багатокритеріальної моделі оцінювання юзабіліті вебсайтів. 

Список використаних джерел:

1. Esmeria G. J.; Seva R. R. Web Usability: A Literature Review. In Presented at the DLSU Research Congress; De La Salle University: Manila, Philippines, 2017.

2. Muhammad A. et al. Evaluating Usability of Academic Websites through a Fuzzy Analytical Hierarchical Process. Sustainability. Sustainability 2021, 13(4), 2040.

3. Marzie A.; Elhindi M. An empirical study of university websites. Issues Inf. Syst. 2008, 9, 460–465.

4. Manzoor M., Hussain W. A Web Usability Evaluation Model for Higher Education Providing Universities of Asia. Sci. Technol. Dev. 2012, 31, 183–192.

5. Hasan L. Heuristic evaluation of three Jordanian university websites. Inf. Educ. Int. J. 2013, 12, 231–251.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАСТОСУВАННЯ МНОГОЗНАЧНИХ КОДІВ БЧХ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЗАВАДОСТІЙКОСТІ БАГАТОКОЛІРНИХ ШТРИХОВИХ КОДІВ
30.10.2022 21:37
ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ СТАТИСТИЧНОЇ ОБРОБКИ ЕКСПЕРТНИХ ОЦІНОК НА ЕТАПІ КОНЦЕПТУАЛЬНОГО ПРОЕКТУВАННЯ БАГАТОСТУПІНЧАСТИХ АВІАЦІЙНИХ СИСТЕМ
25.10.2022 11:47
ЕКОСИСТЕМИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: СУТНІСТЬ ТА ТИПИ
24.10.2022 22:06
МЕТРИКИ ВИМІРЮВАННЯ НАДІЙНОСТІ ВЕБСАЙТІВ
24.10.2022 21:30
СУЧАСНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЕЛЕКТРОННИМ ДОКУМЕНТООБІГОМ
22.10.2022 18:36




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 4.425 сек. / Mysql: 1570 (4.231 сек.)