:: ECONOMY :: ВПЛИВ РОСІЙСЬКОЇ АГРЕСІЇ НА ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ВПЛИВ РОСІЙСЬКОЇ АГРЕСІЇ НА ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ВПЛИВ РОСІЙСЬКОЇ АГРЕСІЇ НА ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 3



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПЛИВ РОСІЙСЬКОЇ АГРЕСІЇ НА ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ

 
26.10.2022 20:22
Автор: Артеменко Каріна Сергіївна, студентка Державного торговельно-економічного університету; Жуковська Валентина Миколаївна, професор Державного торговельно-економічного університету
[1. Економічні науки;]

Триває сьомий місяць російсько-української війни: й увесь цей час ворог атакує цивільну інфраструктуру, комунікації,  нищить продовольчі та енергетичні запаси, вбиває мирних жителів. Ці фактори військової російської агресії суттєво вплинули на економічну ситуацію та фінансування важливих статей Державного бюджету України, що забезпечують життєзабезпечення країни. 

Метою дослідження є аналіз фінансових показників доходів та витрат державного бюджету України та виявлення факторів впливу. Державний бюджет  — головний загальнодержавний фонд централізованих коштів, завдяки якому держава концентрує певну частку валового внутрішнього продукту та централізовано розподіляє її на розвиток національної економіки, для соціального захисту населення, утримання органів державної влади та управління, оборони країни. Державний бюджет на кожний фінансовий рік розглядається Верховною Радою України і затверджується як закон [1].

Аналіз показників державного бюджету України  за січень-серпень 2021-2022 р.р. показав тренд до зростання (табл.1). Збільшення доходів держави відбувається не за рахунок надходжень податків від бізнесу, а за рахунок кредитів, грантів від держав, що підтримують нашу державу в цей час. Найбільше збільшення доходної частини спостерігається в серпні 2022 року. Видатки 2022 року значно більші за показники 2021 року. Вже з лютого місяця відбувся значний стрибок в показниках. Всі видатки зараз спрямовані на потреби військового забезпечення країни та захисту українців.  Соціальні, економічні, промислові сфери частково чи взагалі не фінансуються. Таке  становище речей призводить до занепаду країни, зниження критичних показників доходу Держбюджету країни.

Таблиця 1

Динаміка показників державного бюджету   за січень-серпень 2021-2022 рр. 





Джерело: [2]


З даних таблиці можна побачити, що з березня 2022 року, в порівнянні з 2021 роком, процент видатків над доходами у бюджеті значно зріс. Так, у березні  2022 року відхилення становило 6,71%, у квітні - 27,7% в червні процент відхилення був найбільшим і становив майже 60% (рис 1).







Рис. 1. Динаміка відсоткового відхилення видатків над доходами державного бюджету у січні – серпні 2022 р. до 2021 р.

Джерело: [Складено самостійно]

Лінія тренду збільшення (рис.1) видатків має сталу тенденцію до зростання. Фактори, що впливають на ріст видатків – потреби, що визначаються потребами воєнної економіки, а саме, фінансуванням Збройних Сил України, фінансуванням Територіальної оборони в містах України, виплати допомоги переселенцям з тимчасово окупованих територій, відбудова зруйнованої інфраструктури,  тощо.  

Війна в Україні продовжує вносити свої негативні корективи в життя людей та компаній, які змушені релокувати чи мігрувати. Більшість компаній почали пристосування до нових реалій, а деяким організаціям, на жаль, довелось відправити своїх працівників у простій: до 85% українського бізнесу вдалися до режиму часткової роботи або взагалі до припинення функціонування через війну.

Отже, реалії сьогодення ставлять нові завдання забезпечення економічної безпеки країни. І в цьому контексті важливо розуміти, що від кожної компанії залежить як швидко вона відновлюватиметься, щоб поповнювати доходи державного бюджету України. Водночас, наголосимо, що COVID-криза у попередньому році принципово вплинула на інноваційний розвиток компаній адже  інноваційні перетворення потребують не лише фінансової підтримки, а й людських ресурсів [3].

Регулювання видатків повинно базуватись на створенні дієвої стратегії державних органів, які повинні направлятись на підтримку воєнного сектору та,  при цьому вивчати шляхи лібералізації бізнесу для створення позитивних рішень щодо поповнення бюджету. Україна як ніколи потребує допомоги з зовнішніх джерел – це  інвестори, які готові працювати в теперішніх реаліях в Україні,  отримання грантів від іноземних партнерів та фінансової допомоги, які також забезпечать функціонування державного сектору на достатньому рівні.

Список використаних джерел:

1. Доходи державного бюджету України та його видатки [Електронний ресурс].-Режим доступу: https://index.minfin.com.ua/ua/finance/budget/gov/income/.

2. Надходження податків до бюджету України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: - https://tax.gov.ua.

3. Piatnytska G., Zhukovska V., Hryhorenko, O. (2021). COVID-crisis: opportunities vs challenges for innovative transformations and self-development. Business and Regional Development”, Sixth International Scientific Conference 2021 SHS Web Conf. Vol. 120/DOI:https://doi.org/10.1051/shsconf/202112002003.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PECULIARITIES OF CAPITAL INVESTMENT ACCOUNTING
27.10.2022 03:34
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
27.10.2022 02:59
ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ МІГРАЦІЙНИМИ ПОТОКАМИ: ЕКОНОМІЧНИЙ АСПЕКТ
27.10.2022 02:47
INFORMATION CHANNELS COMMUNICATIONS OF MODERN COMPANY
27.10.2022 02:07
РОЛЬ ЦИФРОВИХ ФІНАНСОВИХ ТА БІЗНЕС-АКТИВІВ В ЕКОНОМІЧНОМУ ЗРОСТАННІ КРАЇНИ
27.10.2022 01:38
ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ В УМОВАХ КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ
27.10.2022 00:42
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ ПІД ЧАС ВІЙНИ
26.10.2022 18:00
СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ВІЙНИ
26.10.2022 17:41
КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ УГРУПУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ЗА РОЗМІРОМ
26.10.2022 16:12
ІНФЛЯЦІЯ – ГОСТРА ПРОБЛЕМА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
25.10.2022 17:58




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.272 сек. / Mysql: 1570 (0.217 сек.)